וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כריס המסוורת' אובחן עם נטייה לדמנציה. כך הוא שינה את חייו

עודכן לאחרונה: 9.10.2023 / 10:52

השחקן שחשף לפני כמה חחודשים כי הוא אובחן עם נטיה גנטית לאלצהיימר סיפר כי מאז חייו השתנו

טריילר לסרט "טיילר רייק: חילוץ 2" ("Extraction 2")/נטפליקס

כריס המסוורת', אחד השחקנים המצליחי בהוליווד, סיפרלאחרונה על שינויים בכושר ובאורח החיים שלו שביצע בעקבות אזהרת בריאות שקיבל. שחקן הקולנוע האוסטרלי בן ה-39 הודיע לאחרונה בראיון שערך עבור המגזין "ואניטי פייר", שהוא לוקח הפסקה ממשחק לאחר שהתבשר כי יש לו נטייה גנטית לאלצהיימר. המסוורת' סיפר כי הוא נושא שני עותקים של הגן APOE4, אחד מאמו והשני מאביו, גן שמחקרים רבים קשרו לסיכון מוגבר למחלת האלצהיימר - מחלת מוח דגנרטיבית שפוגעת במיליוני בני אדם ברחבי העולם ונחשבת חשוכת מרפא.

לא ידוע מה באופן ישיר גורם להתפתחות המחלות הללו אך ישנם מספר גנים שנמצאו כמגבירי סיכון לחלות. אחד הגנים שמגבירים באופן משמעותי את הסיכון לחלות נקרא apolipoprotein E או בקיצור APOE4.

קבוצת ה APOE היא קבוצת גנים שמשפיעים על היווצרות שרשרות חלבונים שנקראות עמילואיד, חלק מגבירות את ההיווצרות וחלק מצמצמות. בקבוצת ה-APOE ישנם שלושה גנים נפוצים יחסית: APOE2 הכי פחות נפוץ ונחשב אפילו כמגן מאלצהיימר, APOE3 הכי נפוץ וכנראה אינו משפיע על הסיכון לפתח אלצהיימר. APOE4 שהוא נפוץ ונחשב כגורם סיכון המשמעותי ביותר לפתח אלצהיימר.

כריס המסוורת' בחוף הים. splash
כריס המסוורת' בחוף הים/splash

המסוורת' הסביר שהוא בהחלט לא ציפה לקבל חדשות "אינטנסיביות" כל כך, שכן התוכנית שצילם ובמסגרתה התגלתה הנטייה למחלה נועדה במקור להיות דרך "מהנה" לחקור "אריכות ימים". "רובנו אוהבים להימנע מלדבר על המוות בתקווה שאיכשהו נמנע ממנו".

בשיחה במצלמה על התגלית אמר המסוורת: "אתה כל הזמן חושב שאתה הולך לחיות לנצח, במיוחד כאדם צעיר. ואז לומר לי שאולי זה הדבר שעלול להרוג אותך היה כמו, וואו... זה די ריתק אותי."

מאז, המסוורת' שינה את חייו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

רוצה יותר זמן לעצמו

בשיחה עם Men's Health, המסוורת', הידוע במבנה הגוף השרירי שלו, אמר שהוא "משלב יותר התבודדות בחיי היומיום שלו" והוריד את כמות האימונים שלו. "תמיד הייתי די עקבי עם ההתחייבויות שלי לפעילות גופנית, אבל לאחרונה הרגשתי באמת את החשיבות של לקחת זמן לעצמך בלי שום קול או גירוי מבחוץ ולפנות זמן לשקט", אמר המסוורת'.

השחקן, שזמן השינה שלו הפך קדוש יותר ועושה יותר אמבטיות קרח, התייחס גם לאופן בו מבנה הגוף שלו משתנה לתפקידים, וקבע: "המשקל שלי משתנה מאוד בגלל תפקידים שונים וגם האינטרסים שלי בכל הקשור לאתגר את הגוף שלי". הוא המשיך: "'אני מרים משקולות בתדירות נמוכה יותר ממה שהייתי ואני משלב יותר אימוני אירובי וסיבולת שאני מעדיף יותר על אימונים כבדים בסגנון בניית גוף'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully