וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקלחת קרה ועוד טיפים לשמור על הבריאות שלכם החורף

אורטל ברובין-חן

עודכן לאחרונה: 25.1.2024 / 9:20

גם מסביבכם כולם חולים עכשיו? איך נמנע עד כמה שאפשר מהקורונה שחוזרת לחיינו, השפעת שמסתובבת בחוץ ושאר מחלות החורף? בעזרת כמה צעדים פשוטים

האם מקלחות קרות טובות יותר לבריאות?/מערכת וואלה! News

כל חורף אותו דבר. זה מתחיל איפשהו בדצמבר ונמשך עד פסח, תמיד יהיו מסביב אנשים מצוננים, חולים בכל וירוס וחיידק אפשרי. שמתם לב שהשנה זה מרגיש שממש כולם חולים? גם מי שלרוב לא נדבקים, ומי שחולה לעיתים לוקח לו יותר זמן מהרגיל להחלים? המלחמה הביאה איתה בין היתר גם תחלואה מוגברת על רקע מערכת חיסונית שנחלשת בשל סטרס מתמשך - מי מאיתנו לא במתח בימים האלו.

אם גם אתם או קרובי המשפחה שלכם חולים כרגע, או שתרצו למנוע הדבקה, הנה 5 פעולות שתוכלו לעשות כבר עכשיו.

1. תפתחו חלון

זוכרים שבקורונה חשיפה לחולה בשטח פתוח לא חייבה בידוד ובחדר סגור כן? ברור לכולנו שתחלופת האוויר מאפשרת לווירוסים ולחיידקים להתעופף החוצה ולאוויר טרי ונקי להיכנס ומקטינה את העומס ואת כמות הווירוסים והחיידקים בחלל.

2. להמשיך עם המים

בקור, אצל רובנו תחושת הצמא פוחתת, וגם מי שלרוב שותה הרבה מים מפחית כמויות. למרות שפחות חם עכשיו, החימום בבתים מייבש מאוד את האוויר וגם בחורף בהחלט חשוב לשתות מספיק. גם שתיית מים פושרים או חמים, מספקת את הדרוש לגוף.

אם קשה לכם לשתות מים בטמפרטורת החדר, שימו לידכם קנקן גדול עם מים רותחים וצמחים או תיון על שולחן העבודה, או תרמוס ברכב אם אתם בחוץ רוב היום. חליטות צמחים שלא מכילות קפאין וללא המתקה, נספרות כמים.

תוכלו כמובן לתת ערך מוסף למשקאות בהוספת צמחים כמו טימין, מרווה ונענע שמייבשים שיעול, ג'ינג'ר וקינמון מחממים, קמומיל ולבנדר שמסייעים ברגיעה או משקה חלב-זהב המחזק את מערכת החיסון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מרק אפונה. ShutterStock
דרך מעולה לאכול ירקות. מרק/ShutterStock

3. אפונה וגזר, יושבים במקרר?

בקור, לרובנו קשה יותר לאכול ירקות טריים, אבל הם מקור עיקרי לוויטמינים, למינרלים ולסיבים תזונתיים. מה נעשה? זה הזמן לגשת למקרר ולהוציא ממנו 50% מהירקות.

שימו קערה יפה ומזמינה על השיש או על השולחן שתארח את הירקות. כשהם גם זמינים ונגישים לנו, וגם בטמפרטורת החדר, הסיכוי שנאכל אותם עולה משמעותית.

עדיין לא בא לכם? דאגו שתמיד יהיו לכם ירקות מבושלים - סיר מרק עשיר, אנטיפסטי, תבשילים. בישול אחת לשלושה ימים של כמות ירקות גדולה, יאפשר לכם לצרוך ירקות מבושלים כל יום בשבוע.

רוב הסיבים והמינרלים בירקות נשמרים גם לאחר הבישול. ויטמין C, לא שורד את הבישול אבל קל מאוד להשלים בצריכת פירות. סביר להניח שחשבתם על תפוזים, אבל ההמלצה שלנו היא תותים, שמכילים כמות גדולה יותר ממנו.

4. שמש!
החורף הישראלי מאפשר לנו להיחשף לשמש גם בעונה הקרה. נצלו ימים שבהם השמש מופיעה וצאו אליה, ללא משקפי שמש והפשילו שרוולים לחשיפת עור.
חשיפה לזמן קצוב של עד 20-15 דקות, בהנחה שאין נגעי עור או עור בהיר ורגיש מאוד, מאפשרת ייצור מיטבי של ויטמין D. מחסור בוויטמין D עשוי לגרום לדכדוך ולחולשה חיסונית. לא יכולים לצאת לשמש? פנו למטפלת מוסמכת וקחו תוסף תזונה של ויטמין D, אפשר להשיג גם בפורמט טבעוני.

מקלחת קרה. ShutterStock
כן כן, זה טוב לכם/ShutterStock

5. אמבטיית קרח/מקלחת קרה

כולם באמבטיות קרח כל הזמן. נראה שבשנתיים האחרונות אין מי שלא שמע על וים הוף, אמבטיות קרח וצום לסירוגין. אבל האמת, שגם אם נלך רחוק יותר בהיסטוריה, ניזכר ביוצאי מדינות מזרח אירופה ובעיקר רוסיה, שנכנסים לטבילות בקרח בקור של מינוס 20°- מעלות כדי לחזק את מערכת החיסון.

מה שפעם נחשב לאקט של משוגעים, הפך לשיטה עבור אנשים רבים להפחתת דיכאון, חרדות וחיזוק מערכת החיסון. לפי התאוריה הזו, ההתנסות בהורמזיס, דחיקת הגוף לקצוות סטרס באופן מבוקר, מחזקת את היכולות להתמודדות עם מצבי קיצון. אלא, שכמו בכל דבר לא צריך לקפוץ לאמבטיה אם גופכם לא יכול לעמוד בכך. התייעצו עם הרופא או המטפל שלכם.

פתרון שתוכלו להתחיל בו מיד ולקבל את היתרונות של הורמזיס היא מקלחת קרה. מתחילים בלסיים כל מקלחת עם דקה של מעבר חד בין מים פושרים או קרירים למים קרים וסיום המקלחת במים קרים. כאמור, אם אתם סובלים מבעיה רפואית כלשהי יש להיוועץ ברופא/ה המטפל/ת לפני התנסות שכזאת.


אורטל ברובין-חן היא נטורופתית N.D, ורכזת תחום הנטורופתיה כללית רפואה משלימה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully