וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרת האימונים המטורפת של הכוכבות הכי גדולות בעולם

עודכן לאחרונה: 15.12.2023 / 9:07

ביונסה, פינק, מדונה וכמובן טיילור סוויפט נדרשות לשגרת אימנוים קשוחה ביותר חודשים לפני שהן עולות על הבמה. הנה חשיפה קצרה של מה זה כולל

טריילר לסרט סיבוב ההופעות Eras של טיילור סוויפט/טיילור סוויפט

אם בעבר להיות כוכבת פופ היה להיות עם פנים יפות וקול טוב, וללמוד כמה צעדי ריקוד, היום זה ממש לא מספיק, ומספיק להסתכל על ביונסה, טיילור סוויפט ונועה קילר שלנו. שבוע שעבר התראיינה למגזין TIME טיילור סוויפט, שם סיפרה על שגרת האימונים שלה לקראת סיבוב ההופעות המצליח שלה The Eras Tour שכולל 44 שירים: "שגרת האימונים מתחילה חצי שנה לפני. במהלכה, כל יום הייתי רצה על ההליכון, שרה את כל הסט ליסט בקול רם. הייתי מכוונת אותו למהיר לשירים מהירים, וריצה או הליכה מהירה לשירים איטיים. ואז היו לי שלושה חודשים של אימוני ריקוד, כי רציתי להכניס את זה לעצמות". והאמת, שאת מופיעה שלוש שעות על במה, רצה מצד לצד, רוקדת ושרה, מחליפה תלבושות והכל כשעליך מופנים פנסי ענק מחממים - את צריכה להיות מוכנה.

"אנחנו מתייחסים אליהם כאל ספורטאים: איזה לחץ הולך להיות להם על הגוף?" אמר לגרדיאן הבריטי שערך כתבה בנושא, דן רוברטס, מאמן אישי ואחד מאנשי המקצוע הבודדים בתחום הכושר העוסקים במה שהוא מכנה "העולם המוזר של אימוני סלבריטאים". לרוב, זה כרוך בהכנת שחקנים לתפקידי גיבורי על (או סצנות ללא חולצה); חלק מהלקוחות שלו נמצאים בברודווי, על הבמה שעתיים בלילה במשך שישה חודשים בכל פעם. אבל הוא גם עובד עם בני מלוכה ומוזיקאים מפורסמים.

בדרך כלל, ההכנה הפיזית מתחילה שלושה חודשים מראש, אומר רוברטס. רוב הכוכבים אינם זרים לפעילות גופנית, ולעתים קרובות מופיעים עם פציעות ישנות. אף אחד לא אומר: "הגוף שלי נהדר", והם כולם יודעים מה הם צריכים לאכול וכמה להתאמן. ובכל זאת נדרשת עבודת "טרום שיקום", שמשמעותה בניית גמישות וחוזק מסביב, חיונית למניעת פציעה כאשר רוקדים לילה אחר לילה. רוברטס מתמקד בשרירים המייצבים סביב הקרסוליים, "ודברים אחרים שיש להם סיכוי גבוה יותר להישבר".

טיילור סוויפט בהופעה במקסיקו סיטי במסגרת סיבוב ההופעות Eras. Hector Vivas/TAS23/Getty Images for TAS Rights Management, GettyImages
טיילור סוויפט בהופעה במקסיקו סיטי במסגרת סיבוב ההופעות Eras/GettyImages, Hector Vivas/TAS23/Getty Images for TAS Rights Management

אבל מעבר לדרישות של הופעות ליליות רצופות, לעתים קרובות יש "מטרה משנית" פחות ברורה, אומר רוברטס, כמו ירידה במשקל או עלייה בשרירים לפני הופעה על השטיח האדום או תפקיד קולנועי. "יותר ויותר, האנשים האלה הם מותגים, והם צריכים לעשות מספר דברים".

בזמן שהאמנים נמצאים בדרכים, האימונים לרוב עוסקים בחזרה לרמת תחזוקה וימי מנוחה מובנים בלוח הזמנים כדי להגן על האנרגיה והרווחה של הכוכב. רוברטס מעריך שהם עשויים לשרוף 1,000 קלוריות בהופעה אחת, או אפילו פי שניים או שלושה מזה. אבל זה לא אותו מאמץ כאילו האדם הממוצע, או אפילו מישהו בכושר מאוד כמו רוברטס, היה עולה לבמה. הוא מעולם לא עבד עם סוויפט, אבל מנחש שעבורה, מופע של שלוש שעות עשוי להיות כמו ריצה של 5 ק"מ עבור רבים מאיתנו: מעייף אבל לא מחסל. "היא בנתה את השרירים ואת רמות האנרגיה הללו במהלך 15 השנים האחרונות". נראה שחלק מהאמנים עומדים על גבול על-אנושי. פינק, הידועה באקרובטיקה האווירית בהופעות שלה, עושה שעה של אירובי ושעה של יוגה לפני שהיא עולה לבמה. "לפעמים אני מרגישה יותר כמו ספורטאית מאשר זמרת", אמרה.

לפני הופעה, זמרים יותר עשויים להגביל את הדיבור שלהם. וכוכבי על ממעטים לחגוג לאחר ההופעה, כדי לשמור על המותג שלהם כמו גם על הקול והגוף", אומר רוברטס. "הם שותים את תה הדבש שלהם או משהו כזה, והולכים לישון מוקדם". זו כנראה אחת הסיבות שסוויפט החליטה לא לשתות אלכוהול בכלל במהלך סיבוב ההופעות, שאמור להימשך עד נובמבר 2024.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully