וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע דור ה-Z מזדקן רע יותר בהשוואה לדור המילניום?

18.1.2024 / 13:07

הזרקות, חומרי מילוי ועישון סיגריות אלקטרוניות הם בין הסיבות המרכזיות שבני דור ה-Z נראים מבוגרים יותר לגילם מדור ה-Y, טוענים מומחים, בזמן שטיפולים קוסמטיים נוסקים בדור הצעיר (ההוכחות: נועה קירל מול דנה פרידר או טיילור סוויפט מול בילי אייליש)

למה דור ה-Z נראה יותר מבוגר מהמילניאלז?/hopeyoufindyourdad/

קחו את נועה קירל ואנה זק. שתיהן נראות נהדר, אפילו יש לומר שהן מעלפות, אבל אם הייתם צריכים לנחש בנות כמה הן רק על בסיס המראה שלהן (ואולי הניסיון הרב שלהן בעולם הבידור), כמה הייתם נותנים להן? 30 פלוס? 25 פלוס? אז חלקכם ודאי יתפלא לשמוע שהן רק... בנות 22. שימו מולן למשל את עדי הימלבלוי: מה לדעתכם פער הגילאים ביניהן? חמש שנים? עשר? התשובה הנכונה היא 17 שנים! כן, כמעט כפול מגילן. יעל בר זוהר למשל, היא בת 43 ונושקת לדור ה-X בכלל, אבל היא דוגמא נפלאה נוספת לסלבס שהזמן עשה עמם חסד.

יש שיגידו שזה עניין של גנים, אך מומחי בריאות טוענים שיש יותר מדי דוגמאות שמוכיחות למעשה שבני דור ה-Z (אלה שנולדו מסוף שנות התשעים, לרוב מ-1997 ועד אמצע העשור השני של המאה ה-21) מתבגרים או מזדקנים מהר יותר בהשוואה לאנשי דור ה-Y (דור המילניום, אלה שנולדו במהלך שנות ה־80 ועד סוף ה־90 של המאה ה־20 ובפרט עד 1997). מומחים טוענים שהאשמים המרכזיים בכך, לאו דווקא אצל הדוגמאות שציינו כאן למעלה, הם שימוש בהזרקות, חומרי מילוי ועישון סיגריות אלקטרוניות באידוי (וויפ) - הליכים ופעולות שבני הדור הצעיר עושים היום יותר מתמיד. מומחים אלו טוענים ששימוש שגוי בתכשירים קוסמסטיים ובבוטוקס בגיל צעיר (תחילת שנות ה-20) מביא לכך שעד גיל 30 הם יראו מבוגרים יותר.

נועה קירל (22) מול דנה פרידר (36)

נועה קירל דנה פרידר. instagram, צילום מסך
הבדל של 14 שנים/צילום מסך, instagram

עוד מומחים (אין סוף לאנשים העוסקים בתחום, תכף דוגמאות) הסיקו בעבר שתזונה בריאה יותר, חשיפה בטוחה יותר לאור השמש וידע טוב ומודעות בריאה יותר לטיפוח עור ואיפור מינמלי למראה טבעי הביאו לכך שדור המילניום נראה צעיר יותר מדור ה-X, אך כעת נראה שהמגמה הזאת לא נמשכה הלאה לדור ה-Z. בעוד בני דור ה-Y למדו כיצד להשתמש בטכניקות טיפוח טובות בשנות העשרה המאוחרות ובשנות ה-20 לחייהם, ייתכן שדור ה-Z נחשף יתר על המידה לטכניקות שגויות שגורמות להם להיראות מבוגרים יותר, כמו התחלת הזרקות בגיל צעיר מדי שמשפיעה על ההתפתחות הטבעית של תווי הפנים.

"זה לא נדיר לראות ילדות בנות 18 עם מילוי בשפתיים", אמר השבוע ל-Daily Mail רוס פרי, המנהל הרפואי של Cosmedics Skin Clinics. הוא הוסיף כי "בני 20 עושים היום בוטוקס ומשתמשים בחומרי מילוי, כמו גם איפור קבוע למחצה בצורה של גבות ושפתיים. הליכים אלה כשהם משולבים זה בזה גורמים להם להיראות מבוגרים יותר. למעשה ברגע שהם מתחילים במסלול הזה, קשה מאוד לחזור להיות טבעיים לחלוטין, במיוחד כאשר הכל מתועד ברשתות החברתיות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

אנה זק (22) מול עדי הימבלבלוי (39)

אנה זק עדי הימבלבלוי. instagram, צילום מסך
17 שנה. מישהו שם לב בכלל?/צילום מסך, instagram

האשטאג #BabyBotox, שגרף כבר 190 מיליון צפיות בטיקטוק, מציג שלל סרטונים של נערות צעירות המזריקות רעלנים בפניהן כדי למנוע קמטים. "דור ה-Z גדל מול מסכים ורשתות חברתיות, כלומר תובנות וחינוך על הליכים קוסמטיים, טרנדים וטיפוח עור מתאים זמינים בלחיצת אצבע", אמר לדיילי מייל ד"ר סינהו סידיקי מ-No Filter Clinic, "על אף שזה לא תמיד מועיל, זה אומר שהם גדלו עם יותר מודעות וידע של הצעות אסתטיות, שכן מומחים ומותגים רבים משתמשים בפלטפורמות הללו כדי לקדם את ההצעות שלהם", הוסיף.

למעשה, ישנם "מעט מאוד אנשים" מתחת לגיל 30 שיכולים להפיק תועלת מזריקות להעלמת קמטים, כפי שאמרה רופאת העור הלונדונית ד"ר סופי שוטר. "הטיפולים האלה לפני שהם באמת נחוצים, יכולים לפעמים לגרום לאנשים להיראות מבוגרים יותר, עם מראה כמעט כמו של מסכה", אמרה שוטר, שגם האשימה את ההתעניינות במראה האיפור המלא האופנתי שמוצג על ידי משפיעני רשת. לחיים ושפתיים מלאות יתר על המידה "מעוותות את הפנים", טען מומחה האסתטיקה אמיש פאטל, "מה שגורם לאדם להיראות הרבה יותר מבוגר ממה שהוא באמת".

נונו (25) מול אגם רודברג (37)

נונו אגם רודברג. instagram, צילום מסך
נראות באותו הגיל, אבל יש ביניהן הפרש של יותר מעשור/צילום מסך, instagram

מילי בובי בראון (19) מול טיילור סוויפט (34)

מילי בובי בראון מול טיילור סוויפט. instagram, צילום מסך
היינו מקבלים הפרש של 5 שנים, אבל 15?!/צילום מסך, instagram

בני דור המילניום נתפסים כדור המודע יותר לבריאות. מומחים אומרים שהם נוטים פחות לעשן ולעשות יותר פעילות גופנית מבני דורות אחרים. נראה שדור Z, לעומת זאת, מעדיף עישון ואידוי: ההזדקנות המהירה של דור ה-Z עשויה להיות חלקית תוצאה מצריכת ניקוטין גבוהה יותר בשנות העשרה ותחילת שנות ה-20 לחייהם. "גורמי לייף סטייל כאלה משפיעים על בריאות העור ועל איך שאנחנו נראים", הסבירה ד"ר גלין אסטבנז מ-Prima Aesthetics.

זה גם הפך להיות "אופנתי" שוב להשתזף - והסטטיסטיקה מראה שהשימוש במיטות שיזוף נמצא בעלייה. לא רק שאתם מעמידים את עצמכם בסיכון לסרטן העור, אלא גם מביאים להזדקנות מוקדמת של העור.

בעוד שדור ה-Z ואפילו נציגי דור האלפא ברשתות החברתיות- כמו נורת' ווסט (10) ופנלופה דיסיק (11) - משתמשים בתכשירים לטיפול בעור, שימוש לרעה במוצרים אלו עלול לגרום ליותר נזק מתועלת. "ילד בן 14, למשל, לא צריך משטר טיפוח עור מסובך, שום דבר שהוא אנטי-אייג'ינג אינו זקוק בגיל הזה", אמרה ד"ר סניה מחמוד, המנהלת הרפואית של אסתטיקה מדיקל. במקום זאת, בני נוער צריכים לדבוק בשילוש הקדוש של טיפוח העור: ניקוי, לחות ומריחת קרם הגנה. רטינול, הזהיר פרי, לא אמור להיות שימושי בשנות ה-20 לחייך בגלל שהוא ממש חזק לעור צעיר - עם פוטנציאל לגרום לגירוי ולנזק בעור. "זה רעיון טוב להתחיל משטר טיפוח עור בגיל ההתבגרות, אבל המוצרים בהם משתמשים צריכים להיות מכוונים לא רק לסוג העור שלכם אלא גם לגילכם", הוסיף.

קנדל ג'נר (28) וקים קרדשיאן (43)

קנדל ג'אנר וקים קרדשיאן. Stefanie Keenan, GettyImages
בין האחיות הפרש גילאים של 15 שנה. נראה לכם הגיוני?/GettyImages, Stefanie Keenan

אריאנה גרנדה (30) מול אבריל לאבין (39)

אבריל לאבין מול אריאנה גרנדה. instagram, צילום מסך
הבדל של כמעט עשור/צילום מסך, instagram

בילי אייליש (22) מול סלינה גומז (31)

בילי אייליש מול סלינה גומז. instagram, צילום מסך
אייליש נראית אפילו מבוגרת יותר מגומז כאן/צילום מסך, instagram

אמיש פאטל, אדם עטור פרסים בתחום האסתטיקה והמומחה לטיפוח העור ב-Intrigue Cosmetic Clinic, הוסיף: "אנו יודעים שלבחירות אורח חיים יש השפעה גם על תהליך ההזדקנות - אידוי, עישון, שתיית אלכוהול מופרזת, תזונה לקויה, לא לשים קרם הגנה בעל מקדם הגנה גבוה... כל אלו משפיעים על העור שלכם, כך שאם אתם מתחילים לפתח בחירות אורח חיים גרועות מגיל צעיר יותר, הגיוני שלא תתבגרו יפה בשנות השלושים ומעלה. פיתוח הרגלים טובים לטיפול בעור הוא חשוב, אבל אלה לא חייבים להיות מסובכים או יקרים מדי עבור דור ה-Z. הטרנד המוגזם של לחיים ושפתיים מלאות מדי מעוות גם את הפנים ומסווה את הנעורים הטבעיים בשנות העשרים שלכם. למעשה, זה יכול לגרום לכם להיראות הרבה יותר מבוגרים ממה שאתם באמת".

עוד בנושא:
מדוע בעבר אנשים נראו מבוגרים יותר לגילם? אלה כנראה הסיבות

הן רק נראות אחיות - אך אחת מהן היא אימא של השנייה והן יוצאות יחד לדייטים

עוד פרטים על תהליך ההזדקנות המהיר של דור ה-Z

@hopeyoufindyourdad @Say Grace I see these botox and cosmetic things talked about a LOT in reference to celebrities and you can already tell it's not holding up well over time #genz #genalpha #millennial #aging #skincare #greenscreenvideo #greenscreen ♬ original sound - Andra

לא רק שבני דור ה-Z נראים מבוגרים יותר - בני דור ה-Y גם נראים צעירים יותר. "מדוע בני המילניום לא מזדקנים?" היא שאלה שיש לה יותר מ-20 מיליון צפיות ב-טיקטוק. ב-Quora וב-Reddit תמצאו אינספור קונספירציות העוסקות בבני דור המילניום ובשאלה מדוע הם נראים צעירים כל כך, כמו גם ב-X (לשעבר טוויטר). חלקם התלוצצו שם ש"לבני דור המילניום יש דיכאון אז הם יוצאים פחות מהבית" - כלומר העור שלהם אינו חשוף לפגיעות אור השמש. אחרים השוו אותם דווקא לדור הקודם, שגם נראו מבוגרים יותר לגילם ממגוון סיבות, ואמרו שהם גדלו עם מצלמות בטלפונים חכמים ולכן יש להם יותר מודעות למראה שלהם מאשר לדורות הקודמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully