וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילואימניק נדבק בפטריה מסוכנת - התרופה שתציל אותו בדרך לישראל

עודכן לאחרונה: 5.2.2024 / 21:03

הודות למאמץ נרחב וחוצה יבשות התרופה הנסיונית תנחת בישראל בעוד כמה שעות ולאחר מכן תעבור בדיקה על ידי היצרנית פייזר שלאחריה תועבר לבית החולים שיבא

הרמטכ״ל בתרגיל מילואים בצפון: הסבירות למלחמה בצפון גבוהה מבעבר"/דוצ

לפני כמה שבועות נפצע חייל מילואים בעזה באופן קשה ונדבק בפטרייה. לצד הפציעה הקשה שממנה הוא סובל, החייל נדבק גם בפטרייה נדירה ומסוכנת שחדרה למערכות גופו. לאחר שמשפחתו פנתה לעזרה וביקשה סיוע ברשתות החברתיות בהשגת תרופת חמלה ניסיונית שנמצאת באירלנד, בבית החולים שיבא בו אושפז, הצליחו ליצור קשר עם חברת פייזר במטרה להביא את התרופה לפצוע.

על פי גורמים במערכת הבריאות, מדובר במאמץ חובק עולם של חברת פייזר, להצליח להביא לישראל תרופה חדשנית וניסיונית שלא רשומה בשום מקום בעולם והיא עדיין לא מיוצרת באופן סדיר והכל תוך שלושה ימים מרגע הפנייה הראשונית ותוך 24 שעות מרגע אישור משרד הבריאות. על פי אותם גורמים, חברת פייזר התגייסה למשימה הלא פשוטה בהתנדבות וכתרומה מלאה, בתקווה שהתרופה תגיע בשעות הקרובות לישראל.

הלילה (שני) התרופה ששמה Fosmanogepix תעלה על מטוס בדרכה לבית החולים ותנחת בישראל לפנות בוקר. לפני שתינתן לחייל היא תעבור בדיקה מקיפה של היצרנית פייזר.

בזכות הניסיון וטיפול בחיילים נוספים שסבלו מזיהום דומה, החלו בשיבא כבר במתן התרופה לחייל דרך הפה, עד להגעתה של התרופה המיועדת לטיפול אינטנסיבי יותר.

הרמטכ״ל הרצי הלוי בתרגיל מילואים בצפון. 17 בינואר 2024. דובר צה"ל
הרמטכ״ל הרצי הלוי בתרגיל מילואים בצפון. 17 בינואר 2024/דובר צה"ל

פציעות רבות של חיילים שנפגעו במהלך הקרבות בעזה, מאופיינות בזיהומים, שלעיתים יכולים להיות מסכני חיים. וכך, כשפצוע מתקבל לטיפול במיון, מוצמד אליו גם צוות מקצועי שתפקידו לאתר זיהומים ולטפל בהם בזמן אמת, במקביל לטיפול הרפואי העיקרי שמקבל החייל בשל פציעתו.

"אנחנו באמצע האירוע, ובשלב זה עדיין קשה לתת נתונים מדויקים של כמה חיילים נדבקו בזיהומים", אמר בעבר לוואלה! פרופ' אייל לשם, מומחה למחלות זיהומיות בשיבא. "חלק מפצועי הלחימה קרקעית מתאשפזים עם זיהומים מורכבים. איזור הלחימה בעזה מזוהם, הלוחמה היא בין מבנים שחלקם הרוסים, מי ביוב זורמים בכל מקום, תנאים קשים. בשיבא, וגם בשאר בתי החולים, ישנו צוות מקצועי ייעודי של מומחי מחלות זיהומיות שעובדים באופן הדוק עם רופאי הטראומה כדי לטפל בזיהומים האלו בצורה מיטבית. החיילים הם בדרך-כלל צעירים ובריאים עם כושר טוב ולכן יש לנו הצלחות רבות באמצעות הטיפול הכירורגי והטיפול האנטיביוטי".

פרופ' לשם גם מציין שחיילים רבים באיזורי הלחימה מדווחים על שלוש בעיות עיקריות: "יש לא מעט מקרי שלשול, הנובעים מתנאי ההיגיינה הירודים באיזור הלחימה. גורמי הצבא מכירים את הבעיה ועובדים על שיפור המצב.

"בנוסף, מקרי הדבקה בלישמניה (שמכונה גם 'שושנת יריחו') שנגרמת מטפיל שמועבר לבני אדם באמצעות עקיצה של זבוב החול, והיתה מוכרת באזורי מערב הנגב גם לפני המלחמה. בשבועות האחרונים טיפלנו בחיילים רבים עם הדבקה בלישמניה, ואנחנו עובדים באופן הדוק עם חיל הרפואה ורופאי העור של צה"ל.

"מחלת עור נוספת ששכיחה בקרב החיילים מכונה על ידי הלוחמים 'שכפצת'. המחלה מתבטאת בפריחה ועקצוצים של העור, כתוצאה מימים או שבועות בלחימה ללא מקלחת ובגדים נקיים. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם זה היא לאפשר מקלחת והחלפת מדים כאשר התנאים המבצעיים מתאימים לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully