וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדיר: העובר גדל ליד המעי - והרופאים הצליחו ליילד אותו בשלום

לפעמים הגוף האנושי מספק לנו ניסים: עובר שגדל מחוץ לרחם, בין הקיבה למעי, יולד בשבוע ה-29. הרופאים: מקרה נדיר ביותר, עד 90% מהמקרים לא היו שורדים

סרטון המציג מודל מלאכותי של עובר אדם בשלב התפתחותי המקביל ליום 14 בעובר אמיתי/מכון ויצמן למדע

אישה בת 37, שסבלה מנפיחות קיצונית בבטן נדהמה לגלות שהיא בהריון בשבוע 23 עם עובר שגדל במעי. היא פנתה לרופאים והתלוננה על כאבים בבטן שנמשכו 10 ימים - כמו גם על נפיחות שהחמירה בהדרגה. סריקות גילו שעובר שגדל "בצורה רגילה" בחלל הבטן שלה שבין הקיבה למעי.

הריון חוץ רחמי הוא כמעט תמיד קטלני עבור הילד. אבל הרופאים הצליחו ללדת את התינוק בשבוע 29 ובתוך שלושה חודשים, גם האם שהגיעה לרופאים בצרפת מביתה באי ראוניון, באוקיינוס ​​ההודי ליד מדגסקר ומאוריציוס, וגם הילד, שוחררו. המקרה נחשף ב-New England Journal of Medicine.

סי.טי בטן. ShutterStock
הריון בחלל הבטן/ShutterStock

איך זה קרה?

התינוק היה בחלל הצפק, האזור המחזיק את האיברים החיוניים, כשהשליה מחוברת לחלק העליון של האגן. הרופאים אמרו שהריונות אלו נדירים מאוד אך אפשריים אם עובר מתחיל לגדול בחצוצרות - הנושאות ביציות מהשחלות לרחם - או בשחלות. עם הזמן, אלה עלולים להיקרע - מה שמאפשר לעובר 'לברוח' לתוך החלל.

פחות משני אחוזים מההריונות בארצות הברית הם חוץ רחמיים, וכאחד מכל 30,000 מתרחש בבטן. הסיכוי למוות של העובר הוא עד 90 אחוז. לכחמישית מאלה שכן שורדים יש מומים מולדים או נזק מוחי.

תינוקות חיים מחוץ לרחם משבוע 24, אומרים הרופאים, אך שיעור ההישרדות נמוך יותר - עם 68 אחוזים ששרדו. ישנם גם מקרים של תינוקות ששרדו לאחר שנולדו בשבוע 21. לשם השוואה, בשבוע ה-29 להריון, 80 עד 90 אחוזים מהתינוקות - לא שורדים מחוץ לרחם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully