וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך אלינו: הנגיף הסיני שהעולם חושש ממנו הגיע לאירופה וארה"ב

עודכן לאחרונה: 5.12.2023 / 11:09

הנגיף הסיני שמעלה דאגה רבה בארגוני הבריאות בעולם בשבועות האחרונים חצה את הגבול הסיני והגיע למדינות שונות באירופה וגם לארצות-הברית. קריאות לאזרחים לחזור למסיכות. הנה הפרטים

בווידאו: סין פתחה את גבולותיה לעולם/רויטרס

אזרחי אירופה ובהם גם בריטניה נקראים לעטות מסיכות - 24 שעות לאחר שהתברר כי נגיף דלקת הריאות הסיני המסתורי החדש "דמוי קורונה" הגיע לאירופה.

נגיף דלקת הריאות המוזר דמוי קורונה גורם לכאוס בסין כבר שבועות, כשהעולם נמצא בכוננות גבוהה בגלל החשש שמגיפה חדשה עלולה לתקוף. גורמים רשמיים במדינות כמו הודו, נזהרים גם הם מנגיף נוסף שמתפשט באוכלוסייתם בעקבות התפרצות נגיף הקורונה ב-2019 ומכינים את עצמם לפעולה.

כעת הנגיף זוהה באירופה לראשונה, כאשר גורמים רפואיים בדנמרק והולנד אישרו כי הזיהום הגיע לשם, כשהאחרונים מאשרים כי מספר הילדים - בהם הוא פוגע בעיקר - בני חמש עד 14 עלה ל-130 מתוך 100,000 תוך שבוע אחד בלבד. המחלה גם מתחילה להתפשט בארה"ב, במיוחד במדינת אוהיו, כאשר פקידי בריאות במחוז אחד אמרו כי קיימים לפחות 145 מקרים בילדים בין הגילאים 3 עד 14 שנים. למרות זאת, לטענתם לא מדובר בפתוגן חדש, אלא במחלת חורף אופייניית.

סין מחלת ריאות קורונה. רויטרס
ממתינים בתור שעות לקבלת טיפול ראשוני במיון. סין/רויטרס

הנגיף המדובר הוא בעצם זיהום חיידקי נפוץ בשם דלקת ריאות מיקופלאסמית, שידוע גם בשם "תסמונת הריאה הלבנה". תסמיני מחלת הריאות כוללים כאב גרון, עייפות ושיעול מתמשך שיכולים להימשך שבועות או חודשים. במקרים חמורים, יכול המחלה בסופו של דבר להידרדר לדלקת ריאות.

דיווחים ראשונים עליו החלו עוד בחודש מאי האחרון, אבל בשבועות האחרונים הוא מופיע בצורה הקשה ביותר שלו ובמספרים גדולים. הורים רבים מודאגים מאוד ונאלצים לחכות בתור במשך 24 שעות או יותר רק כדי לקבל טיפול חירום. למרות זאת, סין ממשיכה להתעקש ששפעת ותחלואי החורף הרגילים אשמים בהתפרצות האחרונה. עם זאת, הרשויות המקומיות כבר נקראות לפתוח עוד מרפאות חרום ולקדם קליטת חיסונים בקרב ילדים וקשישים.

אלא שבשטח, המצב רחוק מלהיות חורף עמוס רגיל. השבוע פורסם בערוץ הממלכתי של סין שבית החולים לילדים בבייג'ינג מתמודד בכל יום עם 7,000 מאושפזים חדשים, הרבה מעבר ליכולות הקיבול של המקום. גם בתי חולים אחרים מדווחים על מספרים דומים.

בשבוע שעבר, ארגון הבריאות העולמי (WHO) נאלץ לבצע התערבות ציבורית נדירה, וביקש רשמית מידע נוסף מבייג'ין על הזיהומים. עם זאת, ארגון הבריאות העולמי אמר שלא זוהו פתוגנים חריגים או חדשים בנתונים שסיפקה סין. למרות כל זאת בארה"ב מתעקשים כי התחלואה שם אינה קשורה להתפרצות דלקת הריאות בסין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully