וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלול לסרטן, לפגוע בפוריות ומשמין: כל האמת על פופקורן למיקרוגל

עודכן לאחרונה: 19.1.2024 / 10:47

הוא טעים ומהיר להכנה, אבל האמת היא שבתוך השקית של המיקרוגל מסתתרות עוד הרבה הפתעות מאוד לא בריאות. לכבוד יום הפופקורן הבינלאומי, האזהרות החשובות

פופקורן ב-15 שניות/HopeEternity17

פופקורן נחשב למרכיב חיוני אצל רבים שעושים דיאטה (תשאלו את השרה מירי רגב), אבל יש סוג אחד של פופקורן שממש לא טוב לדיאטה, וגם לא לבריאות שלכם - הסוג שנכנס למיקרוגל.

זה נכון, מדובר באושר בטעם חמאה בכה רגעים, אבל הוא מגיע עם לא מעט שומן בלתי רווי, נתרן וכימיקלים שאולי לא חשבנו עליהם. כפי שמנסחת זאת ד"ר איימי לי, ראש תחום התזונה של Nucific, כשאתה אוכל פופקורן במיקרוגל, "אתה חושף את עצמך להרבה. זה מפחיד".

הנה כל הסיבות למה כדאי לחשוב פעמיים לפני שמכניסים שקית למיקרוגל:

השקית מלאה בכימיקלים
תהיתם פעם איך כל החמאתיות המטורפת הזו נשארת בתוך השקית מבלי לדלוף? הכירו את PFAs, סוג של כימיקלים סינתטיים הנפוצים באריזות מזון. יצרני פופקורן מצפים את החלק הפנימי של שקיות הפופקורן שלהם עם PFAs כדי למנוע מטעם החמאה המלאכותי לדלוף ולעשות בלגן. אבל אותם כימיקלים דולפים גם לפופקורן - ולגוף שלך כשאתה אוכל אותו. מאחר שלכימיקלים אלה לוקח זמן להתפרק, הם יכולים להצטבר בקלות בדם.

אתם יכולים לסבול מתסמונת שנקראת "ריאות פופקורן"
אם כבר מדברים על כימיקלים, הטעם והצבע של החמאה שאנחנו כל כך אוהבים הם מזויפים לחלוטין. מדובר במרקחת כימית מורכבת שמכילה לעתים קרובות דיאצטיל, שלפי ד"ר לי, "בעצם הוגדרה כרעל" ועלולה להוביל לברונכיוליטיס אובליטרנס (Bronchiolitis obliterans) מחלה זו גורמת להרס רקמת הריאה כך שהאוויר חודר לריאות ונלכד בתוך הנאדיות - הבועיות המצויות בתוככי רקמת הריאה.

ואם אתם לא מאמינים, בשנת 2012 בית המשפט הפדרלי בקולורדו פסק פיצויים על סך 7.2 מיליון דולר לווין ווטסון האמריקני, שריאותיו נהרסו מכימיקל המשמש כחומר טעם בפופקורן.

ויש לכך גם הוכחות מדעיות: מחקר שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת סינסינטי בשנת 2009 דווח על מחלות ריאה חסימתיות בקרב עובדי ייצור פופקורן במיקרוגל. המחקר נערך בארבעה מפעלי ייצור פופקורן במיקרוגל וכלל 765 עובדים במשרה מלאה כדי לקבוע אם חשיפה לדיאצטיל, הכימיקל שמעניק לפופקורן את טעם החמאה, קשורה לפגיעה בתפקוד הריאתי של העובדים. נמצא כי עובדים אלו עמדו בפני סיכון מוגבר פי שמונה לחסימת דרכי הנשימה עקב החשיפה

פופקורן. ShutterStock
השתדלו לא משקיות למיקרוגל. פופקורן/ShutterStock

מכיל כמות גבוהה של שומן רווי
גם אם מתעלמים מכל הכימיקלים המזיקים באריזה ומחומרי הטעם המלאכותיים שבפופקורן, אי אפשר לעקוף את העובדה שרוב מוצרי הפופקורן למיקרוגל עמוסים בשומנים רוויים כמו שמן דקלים. כמה מותגים פופולריים מכילים עד 4 גרם שומן רווי במנה אחת, שזה 20 אחוז מהצריכה היומית המומלצת. ואנחנו מדברים על מנה אחת, כן? בשקית פופקורן למיקרוגל יש 3 מנות כאלו.

רמות הנתרן (המלח) גבוהות מאוד
מזון שומני דורש בדרך כלל הרבה מלח כדי לאזן אותו, ופופקורן במיקרוגל אינו יוצא מן הכלל. היצרנים מבקשים "להגיע לנקודת האושר של הצרכנים", אומר ד"ר לי. "אתה חייב לקבל את המלח והשומן". רמות הנתרן משתנות לפי מותג, אבל מותגים רבים מכילים 250-300 מ"ג נתרן למנה, שווה ערך לעד 15 אחוז מהערך היומי המומלץ.

עלול לפגוע בפוריות הגבר
התרכובות הפרפלואורניות המצויות בפופקורן למיקרוגל עלולות להשפיע לרעה על איכות הזרע אצל גברים על ידי הפרעה לפעילות האנדוקרינית. מחקר שנערך על ידי חוקרים דנים מצא שבעוד שלכל הגברים יש כמויות מסוימות של כימיקלים מסוג זה בגופם, לאלו עם רמות גבוהות יותר, יש ספירת זרע נמוכה יותר (6.2 מיליון זרעונים) בהשוואה לגברים שהיו להם רמות נמוכות יותר של כימיקלים אלו (15.5 מיליון זרעונים).

אפשר למנוע את כל הכימיקלים העודפים ולשלוט בכמות השומן הרווי והנתרן שאתה צורך עם הפופקורן שלך על ידי הכנת פופקורן בסיר - ממש כמו פעם. כל מה שאתם צריכים זה סיר עם מכסה, מעט שמן צמחי וכמה גרעיני פופקורן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully