וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיכון לסרטן הזה מטפס אם עובדים ב-7 המקצועות הללו

עודכן לאחרונה: 11.12.2023 / 9:07

סרטן השחלות אולי אינו נפוץ מאוד, אך הוא יכול להיות קטלני. מחקר מצא את המקצועות הנשיים שעלולים להגביר את הסיכון משמעותית לחלות במחלה. הנה הפרטים

איריס קול מראיינת את פרופ' תמר ספרא על סרטניים נשיים/מערכת וואלה

השכיחות של סרטן השחלות בישראל אינה גבוהה. על פי נתוני המרכז הלאומי לבקרת מחלות במשרד הבריאות, הוא נמצא במקום העשירי ברשימת המחלות הממאירות הנפוצות בקרב נשים. יחד עם זאת, למרבה הצער, הוא מדורג במקום הגבוה ביותר מבחינת שיעורי התמותה בגינקולוגיה.

מוקדם יותר השנה, מחקר מצא שנשים העובדות בתעשיות המכירות, הקמעונאות, ההלבשה והבנייה עשויות להיות בסיכון מוגבר לפתח סרטן שחלות. מחקר שפורסם בכתב העת Occupational and Environmental Medicine אמר כי חשיפה לחומרים שונים, כולל אבקת טלק, אמוניה, דלקים, בנזין ואקונומיקה עשויה גם לסכן נשים לפתח את המצב.

חוקרים בראשות אקדמאים מאוניברסיטת מונטריאול בקנדה בחנו נתונים על 491 נשים קנדיות עם סרטן השחלות והשוו אותם ל-987 נשים ללא המחלה. הם גילו שנשים שעבדו כספריות או קוסמטיקאיות נמצאות בסיכון גבוה פי שלושה לחלות במחלה. אלו שעבדו בראיית חשבון במשך עשור היו בסיכון גבוה פי שניים לפתח את המחלה בעוד שעובדות בניין היו בסיכון כמעט פי שלושה, אמרו מחברי המחקר. בינתיים, למוכרות בחנויות היה סיכון מוגבר של 45 אחוזים, ולמי שמייצרים בגדים נראה היה סיכון מוגבר של 85 אחוזים.

תספורת. ShutterStock
תספורת/ShutterStock

על פי המחקר, המשרות הקשורות לסיכון גבוה משמעותית לסרטן השחלות הן:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
  • מעצבת שיער
  • ספרית
  • קוסמטיקאית
  • עובדת בניין
  • רואת חשבון
  • יצרנית בגדים או רוקמת
  • עובדת מכירות או קמעונאית

המחברים כתבו: "צפינו בנתונים המצביעים על כך שחשבונאות, עיצוב שיער, מכירות, תפירה ועיסוקים נלווים עשויים להיות קשורים לסיכונים עודפים. יש צורך במחקר מבוסס אוכלוסיה נוסף כדי להעריך סיכונים אפשריים לעובדות ולמקצועות הנפוצים אצל נשים".

התסמינים העיקריים של סרטן השחלות כוללים בטן נפוחה או תחושת נפיחות, כאב או רגישות בבטן או באזור בין הירכיים, ללא תיאבון או תחושת שובע מהירה לאחר אכילה וצורך דחוף להשתין או צורך להשתין לעתים קרובות יותר. תסמינים נוספים של סרטן השחלות יכולים לכלול הפרעות עיכול, עצירות או שלשולים, כאבי גב, תחושת עייפות כל הזמן, ירידה במשקל מבלי סיבה ודימום מהנרתיק לאחר גיל המעבר.

הטיפול בסרטן השחלות יהיה תלוי בגודלו ובסוגו, במיקומו, בהתפשטותו ובבריאותה הכללית של המטופלת. הטיפולים העיקריים הם ניתוח וכימותרפיה, אך טיפולים אחרים כוללים תרופות ממוקדות וטיפולים הורמונליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully