וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחים הכי מבוגרים בעולם מגלים את סוד המרק שעוזר להם

עודכן לאחרונה: 31.12.2023 / 14:17

מי שרוצה לחיות חיים בריאים ארוכים מאוד צריך כנראה לנסות קערה של מרק מינסטרונה נוסח סרדיניה, מנה מזינה שהמשפחה המבוגרת ביותר בעולם נהנית ממנו מדי שבוע

סלע "בית הפיות" בסרדיניה/צילום: jonnyandmary

האחים המבוגרים ביותר בעולם מגלים את מתכון המרק הטעים שעזר להם לחיות חיים ארוכים ומשגשגים. האחים מליס, שהוגדרו כאחים המבוגרים ביותר בעולם בשנת 2012 על ידי ועדת השיאים של גינס טענו שהסוד שלהם תלוי בקערה פשוטה של ​​מרק מזין - מרכיב עיקרי תזונתי למשפחה.

תשעת האחים, שגילם המשותף היה אז 818 שנים, סיפרו על מינסטרונה נוסח סרדיניה וטענו שהוא עוזר לכולם להגיע לחיים ארוכים. האחות הבכורה קונסולטה מליס חגגה את יום הולדתה ה-105 זמן לא רב לאחר ששברה את השיא, בעוד אחותה הצעירה מפאלדה הייתה בת 78.

מרק מינסטרונה של אורלי פלאי. נמרוד סונדרס
מרק מאריך חיים?/נמרוד סונדרס

ידוע כי מינסטרונה נוסח סרדיניה הוא מרכיב עיקרי בתזונה של משפחות רבות בסרדיניה, אי איטלקי שבו ידועים התושבים כמי שחיים חיים ארוכים ובריאים, מה שנקרא "אזור כחול". מדובר על אזור שבו אנשים שומרים על בריאות וחיוניות גם בגיל מופלג. חקר האזורים האלה מספק תובנות חשובות, שכן תושבי האזורים האלה מצליחים לחיות חיים ארוכים יותר וטובים יותר לא בזכות רפואה קונבנציונאלית המתאפיינת בניתוחים ותרופות, אלא כנראה בזכות גנטיקה ותכונות אופי קבועות וגם בשל השגרה היומיומית שהם מנהלים. הסוד טמון בתפיסת העולם שלהם, הקשרים החברתיים שלהם וכמובן - האוכל שהם בוחרים.

את המרק המאוד מיוחד הזה אפשר להכין באמצעות ירקות עונתיים, אידיאליים כאלה שנקטפים טריים מהגינה, ותמיד יכלול שפע של שעועית ופרגולה (Frègula), סוג של פסטה סרדינית העשויה מבצק סולת.

בשיחה עם ה"גרדיאן" בזמן ההישג המדהים שלהם, אלפונסו מליס, אז בן 89, אמר: "אנחנו אוכלים אוכל אמיתי, כלומר הרבה מינסטרונה ומעט בשר ואנחנו תמיד עובדים. [...] בכל רגע פנוי שיש לי יש לי אני נמצא בכרם שלי או בשדה שבו אני מגדל שעועית, חצילים, פלפלים ותפוחי אדמה". אחותו הגדולה קלאודיה, אז בת 99, הסכימה: "אתה פשוט ממשיך לעבוד ואתה אוכל מינסטרונה, שעועית ותפוחי אדמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully