וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחלה המסתורית: סין החזירה מסיכות וריחוק חברתי; יש סיבה לדאגה?

עודכן לאחרונה: 29.11.2023 / 8:58

4 שנים לאחר התפרצות נגיף הקורונה, בתי חולים בסין מדווחים על עשרות אלפי אשפוזי ילדים עם נגיף ריאות מסתורי שהופיע בחלקים רבים של המדינה. האם העולם צריך להיות מודאג? "בינתיים לא, אבל צריך לעקוב ולהיזהר", אומרת מומחית

סין מחלת ריאות קורונה. רויטרס
עשרות אלפי אשפוזים של ילדים. חדר מיון בסין/רויטרס

סין מחייבת שוב את אזרחיה לעטות מסיכות ולשמור על כללי הריחוק החברתי. עכשיו גם יוצאים משם צילומים מדאיגים של המוני משפחות עם ילדים שמציפים את בתי החולים, כשהחשש בעולם הוא מזן חדש של נגיף שיגיע במהרה לכל מדינה בעולם.

אזורים בצפון סין, כמו בייג'ין וליאונינג נפגעו בצורה הקשה ביותר, כאשר בשבוע שעבר הופיעו דיווחים לפיהם בתי החולים מוצפים בילדים חולים.

מדובר בזיהום חיידקי נפוץ בשם דלקת ריאות מיקופלאסמית, שידוע גם בשם "תסמונת הריאה הלבנה". דיווחים ראשונים עליו החלו עוד בחודש מאי האחרון, אבל בשבועות האחרונים הוא מופיע בצורה הקשה ביותר שלו ובמספרים גדולים. הורים רבים מודאגים מאוד ונאלצים לחכות בתור במשך 24 שעות או יותר רק כדי לקבל רק לטיפול חירום.

סין מחלת ריאות קורונה. רויטרס
אנשים מחכים בתור 24 שעות ויותר לטיפול ראשוני/רויטרס

למרות זאת, סין ממשיכה להתעקש ששפעת תחלואי החורף הרגילים אשמים בהתפרצות האחרונה. עם זאת, הרשויות המקומיות כבר נקראות לפתוח עוד מרפאות חום ולקדם קליטת חיסונים בקרב ילדים וקשישים.

אלא שבשטח, המצב רחוק מהליות חורף עמוס רגיל. השבוע פורסם בערוץ הממלכתי של סין שבית החולים לילדים בבייג'ינג מתמודד בכל יום עם 7,000 מאושפזים חדשים, הרבה מעבר ליכולות של המקום. גם בתי חולים אחרים מדווחים על מספרים דומים.

בשבוע שעבר, ארגון הבריאות העולמי (WHO) נאלץ לבצע התערבות ציבורית נדירה, וביקש רשמית מידע נוסף מבייג'ין על הזיהומים. עם זאת, ארגון הבריאות העולמי אמר שלא זוהו פתוגנים חריגים או חדשים בנתונים שסיפקה סין.

אבל גם סין וגם ארגון הבריאות העולמי הואשמו בחוסר שקיפות בדיווחים הראשוניים שלהם על מגיפת הקורונה. עברו כמעט ארבע שנים מאותו מועד שבו התגלו מקרי התחלואה הראשונים בעיר ווהאן שבמרכז סין בחודשים האחרונים של 2019.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
סין מחלת ריאות קורונה. רויטרס
האם יש סיבה לדאגה? מחלת הריאות המסתורית בסין/רויטרס

מומחי רפואה שונים בעולם כבר מצביעים על כך שגל התחלואה הנוכחי בסין דומה להחריד לדיווחים שהופיעו אז, לפני 4 שנים, כשסין הואשמה בטיוח העובדות.

"נראה שהעלייה במספר המקרים מונעת על ידי ילדים הנדבקים בפתוגנים ששנתיים של הגבלות הקורונה הרחיקו אותם מהם", אמרה מריה ואן קרכוב, מנהלת המחלקה למוכנות ומניעת מגיפות של ארגון הבריאות העולמי. "אין אינדיקציה לנגיף חדש. זה צפוי. זה קרה ברוב מדינות העולם לפני שנה או שנתיים".

"מכיוון שסין חוותה סגר ארוך וקשה יותר מאשר כל מדינה אחרת על פני כדור הארץ, היה צפוי שגלי 'יציאת הנעילה' הללו יכולים להיות משמעותיים שם", אמר פרנסואה בלוקס מאוניברסיטת קולג' בלונדון.

תסמיני מחלת הריאות שנפוצה עכשיו בסין כוללים כאב גרון, עייפות ושיעול מתמשך שיכול להימשך שבועות או חודשים. במקרים חמורים, זה יכול בסופו של דבר להידרדר לדלקת ריאות.

"העובדה שרק ילדים מושפעים מעידה על כך שסביר להניח שזה פתוגן קיים", אמר לעיתון בלומברג ג'ין דונג-יאן, פרופסור באוניברסיטת הונג קונג. "אם זה היה פתוגן חדש, הוא היה אמור לפגוע בעיקר במבוגרים. זה נראה כאילו זה משהו שמבוגרים התרגלו אליו".

עד כמה העולם צריך לדאוג מהתפרצות זו? "דבר ראשון, עלינו להיות זהירים", אומרת מריון קופמנס, וירולוגית הולנדית שייעצה לארגון הבריאות העולמי בנושא הקורונה, "עם זאת, צריך מידע נוסף, במיוחד מידע אבחנתי, כדי לקבוע אם מדובר במשהו מקומי או נרחב יותר. נקווה שנדע יותר בקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully