וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת מירי רגב: פופקורן טוב לדיאטה, אבל לא כזה כמו שהבאת לדיון

עודכן לאחרונה: 12.1.2024 / 11:19

השרה שלפה שקית פופקורן סגורה שהוכנה מראש במהלך דיון חשוב של הממשלה בקריאה של "ההצגה מתחילה". אחרי ההלם של רבים - מלשכתה מסרו כי היא בדיאטה ונמנעת ממאפים, אבל האם מה שהיא אכלה באמת יעיל לירידה במשקל?

פופקורן ב-15 שניות/HopeEternity17

בזמן שחיילים מחרפים את נפשם במספר חזיתות ו-136 משפחות חטופים עדיין מחכות לילדיהם שבשבי חמאס, החליטה השרה מירי רגב לחלק פופקורן לחברי הקבינט. התגובות לא איחרו והשרה הותירה רבים מאיתנו מבוישים ובהלם, אבל בלשכתה טענו כי השרה בכלל בדיאטה ולכן הביאה את החטיף לישיבה. אבל האם החטיף הזה טוב לירידה במשקל? ואם כן, איך נכון לצרוך אותו?

אצל רבים מאיתנו הפופקורן דווקא מתקשר לסרטים בקולנוע או בבית, אבל יש שאוכלים אותו כאמור כתחליף לארוחה, שכן הוא ממלא יותר מחטיפים אחרים והוא לא מטוגן. אפשר גם להכין פופקורן מאפס בסיר ביתי, ואז יש לכם הרבה יותר שליטה על כמות המלח והשומן שנכנסים אליו.

בנוסף לכל אלה פופקורן הוא דגן מלא לא מעובד: למעשה, זה השילוב של ליבה עמילנית בתוך קליפה חיצונית סיבית שיוצר פופקורן. הוא גם עשיר בסיבים תזונתיים, מכיל כמעט 4 גרם למנה של 4 כוסות, מה שגורם לו להיות משביע וממלא. הפופקורן גם מכיל כמות משמעותית של פוליפנולים שיכולים לסייע בהורדת רמות הסוכר בדם ולעזור לעיכול.

אישה אוכלת פופקורן בקולנוע. ShutterStock
נשנוש שהוא ארוחה לגיטימית/ShutterStock

אם אתם מנשנשים בבית והלכתם על הגרסה הבריאה של פופקורן ללא שמן שהוכן באוויר חם, מנה של 3 כוסות נחשבת לנשנוש אידיאלי שמכיל גרם אחד של שומן, 3.5 גרם סיבים, 2 מיליגרם נתרן ובנוסף לכל אלה היא מכילה קצת פחות ממאה קלוריות. לא רע.

כמובן שאנחנו לא מדברים על פופקורן בקולנוע שיכול להכיל עד אלף קלוריות למנה, או לתשומת ליבה של השרה - אפילו לשקיות הפופקורן המוכנות במיקרוגל שעמוסות לרוב בחמאה וכוללות כ-500 קלוריות ל-100 גרם (ללא חמאה כ-350 קלוריות), אבל אם תכינו אותו בבית בדרך הישנה, רק תרוויחו.

הדרך הבריאה ביותר לצרוך פופקורן היא בצורתו הטהורה ביותר - קרי, ללא שמן. אם רוצים להכין פופקורן ללא שמן, יש לקלות אותו במכשיר ייעודי שאליו מכניסים גרעיני תירס מיובשים שעוברים חימום בעזרת אוויר חם שגורם להם להתפוצץ ולהפוך לפופקורן. כוס של פופקורן כזה, ללא תוספים (שמן, חמאה, מלח וכו') מכילה 31 קלוריות, 1 גרם חלבון, 6 גרם פחמימות ו-1.2 גרם סיבים. בנוסף, בתצורה זו הפופקורן הינו נטול שומן, נתרן וכולסטרול.

להכנת פופקורן מושלם בבית, חממו את השמן מראש - הניחו בסיר על אש בינונית 3 כפות שמן זית או קוקוס, 2 גרעיני תירס וכסו במכסה. כשגרעיני התירס מתפוצצים, הוציאו אותם מהסיר. הוסיפו חצי כוס גרעיני תירס חדשים, פזרו אותם על תחתית הסיר באופן שווה והסירו את הסיר מהאש ל-30 שניות - כך כל הגרגירים מתקרבים לסף הפיצוץ כולם יחד. ולרגע האמת - החזירו את הסיר לאש והמתינו עד שכל גרעיני התירס יתפוצצו. את הפופקורן ניתן לתבל במעט מלח או להוסיף תבלינים לבחירה כמו צ'ילי גרוס, זעתר, פפריקה או אבקת שום - תוספות שיכולות לחזק את הערך התזונתי של הפופקורן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully