וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיאטה של ג'ניפר אניסטון משנה לכם את פעילות המוח

עודכן לאחרונה: 21.12.2023 / 13:05

מחקר חדש מצא כי דיאטת הצום לסירוגין אולי עוזרת בירידה במשקל אבל היא עושה כמה דברים פחות סימפטיים במוח

הסרטון שמוכיח: קלוריות זה ממש לא הכל/צילום: יוסי ציפקיס, בימוי: גיא גורן, עריכה: נועה לוי

דיאטות הצום לסירוגין הפכו לשיטת ההרזיה האופנתית ביותר, וזה לא מפתיע בהתחשב בעובדה שסלבס כמו ג'ניפר אניסטון, קורטני קרדשיאן וגווינת' פאלטרו עושות אותן. כעת מחקר חדש מראה כי דיאטות אלה משנות את התקשורת בין המעי למוח, מה שמצביע על אינטראקציה מורכבת בין התזונה שלנו, בריאות המעיים ותפקוד המוח.

חוקרים במכון לניהול הבריאות בבייג'ינג מצאו שצום לסירוגין יכול להוביל לשינוי דרמטי בחיידקי המעי ובפעילות המוח, עם השפעות חיוביות ושליליות כאחד.

הדיאטה כוללת ימים של צום לסירוגין עם ימים של אכילה רגילה, כמו גם שיטות צום אחרות כמו דיאטת ה-16/8. ולמרות שהדיאטות האלה אכן עובדות ברוב המקרים, צום לסירוגין זכה לביקורת חוזרת ונשנית בשל הסיכונים לכאורה, החל מסוכרת מסוג 2 וכלה בסבירות מוגברת למוות.

ג'ניפר אניסטון. GettyImages
חלק מהטרנד. ג'ניפר אניסטון/GettyImages

החוקרים דיווחו שבאזורים מסוימים במוח הקשורים לוויסות התיאבון וההתמכרות נרשמה ירידה ברמות הפעילות לאחר הצומות ואמרו שזו תוצאה של השינויים במיקרוביום. הצוות מצא כי כמות גבוהה של כמה חיידקים, כולל E. coli, היו קשורים לפעילות מופחתת באזור המוח הממלא תפקיד בכוח הרצון בעת ​​ירידה במשקל. הם גם מצאו כי שפע של מינים אחרים של חיידקים נמצא בקורלציה חיובית עם פעילות מוגברת באזורי מוח הקשורים לקשב, עיכוב מוטורי, רגש ולמידה.

"כאן אנו מראים שדיאטות צום משנות את ציר המוח-מעי-מיקרוביום האנושי", אמר ד"ר צ'יאנג זנג . "השינויים שנצפו במיקרוביום המעי ובפעילות באזורי מוח הקשורים לתוספות במהלך ואחרי הירידה במשקל הם דינמיים מאוד, אבל הם גם לאורך זמן".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

זנג ועמיתיו לצוות עקבו אחר מיקרוביום המעי, הדם והפעילות המוחית של 25 מבוגרים סינים בגיל ממוצע של 27 שנים. כל המשתתפים סבלו מהשמנת יתר, עם אינדקס מסת גוף בין 28 ל-45. אדם מסווג כשמן אם ה-BMI הוא מעל 30.

המשתתפים עברו תחילה "שלב צום בשליטה גבוהה" של 32 יום, שבו אכלו ארוחות המותאמות אישית לצרכיהם. לאחר מכן, הם בילו 30 יום במה שמכונה "שלב צום בשליטה נמוכה" - שבו הם הורשו לעשות יותר בחירות משלהם. בעקבות הצומות הללו, נמצא כי המשתתפים ירדו בממוצע בסביבות 6 קילו - בערך 7.8 אחוז ממשקל גופם הממוצע.

המחקר שפורסם לאחרונה ב- Frontiers in Cellular and Infection Microbiology, מציע גם ששיטת הירידה במשקל יכולה לסייע בהפחתת בעיות הקשורות להשמנה כגון יתר לחץ דם, יתר שומנים בדם והפרעות בתפקוד הכבד. עם זאת, צוינו כמה תופעות לוואי שליליות, במיוחד לתפקוד הניהולי, שישפיעו על הרצון שלנו לרדת במשקל.

"מיקרוביום מעי בריא ומאוזן הוא קריטי להומאוסטזיס אנרגטי ולשמירה על משקל תקין", אמר ד"ר יונגלי לי, גם הוא מעורכי המחקר. "לעומת זאת, מיקרוביום לא תקין של המעי יכול לשנות את התנהגות האכילה שלנו על ידי השפעה על אזורים מסוימים במוח המעורבים בהתמכרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully