וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילוף קטן בארוחת הבוקר שלכם יכול לשמור לכם על הלב

עודכן לאחרונה: 26.11.2023 / 8:45

אמרנו חילוף קטן, אבל האמת היא שיש אנשים שעבורם זה יהיה קריטי. מחקר חדש גילה במה כדאי להחליף את הביצה על הבוקר כדי לשמור על הלב

כל מה שאתם צריכים לדעת על סיבים תזונתיים/מערכת וואלה!

ארוחת הבוקר נמצאת במרכז ויכוח בריאותי עשרות שנים - האם היא הארוחה החשובה ביום או מיותרת? כעת מדענים גילו כי החלפת הביצה האהובה בארוחת הבוקר עשויה להפחית את הסיכון לפתח סיכון למחלות לב וכלי דם באופן משמעותי. המחקר המדובר, שסקר את היתרונות של החלפה ממוצרים מן החי לצומח, מצא כי זריקת החביתה עבור 25 עד 28 גרם של אגוזים עשויה בהחלט להוריד את הסיכון לפתח או למות ממחלות לב וכלי דם ב-17 אחוזים מלאים.

למרות שמספר מומחים מאמינים שדרושות ראיות נוספות כדי לקבוע אם כולסטרול שנמצא בביצים רע לבריאות הלב או לא, מובן שאגוזים יעילים בכל הקשור להורדת כולסטרול, כלומר הם מהווים אלטרנטיבה מצוינת לארוחת הבוקר.

קשיו ושקדים בקערה. ShutterStock
קשיו ושקדים בקערה/ShutterStock

ממצאים אלה, שפורסמו בכתב העת הרפואי BMC Medicine, מצאו גם שההחלפה הפשוטה הזו יכולה להפחית את הסיכון לסוכרת ב-18%, תוך צמצום הסיכויים למוות מוקדם ב-15%. עם זאת, הם לא הגיעו למסקנה שעליכם להפסיק לאכול ביצים לחלוטין, והמחקר רק ממליץ לאכול ביצה אחת פחות ביום.

ד"ר סברינה שלזינגר, מחברת שותפה לסקירה מהמרכז הגרמני לחקר סוכרת, אמרה ל-Mail Online: "אנשים רבים מתחילים את היום עם ביצה לארוחת בוקר, אבל תוצאות הניתוח הזה מצביעות על כך שאולי עדיף להחליף את המזונות הללו במזונות מהצומח. ישנן גם עדויות לכך שאנשים יכולים להפיק תועלת מהחלפת עופות במזון צמחי, אם כי היו עדויות מועטות להחלפת מוצרי חלב".

התוצאות, שחולקו על ידי המרכז הגרמני לחקר סוכרת, גילו שאלו שהחליפו 50 גרם בשר מעובד, בערך נקניק אחד, בכמות זהה של קטניות, עדשים, חומוס, הורידו את הסיכון שלהם לפתח או למות ממחלות לב ב-23 אחוזים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully