וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר קובע: לטבעונים יש פחות סיכון להדבק בקורונה

עודכן לאחרונה: 11.1.2024 / 9:31

צמחונות וטבעונות כוללים אכילה של יותר אגוזים, פירות ירקות וחלבון מן הצומח והימנעות מבשר וחלב. מחקרים רבים מצאו יתרונות רבים לשיטת אכילה זו וכעת נראה שהיא מגינה גם מפני קורונה

The Game Changers - Official Trailer/NETFLIX - The Game Changers

הנה עוד חדשות בריאותיות טובות למי שנמנע ממוצרים מן החי: מחקר חדש שפורסם ב-BMJ Nutrition Prevention & Health מצא כי טבעונים פחות רגישים להידבקות ב-COVID-19. המחקר מצביע על כך שלאנשים המקפידים על תזונה צמחית או צמחית יש סיכון נמוך ב-39% להידבקות בקורונה שעלולה להיות קטלנית.

מחקרים קודמים מרמזים שתזונה יכולה להשפיע באופן משמעותי הן על התפתחות זיהום קורונה והן על חומרת הסיבוכים הקשורים אליו. חוקרים ברזילאים העריכו את ההשפעה של דפוסי תזונה על השכיחות, החומרה ומשך ה-COVID-19 בקרב 702 מתנדבים מבוגרים. משתתפים אלה נשאלו לגבי הרגלי התזונה האופייניים שלהם, אורח החיים, ההיסטוריה הרפואית ומצב החיסון שלהם נגד COVID-19

סלט קייל ואבוקדו. ShutterStock
סלט קייל ואבוקדו/ShutterStock

עורכי המחקר סיווגו את המתנדבים לשתי קבוצות תזונתיות: אוכלי כל (424 משתתפים) וכאלה שנשענים בעיקר על בסיס צמחי (278 משתתפים). הם גם חילקו את הקבוצה האחרונה לפלקסיטאריים או צמחונים למחצה, הצורכים בשר לכל היותר שלוש פעמים בשבוע (87 משתתפים), וצמחונים כולל טבעונים (191 משתתפים). אלה שניזונים בתזונה צמחית או צמחונית צרכו בדרך כלל יותר ירקות, קטניות ואגוזים, ופחות או בכלל לא מוצרי חלב ובשר.

המחקר לא מצא הבדלים משמעותיים במין, בגיל או בשיעורי החיסונים בין הקבוצות אוכלי הכל והצומחים. עם זאת, שיעור גבוה יותר בקבוצה מן הצומח היו בעלי השכלה לתואר שני. אוכלי הכל דיווחו על יותר מצבים רפואיים ורמות נמוכות יותר של פעילות גופנית, ומספר גדול יותר סבלו מעודף משקל או השמנת יתר - גורמים הידועים כמגבירים את הסיכון לזיהום ב-COVID-19 וסיבוכיו החמורים.

מתוך כלל המשתתפים, 330 (47%) דיווחו על הידבקות ב-COVID-19. מבין אלה, 224 (32%) חוו תסמינים קלים, ו-106 (15%) סבלו מתסמינים בינוניים עד חמורים. השכיחות של COVID-19 הייתה גבוהה משמעותית בקבוצת אוכלי הכל (52%) בהשוואה לקבוצות הצמחיות (40%), והן היו מועדות יותר לזיהום בינוני או חמור. עם זאת, לא היה הבדל במשך התסמינים בין שתי הקבוצות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
וירוס הקורונה משתלט על ריאות. ShutterStock
וירוס הקורונה משתלט על ריאות/ShutterStock

לאחר התאמה לגורמים משפיעים כמו משקל, מצבים רפואיים קיימים ורמות פעילות גופנית, החוקרים לא מצאו הבדל כולל בחומרת הסימפטומים בין שתי קבוצות התזונה. אף על פי כן, לאלו שהקפידו על תזונה צמחית, צמחונית או טבעונית בעיקר, היו סיכוי נמוך ב-39% להידבק בנגיף מאשר עמיתיהם אוכלי הכל. החוקרים משערים שתזונה מבוססת צמחים עשויה להציע יותר חומרים מזינים המחזקים את המערכת החיסונית ומסייעים במאבק בזיהומים ויראליים.

"דפוסי תזונה מבוססי צמחים עשירים בנוגדי חמצון, פיטוסטרולים ופוליפנולים, אשר משפיעים באופן חיובי על מספר סוגי תאים המעורבים בתפקוד החיסון ומפגינים תכונות אנטי-ויראליות ישירות", כותבים מחברי המחקר בהודעה לתקשורת. "לאור הממצאים הללו והממצאים של מחקרים אחרים, ובגלל החשיבות של זיהוי גורמים שיכולים להשפיע על שכיחות ה-COVID-19, אנו ממליצים לנהוג לפי תזונה צמחית או דפוסי תזונה צמחוניים".

"מחקר זה מוסיף לראיות הקיימות, ומצביע על כך שלתזונה עשוי להיות תפקיד ברגישות לזיהום ב-COVID-19", מציין שיין מקוליף, שותף אקדמי בכיר מבקר, המכון הגלובלי של NNEdPro למזון, תזונה ובריאות, הבעלים של BMJ Nutrition מניעה ובריאות עם BMJ.

"אבל זה נשאר תחום מחקר שמחייב חקירה קפדנית ואיכותית יותר לפני שניתן להסיק מסקנות מוצקות לגבי האם דפוסי תזונה מסוימים מגבירים את הסיכון לזיהום ב-COVID-19."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully