וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש מחלקת בריאות הנפש בצה"ל: "אנחנו במגה אירוע, אלפים יסבלו מפוסט טראומה"

24.1.2024 / 7:04

אל"מ לוסיאן טצה לאור, ראש מחלקת בריאות הגוף והנפש בצה"ל. בראיון לפודקאסט הגשר - מדברים פוסט טראומה, מספר על פעילות מערך בריאות הנפש הצה"לי מאז השבת השחורה ב-7 באוקטובר

גם מערך בריאות הנפש בצה"ל התעורר בבוקר ה-7 באוקטובר למציאות חדשה אשר אילצה אותם להתארגן באופן יעיל ומהיר. הגמישות של מערך ברה"ן לאימוץ פרקטיקה של למידה תוך כדי תנועה (on job training) של הצרכים והתובנות העולים מן השטח מאפשרת לו לספק לאנשי המקצוע שלו את מרב הכלים הרלוונטיים להתמודדות והופכת את הטיפול במשרתי צה"ל למקצועי, איכותי ומותאם למתאר הצבאי הנוכחי.

בראיון לפודקאסט הגשר - מדברים פוסט טראומה, מספר אל"מ ד"ר לוסיאן טצה לאור, הפסיכיאטר הראשי של הצבא על הערכות החירום של מערכי בריאות הנפש והסיוע לאלפי לוחמים ולוחמות.

"כבר בשבוע הראשון נערכנו לגיוס מהיר של כ-800 קב"ניים, פסיכולוגים, פסיכיאטרים, עובדים סוציאליים ואנשי טיפול נפש. בהתאם למודל "ברה"ן קדימה" המערך פרס את כוחותיו במתקני טיפול בנפגעי תגובות קרב במסגרת צוות מולטי־סקטוריאלי (צלת"ק), תוך ריענון הכלים המוכרים להתערבות. מאות קב"נים יצאו עם הכוחות לשטח כדי לבצע הכנות מנטליות ולרענן את פרוטוקולים לעזרה ראשונה נפשית.

לאחר הערכה קלינית ממוקדת ומענה נפשי ראשוני, המשרתים הסובלים מתגובת קרב מופנים למלש"ע (מתקן לשיקום עורפי) בפיקודו של הפסיכולוג יורם בן יהודה הכולל צוות מומחים ומיועד להשהייה ולהתערבות טיפולית המשכית"

האזינו לפודקאסט הגשר עם ד"ר לוצ'י טצה-לאור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully