וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכילה של המאכל הזה לפחות פעם ביום יכולה למנוע השמנה

עודכן לאחרונה: 31.1.2024 / 12:21

קימצ'י קוריאני מכיל בתוכו חיידקים ידידותיים שיכולים להועיל לדיאטה שלכם מאוד. הנה מחקר חדש שנערך בנושא

למה השמנה מוגדרת כמחלה - ומתי היא באמת מסכנת אותנו?/מערכת וואלה

מאכל הכרוב והירקות המותסס הקוריאני קימצ'י נכנס לתפריט של לא מעט אנשים במערב, לאחר מחקרים העלו כי הוא עשוי לשפר את רמות החיידקים המועילים במעיים. כעת מחקר חדש מצא כי קמצ'י שעשוי כרוב יכול להפחית את הסיכון של גברים להשמנה, בעוד קימצ'י עשוי צנוניות יכול לעזור לגברים ולנשים להילחם בקילוגרמים עודפים.

המחקר, שפורסם בכתב העת BMJ Open, בדק נתונים מ-115,726 אנשים בגילאי 40 עד 69 בקוריאה, שנשאלו לגבי צריכת הקימצ'י שלהם באמצעות שאלוני מזון.

הממצאים הראו כי גברים עם צריכה כוללת של מנה אחת עד שלוש ביום היו בסיכון נמוך ב-11-12% להשמנה בהשוואה לגברים שאוכלים פחות ממנה אחת ביום.

קימצ'י כרוב מוחמץ קוריאני. ShutterStock
קימצ'י כרוב מוחמץ קוריאני/ShutterStock

בינתיים, לאותם גברים עם צריכה גבוהה יותר של קימצ'י כרוב (עד שלוש מנות ביום) היו סיכויים נמוכים ב-10% להשמנה ועודף שומן סביב הבטן והבטן. הסיכון היה נמוך ב-8% בנשים לסוג זה של קימצ'י. לגברים ולנשים שאכלו קימצ'י צנון היה סיכון מופחת של כ-9% לשומן סביב האמצע והבטן.

המומחים אמרו שנראה שאין תועלת אמיתית לאכילה של יותר משלוש מנות ביום, מה שמרמז על כך שאנשים שאכלו יותר משלוש מנות קימצ'י נטו לאכול יותר ממזונות אחרים והיו בעלי סיכוי גבוה יותר לסבול מהשמנת יתר.

קמצ'י עשוי בדרכים שונות אך בדרך כלל הוא כולל ירקות כגון כרוב, צנון ובצל, בתוספת תבלינים כגון אבקת פלפל אדום, שום וג'ינג'ר.

מחקרים קודמים העלו כי חיידקים "טובים" במזונות מותססים כמו קימצ'י טובים למעי ויכולים להשפיע על המשקל. החוקרים ציינו חששות לגבי המלח בקימצ'י, ואמרו "מכיוון שקימצ'י הוא אחד המקורות העיקריים לצריכת נתרן, יש להמליץ ​​על כמות מתונה עבור היתרונות הבריאותיים של מרכיביו האחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully