וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם רואים אורות משונים כשאתם עוצמים עיניים? זה מה שזה אומר

עודכן לאחרונה: 28.1.2024 / 8:13

סגרתם עיניים לפני שנרדמתם והבחנתם בהבזקים מוזרים של אור? יש הסבר לתופעה הזאת. כך תדעו מתי זה מתחיל להיות מסוכן

רופא מסביר: למה אתם רואים אורות מוזרים כשאתם משפשפים את העיניים?//@drjoe_md

כשאתם עוצמים את העיניים או פותחים אותן בחדר חשוך, אתם עשויים לעיתים להבחין בדפוסים שונים ומערבולות של צבעים או אפילו הבזקים של אור. חלק מהפרעות הראייה עשויות להיגרם ממצבים רפואיים שדורשים בדיקה, אך במקרה הזה מדובר בהזיות ראייה שלרוב אינן מזיקות והן למעשה תוצאה של תפקוד תקין של העיניים שלכם.

הכירו את הפוספאנאס (Phosphenes), תחושת אור שחווים כשאין אור אמיתי הגורם לכך, כלומר המשמעות בגדול היא ראייה של אור ללא מקור תאורה. "העיניים שלנו לא נכבות בחושך, אלא במקום זאת הן יוצרות אותות פנימיים חלשים מאוד המחקים אור. האותות הללו נוצרים ללא הרף על ידי התאים בחלק האחורי של העיניים שלכם", הסבירה במאמר שפורסם ב-The Conversation קתרינה שמיד, פרופסורית עמיתה בבית הספר למדעי האופטומטריה והראייה באוניברסיטת קווינסלנד לטכנולוגיה.

"המערבולות והגלים שאנו רואים נוצרים על ידי שינויים בפעילות מהתאים האלה. הכתמים עשויים להיות צבעוניים מכיוון שגם התאים בעיניים שלכם שמזהים צבע מציגים את הפעילות הזו", היא הסבירה.

שמיד הוסיפה: "האותות הללו מועברים למוח - והמוח מפרש את הפעילות האקראית הזו. המוח שלכם לא יודע שהם לא נוצרו על ידי אור אמיתי, אז אנחנו חושבים שאנחנו רואים אורות צבעוניים ודפוסים שאינם שם. זה סוג של אשליה".

לעוד סיפורים ביזאריים ומעניינים מהעולם - בואו לערוץ הווטסאפ שלנו >>>

עוד בנושא:
למה לפעמים יש לנו כתמים שחורים בשדה הראייה - והאם זה מסוכן?

האשליה האופטית שתגרום לכם להבין שאתם לא רואים צבעים נכון

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

מתי זה מסוכן?

על אף שתרחיש זה קורה אצל אנשים בריאים בדרך כלל, הוא גם יכול להצביע על בעיות רשתית, כגון היפרדות רשתית, מצבים נוירולוגיים, או שפשוט שפשפתם את העיניים יותר מדי. אתם יכולים גם לגרום לפוספאנאס אם אתם בטעות מפעילים לחץ קל על גלגל העין שלכם (אל תנסו את זה בבית). שמיד הזהירה: "אם מה שאתם רואים שם השתנה ודפוסי האור הופכים להרבה יותר בולטים או נשארים לאורך זמן, זה יכול להצביע על בעיה שחשוב לבדוק אותה באופן מקצועי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully