וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיילור סוויפט תעבור 17 אזורי זמן ב-24 שעות. וזה מה שיקרה לגוף שלה

עודכן לאחרונה: 8.2.2024 / 13:14

הזמרת האמריקנית תופיע בטוקיו ערב לפני שבן זוגה בחצי השנה האחרונה, שחקן הפוטבול טראוויס קלסה, יעלה לגמר הסופרבול. ובכל זאת היא הבטיחה שתגיע. יכול להיות שהיא לא לקחה בחשבון את מה שהגוף שלה יעבור. וג'ט לג יהיה הבעיה הקטנה כאן

טריילר לסרט סיבוב ההופעות Eras של טיילור סוויפט/טיילור סוויפט

הסופרבול הוא אחד מהרגעים הכי נצפים בארה"ב, וככזה הוא נחשב לפסטיבל אמיתי. עבור הזמרת טיילור סוויפט, זה יהיה פחות משמח, זאת מכיוון שהזמרת מתכננת לנסוע על פני 17 אזורי זמן שונים בתוך 24 שעות בלבד כדי להגיע למשחק בזמן כדי לראות את החבר שלה, טראוויס קלסה משחק.

הזמרת הכי רווחית בעולם תקיים קונצרט בטוקיו בלילה שלפני המשחק הגדול כחלק מסיבוב ההופעות הארוך שלה, אבל הבטיחה שתגיע בזמן ללאס וגאס שם יערך המשחק ביום למחרת.

למרות האופטימיות, כדי להגיע ללאס וגאס ב-11 בפברואר, זה אומר לרדת מהבמה בטוקיו ולעלות על מטוס שיחצה את העולם ועלול להשאיר את בת ה-34 בסיכון לסיבוכים בריאותיים כמו לחץ דם גבוה, קרישי דם, ערפל מוחי ונפיחות. והג'ט לג שהיא תתמודד איתו עלול לגרום לא רק לתשישות אלא גם לשלשולים, בחילות, עצבנות ובלבול.

טיילור סוויפט טרוויס קלסי. GettyImages, GettyImages
טיילור סוויפט טרוויס קלסי/GettyImages, GettyImages

ד"ר מתיו גולדמן, רופא משפחה בקליבלנד קליניק, אמר בפוסט בבלוג של בית החולים: "רמות הלחץ, הטמפרטורה ורמות החמצן בתא משתנות, ורמת הלחות נמוכה מזו שהיא בגובה פני הים". זה יכול להוביל לשיבושים בכמה מערכות שונות בגוף.

למרות שהטיסה תערך במטוס פרטי ולא במטוס נוסעים מסחרי צפוף לטיסה של 13 שעות מטוקיו ללאס וגאס, טיילור עדיין תסבול מכמה תופעות לוואי. תופעת לוואי אחת של טיסה, ציין ד"ר גולדמן, היא התייבשות. הסיבה לכך היא שתאי מטוסים בעלי רמות לחות נמוכות מאוד מכיוון שמחצית מהאוויר שמסתובב נמשך מבחוץ. בגבהים גבוהים יותר, האוויר נטול לחות כמעט לחלוטין. זה עלול להוביל לכאבי גרון, אף יבש ועור מגרד, כמו גם לצמא מוגזם.

עוד בוואלה!

שגרת האימונים המטורפת של הכוכבות הכי גדולות בעולם

לכתבה המלאה

לשהות בטיסה כל כך הרבה שעות ולחצות כל כך הרבה אזורי זמן פירושו גם שיהיו רמות שונות של אור שיגיעו דרך חלונות המטוס. זה עלול לשבש את הקצב הצירקדי של טיילור או את שעון הגוף הפנימי שלה.

במהלך היום, כאשר העין סופגת אור, רמות המלטונין בגוף נמוכות, וכתוצאה מכך אנו מרגישים ערים. אבל כשהחושך שוקע וכמות האור הנספגת בעין מצטמצמת, יותר מלטונין מסתובב בגוף - מסמן שהגיע הזמן ללכת לישון וגורם לנו לנמנום. מלטונין גם מכין את הגוף לשינה על ידי האטת קצב הלב ולחץ הדם. עם זאת, אם זה מדוכא, הרמות האלה יכולות להשתנות.

רמות האור המשתנות במטוס הפרטי של טיילור פירושו שהייצור שלה של מלטונין עלול להיפגע ולהוביל אותה להחמיץ שינה. זה יכול גם להוביל לשחרור מוגבר של הורמון הסטרס קורטיזול, שעולה באופן טבעי ביום ויורד בערב.

שינויים בלחץ בתא הנוסעים יכולים גם להוביל לאי נוחות במערכת העיכול, אמר ד"ר גולדמן. כאשר המטוס מטפס באוויר והלחץ יורד. לא רק שזה יכול להוביל לכאבי אוזניים וכאבי ראש כתוצאה מלחץ אוויר על אזורים אלה, אלא שזה גם יכול לגרום לעודף גזים.

טיילור סוויפט טראוויס קלסי. אינסטגרם, צילום מסך
טיילור סוויפט טראוויס קלסי/צילום מסך, אינסטגרם

ולקינוח - ג'ט לג

ואז יש את הג'ט לג הבלתי נמנע, שקורה בכל פעם שחוצים לפחות שני אזורי זמן. לפי Mayo Clinic, הסיכון לג'ט לג עולה עם כל אזור זמן שאתה עובר דרכו. בנוסף לבעיות שינה, הוכח שזה מוביל לחוסר יכולת להתמקד, בעיות בעיכול כמו עצירות ושלשולים, שינויים במצב הרוח והרגשה כללית לא טובה.

אפילו עם קצת שינה במהלך הטיסה, אם טיילור תעבור מהבמה למטוס ואז ישירות לאצטדיון הסופרבול, סביר להניח שהיא לא תנוח הרבה. שינה ממלאת תפקיד מרכזי בוויסות ההורמונים, וכאשר הגוף אינו מקבל מספיק, הוא אינו יכול לבצע את תפקידיו הרגילים כראוי. בנוסף בזמן הערות הארוך מערכת החיסון הופכת פחות יעילה.

אם טיילור לא תישן במשך כ-24 שעות, מומחים טוענים שהיא עלולה להפחית את זמני התגובה, להאט את הדיבור ולהאט את החשיבה. תסמינים נוספים של לילה ללא שינה כוללים עצבנות, מתח מוגבר, פגיעה בריכוז ותשוקה לאוכל. עם זאת, עם קצת מנוחה הכרחית, היא אמורה להיות בסדר בסוף הכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully