וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שעומר אדם שיתף: אתר עזרה ראשונה נפשית שהקימו החבר'ה מהתיכון מתפוצץ ברשת

דורון קופרשטין

עודכן לאחרונה: 17.10.2023 / 12:06

זה התחיל מקבוצת וואטסאפ של שבעה חברים מהתיכון, שהרגישו שחייבים לעשות משהו, והפך תוך 24 שעות לאתר שמספק עזרה ראשונה נפשית און-ליין בחינם ובאופן אנונימי מצוות שכולל 400 מטפלים. "המטרה היא להגיע לכמה שיותר ישראלים ולעזור", אומר אחד היזמים

מיזם "ישראל ביחד". באדיבות המצולמים
התחיל מקיטור בוואטסאפ, הפך למיזם שקם תוך 24 שעות ומסייע לאלפים. משמאל למעלה בכיוון השעון: יניב בן הרוש, ברק ספיר, עדן שליידר, גיא גבריאל חלג, טל אסרף וירדן שאול/באדיבות המצולמים

"די, אני לא יכול עם המצב הזה, אני חייב לעשות משהו". ההודעה הזו בקבוצת וואטסאפ של שבעה חברים מחדרה שהולכים ביחד מתקופת התיכון, החלה את מה ש-24 שעות מאוחר יותר יהפוך לאתר שמספק עזרה ראשונה נפשית לאלפי אנשים באופן אנונימי על-ידי 400 מטפלים שונים מתחומי הנפש ו-1,500 איש מתחומי הרפואה הכללית, שעומדים לרשות הפונים בנושאים רפואיים.

"אנחנו קבוצה של שבעה חבר'ה שמכירים עוד מהתיכון", מספר לוואלה! בריאות ברק ספיר, "מרגע שאחד החברים כתב את זה בקבוצה, הגלגלים החלו לנוע. מבחינה מקצועית אנחנו מורכבים מאנשים מובילים בחברות המחשוב והדאטה, אני עוסק באוטמציה. אנחנו כבר בעולמות האלו. כשעלה הרעיון נדלקנו, אמרנו 'בואו נרים כאן משהו גדול שיבטא את האחדות של העם הזה'. מאותו רגע התחלנו לרוץ".

לא חלפו כמה שעות ואחד החברים, יניב בן הרוש (25), בוגר 8200, יזם ובעל חברות בעולמות הפרסום הדיגיטלי, כתב בקבוצה: 'חכו רגע, אני באמצע כתיבת קוד'. אחרי כמה שעות הוא כבר שלח לנו את דמו לאתר ויצאנו לדרך".

"עומד על הרגליים 30 שעות"

במקביל לעבודתו של ספיר כסמנכ"ל שיווק בסופר ספיר ונטו חיסכון, רשת סופרמרקטים ארצית בבעלות משפחתו, החל ביחד עם החברים הנוספים, ירדן שאול (26), מהנדס הייטק, גיא גבריאל חלג (26), מנהל פרוייקטים בחברת הייטק, עדן שליידר (25), מנהל צוותים בצ'קפוינט וטל אסרף (25), סטרטאפיסט ומומחה לשיווק משפיענים, לגייס אנשים למיזם החדש.

"בעזרת פסיכולוגית ויועצת ארגונית בנינו דף נחיתה עם טופס הרשמה כדי לגייס מטפלים. יש כאן הרבה חוקים והגבלות ונעזרנו באנשים שהדריכו אותנו איך לעשות את זה".

במקביל גייסו החברים דרך קבוצה שהקימו בוואטסאפ כמה עשרות מתנדבים מתחום השיווק, המחשוב והטכנולוגיה. 24 שעות מאוחר יותר עלה האתר לאוויר.

"אני כבר 30 שעות על הרגליים, אלוהים יודע איך אני יכול עדיין לתפקד גם בעבודה וגם במיזם, אבל האנרגיות שלנו בשמיים וזה רץ", מוסיף ברק ספיר.

לכניסה לאתר "ישראל ביחד" - לחצו כאן

"אמא של חבר שלי שעד עכשיו הוגדר נעדר ועכשיו הודיעו לה שנרצח, כותבת לי שהיא לא מסוגלת לעבור את זה", כותב אחד הפונים

נכון לעכשיו מציע אתר "ישראל ביחד" חמש קבוצות, שמהוות תחנה ראשונה לטיפול אישי אנונימי, ללא עלות כמובן. הפונה בוחר את הקבוצה שמתאימה למצבו, מסביר במשפט קצר את מצבו, ומולו יעלה איש מקצוע - עובד/ת סוציאלי, פסיכולוג/ית, פסיכיאטר/ית או רופא/ה. מאותו רגע, יעבור השיח לערוץ פרטי שאינו גלוי לקבוצה. אם המטופל ירצה בכך, הטיפול יוכל להתנהל בצ'ט וידאו.

קבוצות התמיכה באתר, נכון לרגע זה, הן: משפחות חיילים ותושבי הדרום, מטפלים בחרדות ולחץ, תמיכה נפשית לאנשים שהיו נוכחים במסיבת הטבע ורפואה ועזרה ראשונה. בקבוצה נוספת מתקיימים שידורי וידאו חיים של מטפלים שונים מתחום הבריאות והוולנס. "רובנו באים מעולם היוגה, אז יש שם הרבה שיעורי נשימות מרגיעים, תירגולים שמשחררים לחץ וגם הרצאות קצרות במגוון תחומים כמו עזרה ראשונה, קרב מגע וגם הפעלות לילדים. זה הולך וגדל ויהיו עוד הרבה תכנים שם".

שיטוט קצר בקבוצות חושף את הזוועות איתם מתמודדים בשעות אלו ישראלים רבים. "אמא של חבר שלי שעד עכשיו הוגדר נעדר ועכשיו הודיעו לה שנרצח שלחה לי הודעה ב-6 בבוקר שהיא לא מסוגלת לעבור את זה", כותב אחד הפונים, ומיד עולה מולו פסיכולוג קליני שממשיך את השיחה בצ'ט פרטי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
"זה גדל בקצב מטורף, המטרה היא להגיע ולעזור לכמה שיותר אנשים. ככה, בחינם, כי אנחנו ישראלים, ועכשיו אנחנו צריכים לעבוד יחד"

בקבוצה אחרת כותבת מישהי: "אני אמא לשלושה ילדים קטנים מהמרכז שמגדלת אותם לבד, שני האחים שלי בצבא בעזה ואני קצת מרגישה גם אמא שלהם עכשיו, הלב שלי לא מסוגל להכיל את הזוועות, אני מפחדת על האחים שלי, על השבויים, כל דבר קטן מכניס בי חרדה ולחץ. איך מתמודדים"?

"נכון לרגעים אלו", מציין ברק ספיר, "בכל דקה מקבלים באתר בין 50-150 איש טיפול כלשהו". הבום הגדול של הפונים, הוא מספר, הגיע אחרי שהזמר עומר אדם העלה פוסט ברשתות החברתיות שלו, אליו נחשפו מאות אלפי גולשים, בו סיפר על המיזם המיוחד. אחרי אדם קיבל "ישראל ביחד" חשיפות גם מציון ברוך, שלום מיכאלשווילי, יעל שלביה, שירז שוקרון, ליאל אלי ואחרים.

"הדגש העיקרי שלנו ברגעים אלה - גיוס מטפלים, יועצים ונותני שירות נפשי לאתר. כל מטפל נרשם אצלנו, עובר אימות נתונים, המסגרתם חברי הצוות מוודאים את ההסמכה שלו, ורק אז הוא מצטרף לצ'אט כבעל מקצוע - ומציל נפשות. זוהי המשימה העיקרית שלנו, בואו להציל איתנו נפשות", מוסיף ספיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully