וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק סוכר ומים? מדענית המוח הישראלית שיצאה נגד תחליף החלב הפופולרי

עודכן לאחרונה: 17.12.2023 / 11:02

עם הכותרת "למה אין שום סיכוי שאשתה חלב שיבולת שועל כמדענית מוח שמתמחה במניעת מחלות?", הגיע סרטון הטיקטוק של נוי וישנייה ל-750 אלף צפיות ואלפי תגובות סוערות. אז בדקנו - האם באמת חלב שיבולת שועל כל כך רע לגוף?

כל מה שאתם צריכים לדעת על סיבים תזונתיים/מערכת וואלה!

אם עד לא מזמן רוב האנשים שנמנעים מחלב פרה היו מוסיפים חלב סויה לקפה שלהם, נדמה שכיום, עם ריבוי סוגי החלב הצמחיים, יותר ויותר אנשים פונים לחלב שיבולת שועל. אבל האם הוא באמת בריא, או שמדובר רק במים בשילוב סוכר כמו שטוענת נוי וישניה בסרטון טיקטוק שגרר תגובות רבות.

וישניה, שמציגה עצמה כמדענית מוח המתמחה במניעה וטיפול באלצהיימר וסוכרת, העלתה לפני מספר ימים סרטון טיק טוק שהפך ויראלי וזכה עד כה לכ-750 אלף צפיות, והכל בגלל מה שיש לה להגיד על חלב שיבולת שועל.

@noyvi_n3 זה ששיבולת שועל באיאה לא אומר שכל המוצרים ממנה בריאים #מדעניתמוח #מניעתמחלות #אלצהיימר #סוכרת #תזונהלמניעתמחלות ♬ original sound - Noyvi_n3

"למה אין שום סיכוי שאשתה חלב שיבולת שועל כמדענית מוח שמתמחה במניעת מחלות?" - פותחת וישניה את הסרטון שלה. בהמשך היא מסבירה ש"חלב שיבולת שועל הוא סך הכל עמילן. סוכר ומים. כמות כזו של עמילן ללא הסיבים התזונתיים, אני לא מכניסה לגוף שלי. וגם לא אמליץ לאף מטופל".

על מה היא כן ממליצה בתחום תחלפי החלב? באחת התגובות היא מסבירה שמקור טוב לחלבון יהיה בחלב סויה או אפונה, ומקור לשומן בריא ניתן להשיג בחלב שקדים או אגוזי לוז".

אז האם באמת תחליף חלב משיבולת שועל כל-כך מזיק לנו עד כדי ויתור מוחלט עליו? יצאנו לבדוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
חלב שיבולת שועל. ShutterStock
חלב שיבולת שועל/ShutterStock

נתחיל בבסיס של החלב - שיבולת שועל. אז נכון, אומנם מדובר בדגן, אבל שיבולת שועל היא דגן מלא, נטול גלוטן ועשיר בהרבה מרכיבים בריאים וחשובים כמו חלבון, סידן, אבץ, אשלגן, מגנזיום, ברזל, וויטמינים כמו חומצה פולית וויטמיני B.

בנוסף, שיבולת שועל עשירה בנוגדי חמצון, והיא המזון היחיד שמכיל תרכובת הנקראת Avenanthramide שמעניקה לה בין היתר תכונות אנטי דלקתיות. פוליפנולים, שהם תרכובות צמחים חשובות שקיימות גם בשיבולת שועל, תורמות להפחתת הלחץ החמצוני בגוף שנוצר כתוצאה מהימצאותם של רדיקלים חופשיים.

עד כאן לגבי הדגן עצמו, אבל מה לגבי חלב שיבולת שועל?

והנה הסבר של דיאטנית

"לחלב שיבולת שועל יש פרופיל תזונתי רב עוצמה שיזין וישביע את הגוף", אומרת ולרי אגימן, דיאטנית לבריאות נשים ומייסדת פלוריש הייטס באתר של כוהנת העיצוב והחיים הבריאים, מרתה סטיוארט. בתור התחלה, לחלב שיבולת שועל 3-4 גרם חלבון למנה אחת של כוס. "לא מדובר ברמת חלבון גבוהה כמו בחלב פרה רגיל או חלב סויה, אבל יותר מאשר בחלב שקדים או קוקוס", אומרת אגימן. היא מוסיפה כמה סייגים, שאולי יזכירו לכם את דבריה של הישראלית, אבל יהיו פחות קיצוניים.

סוכרים
"חלב שיבולת שועל עשוי להכיל כמות גבוהה של סוכרים מוספים, במיוחד כשמתווספים לו טעמים", אומרת אגימן. "למרבה המזל, גרסאות לא ממותקות טעימות באותה מידה ללא תוספת הסוכרים. רק צריך להסתכל על אריזת המוצר ולחפש את הכיתוב - 'לא ממותק'".

תוספים
מותגים מסוימים מוסיפים כמויות קטנות של תוספים, שמנים ומייצבים. אם אתם מנסים להימנע מתוספים ומרכיבים סינתטיים אחרים, היא מציעה לבדוק את תוויות המוצרים ולמצוא מותגים עם רשימות רכיבים פשוטות יותר. או פשוט להכין בבית, וזה ממש לא קשה (מתכון בהמשך).

פחמימות
"בעוד שתכולת הפחמימות הגבוהה של חלב שיבולת שועל יכולה להיות ברכה עבור רבים, אם יש לכם היסטוריה של סוכרת או סוכר גבוה בדם, זה עשוי להיות חיסרון. כאמור, תהליך הייצור של חלב שיבולת שועל פושט חלק מהסיבים מהדגן עצמו. סיבים חשובים מכיוון שהם מאטים את ספיגת הפחמימות, מה שמעלה את רמת הסוכר בדם באופן איטי יותר. אבל מכיוון שבחלב שיבולת שועל יש פחות סיבים מאשר בשיבולת שועל, הפחמימות בחלב שיבולת שועל יגרמו לעליית סוכר מהירה יותר. עם זאת, "אם אתה מודאג מהעליות ברמת הסוכר בדם, חלב שיבולת שועל עשוי להיות אפשרות פחות טובה, היא אומרת. במקרה זה, היא מציעה חלופות עם רמת פחמימות נמוכה יותר כמו חלב שקדים או חלב קוקוס".

הכי בריא: מתכון לחלב שיבולת שועל ביתי

מרכיבים:
4 כפות שיבולת שועל (לא משנה איזה סוג)
כוס מים
רק אם חייבים - כפית סירופ אגבה או מייפל, להמתקה

אופן ההכנה:
1. טוחנים את שיבולת השועל בבלנדר או במעבד מזון עם מעט מים עד לקבלת עיסה חלקה ואחידה.
2. מוסיפים את יתרת המים ואם רוצים, את הסירופ להמתקה ומערבלים במשך 20 שניות נוספות, עד לקבלת משקה נוזלי.
3. מוזגים את המשקה לכוס דרך מסננת או בד חיתול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully