וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך בונים חוסן נפשי: כוחן המדהים של הצהרות עצמיות חיוביות

טל פריבנר

עודכן לאחרונה: 22.10.2023 / 11:17

תחילה זה יישמע לכם אולי טיפשי, אחרי שתנסו תבינו את כוחן את המילים, ובעיקר אלו שבחרתם כדי לחזק ולשנות את חייכם. גלו את הסוד של הצהרות עצמיות חיוביות, וקבלו שמונה עצות שיסייעו לכם גם להצליח איתן

אילוסטרציה גבר חושב. ShutterStock
התחילו בזיהוי התחומים בחייכם שברצונכם לחזק ולשפר. הצהרות עצמיות חיוביות/ShutterStock

בזמנים שבו כולנו חווים קושי חסר תקדים, חיוני יותר מתמיד לאמץ כלים שיחזקו את החוסן הנפשי והרגשי שלנו. מניסיוני, אחד הכלים המומלצים לכך הוא השימוש בהצהרות עצמיות חיוביות (Affirmation).

מדובר במילים של העצמה, מעין תזכורות אמיצות - כפי שאני אוהבת לקרוא להן, ויש להן את היכולת המדהימה לעצב מחדש את השיח הפנימי שלנו ולהוביל לטרנספורמציות עמוקות במחשבות, ברגשות ובהתנהגויות שלנו.

מהן הצהרות עצמיות חיוביות ולמה הן כה משמעותיות בחיינו?

השיחה הפנימית שלנו, זו שאנחנו מנהלים עם עצמנו, משפיעה בצורה משמעותית על המחשבות, הרגשות, הפעולות ולבסוף גם על התוצאות שאנחנו מייצרים. בזמנים הקשים שכולנו חווים, שיח זה הופך לעיתים קרובות לשלילי ומגביל את היכולת שלנו להתמודד עם המציאות.

הקסם של ההצהרות העצמיות חיוביות טמון ביכולת שלהן לשבור אמונות מגבילות ולהחליף אותן באמונות מעצימות.

באמצעות חזרה יומית, ההצהרות החיוביות מחוללות קסמים ברמות פיזיות, מנטליות ורגשיות, מקלות כאב, מפחיתות לחץ וחרדה, ומעוררות שינויים מרחיקי לכת. במאמר הזה, אתן לכם עצות מעשיות ויומיומיות שיעזרו לכם לממש את כוחן של ההצהרות החיוביות לטיפוח החוסן אישי:

1. בחרו תחומי חיים ספציפיים לשינוי

התחילו בזיהוי התחומים בחייכם שברצונכם לחזק ולשפר. אלה יכולים להיות קשורים לבריאות, קריירה או יחסים בין-אישיים. ההמלצה שלי היא להתמקד בתחום או שניים בכל פעם. בעזרת הבחירות הללו, ההצהרות שלכם יהפכו ממוקדות יותר ולכן יעילות יותר.

2. נסחו את ההצהרות העצמיות בלשון הווה

נסחו 3-5 משפטים חיוביים שמתמקדים בתחום החיים שבחרתם. כתבו אותם בהווה, כאילו כבר השגתם את המטרות הרצויות שלכם. לדוגמה, "אני זוכר/ת לנהוג בחמלה כלפי עצמי", "יש בי את כל מה שנדרש כדי להצליח בגדול", "אני מקשיב/ה לגופי ומקפיד/ה לשמור עליו". זכרו להשתמש בגוף ראשון בהצהרות אלו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

3. קראו בקול את ההצהרות החיוביות שלכם

זה לא מספיק רק לחשוב על ההצהרות החיוביות; הקריאו אותן בקול רם. אני ממליצה לעשות זאת לפחות פעמיים ביום. מנסיוני, שני הזמנים המומלצים הם בשעת ההתעוררות, כדי להתחיל את היום באנרגיה חיובית, ובסוף היום, כדי להרגיע את המוח ואת הגוף לפני השינה.

4. הקיפו את עצמכם בהצהרות חיוביות

אל תהססו לשים את ההצהרות שלכם במקומות בולטים בבית, כתזכורת מתמדת. אני מציעה לשים אחת על המראה בחדר האמבטיה, אחת על שולחן העבודה שלכם, ואידאלי לשים אמירה בארנק שלכם. בדרך זו, ההצהרות שלכם תמיד יהיו בהישג יד, ויחזקו את המחויבות שלכם לצמיחה האישית.

5. התמודדו עם מחשבות שליליות

בכל פעם שמחשבה שלילית מגיחה, התבוננו בה והחליפו אותה בהצהרה חיובית מתאימה. חזרו עליה מספר פעמים במידת הצורך. תרגול זה חיוני במיוחד ברגעי משבר. לדוגמה, אם אתם מתמודדים עם כישלון תוכלו לכתוב ולחזור על "אני סולח/ת לעצמי על הטעויות והכישלונות שלי".

6. שמרו על עקביות במשך 21 יום

למוח לוקח זמן להסתגל להצהרות חיוביות חדשות ולהפנים אותן כהרגל. לכן, חשוב שתחזרו עליהן בעקביות במשך לפחות 21 יום. מחויבות זו תסלול את הדרך לשינוי משמעותי בחייכם.

7. שתפו בכוחן של ההצהרות החיוביות

אל תשמרו את הנוהג הזה לעצמכם בלבד. המסע לחיזוק החוסן יכול להוות השראה עבור אחרים ולחזק את הקשרים שלכם עם יקיריכם. בחרו הצהרות ושתפו את בן/בת הזוג, הילדים, או החברים, הסבירו מדוע בחרתם את ההצהרה ומה משמעותה והתעניינו במה שהם חושבים.

8. האמינו והתחייבו לתהליך

והכי חשוב, האמינו בכוחן של ההצהרות החיוביות והתחייבו לתהליך. זכרו, השינוי מתחיל בראש. ככל שתאמינו יותר, כך תוכלו לחזות בתוצאות מהר יותר. הישארו עקביים, בטחו בתהליך וצפו בהתהוות הטרנספורמציה.

הצהרות חיוביות אישיות יכולות להוות נקודת מפנה בחיי היום-יום שלך, לשפר את הערך העצמי שלך ולקדם תפיסה חיובית. כאשר מתעוררים אתגרים, הן יכולות לשמש כקול הפנימי של הכוח והעמידות שלך, ולעודד אותך להתגבר על קשיים. קחו את הזמן לגלות את הכוחות האישיים שלך וליצור הצהרות שמעצימות אותך לנווט בעליות ומורדות החיים בחן ונחישות. שלבו את הצהרות הללו בשגרה היומיומית שלך, וצפו כיצד הן הופכות לכוח מניע חזק לרווחתכם הכללית.

הישארו חזקים, הישארו חיוביים, ותנו להצהרות החיוביות שלכם להאיר את הדרך למחר טוב יותר.


טל פריבנר היא יועצת לארגונים ומנהלים, מנחת סדנאות לפיתוח אומץ ארגוני, מלווה אלפי אנשים בצמתי החלטה ותומכת בהם לחולל שינוי בחייהם. לחצו כאן ליצירת קשר במייל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully