וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחוצים? 7 מאכלים שיעזרו לכם להוריד את מפלס החרדה

8.10.2018 / 6:36

רבים מאיתנו ספונים בבתים, ממאנים להאמין למה שרואים בחדשות ומצב הלחץ בשמיים. יש מי שפונה לאמצעי הרגעה שונים, אבל גם לאוכל שלכם יכולה להיות השפעה על הנפש

צה"ל תוקף מבנים במרכז רצועת עזה, 08 באוקטובר 2023/צילום: דובר צה"ל

אם גם אתם חשים שאין לכם אוויר בגלל רמות לא סבירות של לחץ וחרדה אתם לא לבד. לפני שאתם פונים לעזרים כימיים, יש לנו הצעה אחרת. כולם יודעים שלמזון שאנחנו אוכלים יש השפעה ניכרת על הבריאות הפיזית והנפשית שלנו וקיימות חלופות טבעיות שיכולות להרגיע ולשפר את מצב הרוח, ולו במעט.

הקשר בין אוכל וחרדה נשמע קצת מוזר, אבל מסתבר שההשפעה כמעט מידית. "חרדה נגרמת בין היתר בגלל חוסר איזון של מוליכים עצביים (נוירוטרנסמיטורים)", מסבירה אלי מילר, דיאטנית שחיברה את הספר 'Anti-Anxiety Diet'. חומצות אמינו הן אבני הבניין של אותם נוירוטרנסמיטורים שממלאים תפקיד חשוב במצב הרוח. דיאטה שכוללת מרכיבים מזינים מסייעת ליצור איזון עצבי בעזרת חיידקי המעי. על ידי הפחתת כמות הפחמימות והקפדה על תפריט בריא יותר, ניתן לספק תמיכה עבור החיידקים הבריאים בבטן", היא אומרת.

אישה לוקחת כדור. ShutterStock
חכו רגע עם התרופות. אישה נוטלת כדור/ShutterStock

"כשמדובר בטיפול בחרדה, מה שאתם לא אוכלים חשוב לא פחות ממה שאתם כן צורכים", מוסיפה התזונאית נטלי רון, "מזונות מעובדים, בעלי רמות גבוהות של סוכר ופחמימות מזוקקות, מטוגנים או עמוסים בתוספים יכולים להגביר את החרדה מכיוון שהם יוצרים דלקת במערכת העיכול שמשפיעה בסופו של דבר על המוח שלכם".

אין ספק שאכילת אספרגוס, עלים ירוקים ותפוזים לא ירפאו ברגע את החרדה שלכם, אבל אכילה נכונה יכולה להפחית את חומרת הסימפטומים. מומחים ממליצים על המזונות הבאים שניתן להוסיף בקלות לשגרת היום שלכם כדרך בריאה יותר להוריד את העומס מעל כתפיכם.

עוד באותו נושא

10 חסרים תזונתיים שיכולים להשפיע על מצב הרוח שלכם

לכתבה המלאה
דג סלמון בתנור. ShutterStock
דג סלמון בתנור/ShutterStock

הדג האהוב כל כך בזכות טעמו הערב מפוצץ בחומצות שומן מסוג אומגה 3, החיוניות לבריאות המוח ותפקודה של מערכת העצבים. כמות מספקת של חומצות שומן "טובות" מעלה את מצב הרוח, מפחיתה את הסיכון לדיכאון ומשמשת כנוגד דלקות בגוף. כדי לקבל את כל הטוב הזה, צריך להקפיד על בחירת סלמון פראי על פני זנים שגדלו בבריכות.

שוקולד מריר. ShutterStock
שוקולד מריר/ShutterStock

לו הייתה לנו מדליה לתענוג הכי כייפי שיש, היינו שוקלים ברצינות להעניק אותה לשוקולד מריר. יש בו נוגדי חמצון שגורמים לקירות כלי הדם להגביר את זרימת הדם ולהוריד את לחץ הדם. מחקרים אף הראו שאנשים לחוצים שאכלו גרם של שוקולד מריר באיכות טובה (70 אחוזים ומעלה) מדי יום במשך שבועיים חוו ירידה בהורמוני לחץ. יאללה, קיבלתם תירוץ לפינוק לילי חדש.

כרוב כבוש

קימצ'י כרוב מוחמץ קוריאני. ShutterStock
קימצ'י כרוב מוחמץ קוריאני/ShutterStock

ואם בפרוביוטיקה עסקינן, מוצרים מותססים כמו כרוב כבוש וירקות מוחמצים נחשבים גם הם למזונות פרוביוטיים, וצריכתם על בסיס קבוע תעלה לכם את מצב הרוח. למעשה, מחקר שפורסם ב-2015 בכתב העת "Psychiatry Research" מצא שתזונה עשירה בכרוב כבוש, חמוצים ומאכלים מותססים מקלה על סימפטומים של חרדה חברתית בקרב מבוגרים. המעיים שלנו הם מעין "מוח השני", אם הבטן לא מאוזנת, גם המוח יצא מאיזון אף הוא.

אבוקדו

אבוקדו. ShutterStock
אבוקדו/ShutterStock

אבוקדו עשיר בשומנים "טובים" ונוגדי חמצון שמסייעים לזרימת הדם במוקד המחשבות שלכם: המוח. הפרי הטעים מספק גם 20 ויטמינים ומינרלים שונים, כולל חומרים מזינים שקשורים למצב הרוח, כמו חומצה פולית, B6 ואשלגן. אל תחכו למחר כדי להוסיף עוד אבוקדו לארוחת הערב.

שיבולת שועל

דייסת שיבולת שועל. ShutterStock
דייסת שיבולת שועל/ShutterStock

בדיוק כמו ירקות עלים, שיבולת שועל מכילה גם היא רמות גבוהות של מינרלים מרגיעים כמו מגנזיום. חצי כוס בלבד ממנה מספקת שליש מהכמות היומית המומלצת. חוץ מזה, היא תורמת לכם כמות נאה של סיבים תזונתיים שמביאים לרמת אנרגיה גבוהה כשאתם מרגישים שפופים ועייפים.

תה קמומיל

תה קמומיל. ShutterStock
תה קמומיל/ShutterStock

לצערנו לצד יתרונות לא מבוטלים אחרים שלה, כוס הקפה של הבוקר לא תסייע לוויסות רמות החרדה שלכם. תה קמומיל, לעומת זאת, דווקא כן. במחקר שנערך בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד, נמצא שתה קמומיל יכול לשמש כטיפול אלטרנטיבי יעיל לחרדה. ועוד לא דיברנו על העובדה שגם כמה לגימות ממנו לפני השינה תבטיח שתוכלו לישון טוב יותר בלילה.

אספרגוס

מנות אספרגוס של יונתן בורוביץ'. אפיק גבאי
מנות אספרגוס של יונתן בורוביץ'/אפיק גבאי

מיליארד סינים לא טועים כשהם סבורים שאספרגוס הוא מזון פונקציונלי שיכול להפחית מתח ולקדם הרפיה. סיבה נוספת שתגרום לכם לרוץ לירקן היא העובדה שאספרגוס מכיל רמות גבוהות של חומצה פולית, שמחסור ממנה יכול לגרום לדיכאון. כוס אחת של אספרגוס מבושל מספקת כמעט 70 אחוזים מהצריכה היומית המומלצת של חומצה פולית, ולסיום נוסיף שהוא משמש מקור טוב לפרוביוטיקה, החיידקים הבריאים במעיים, שיכולים גם הם להשפיע בצורה חיוביות על מצב הרוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully