וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקטנה ועיצוב חזה בגיל צעיר: מתי זה מוקדם מדי?

ד"ר אברי רווה, מומחה בכירורגיה פלסטית

עודכן לאחרונה: 5.10.2023 / 11:12

אמה של אייר בוזגלו, עדי, פרסמה כי בתה בת ה-16 עברה ניתוח להקטנת חזה. מה צריך לדעת כשעושים ניתוח בגיל כה צעיר ולמה הוא יכול להיות קריטי לנערות צעירות?

אסי עד אייר בוזגלו. אינסטגרם, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שיתפה שעברה ניתוח להקטנת חזה. אייר בוזגלו אחרי הניתוח/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אינסטגרם

השבוע נחשפנו לסיפורה האישי של אייר בוזגלו, ששיתפה את קהל המעריצים והעוקבים שלה, בנוגע לניתוח הקטנת חזה אותו היא עוברת בגיל 16 בלבד. אמה, עדי בוזגלו שיתפה כי אייר ממש סבלה. "אני חייבת לעשות, לא טוב לי, זה עושה לי כאבי גב, לא נוח לי, מפריע לי לבגדים".

אייר לא לבד. נשים רבות מבקשות להגדיל ולהרים את החזה. אבל בד בבד, יש מספר לא מבוטל של נשים ובעיקר נערות שסובלות מבעיה הפוכה. חזה גדול מדי ובמיוחד ביחס למידת גופן. דבר זה כרוך בהרבה אי נוחות, בעיה למצוא בגדים, קושי להסתובב מבלי שיסתכלו עליהן, עמידה שפופה, מבוכה מגיל צעיר בשל מראה חריץ החזיה, נפילת חזה מוקדמת והרבה סימני מתיחה.

במקרים רבים יש גם אסימטריה בין הצדדים ובפטמות. אין ספק שמאוד לא פשוט להסתובב כך בגיל שמפתחים את הזהות האישית ודימוי הגוף. לכן, למרות שיתכן מאוד שרקמת השד לא מפסיקה לגדול והיא תמשיך לגדול אחרי זה. אנו חייבים לשמר על הביטחון הרגשי של הנערה לתקופה זו, ולכן כן ננתח.

למי זה מתאים?

אז רגע לפני שנכנסים לפרוצדורה משנת חיים מסוג זה. חשוב לבדוק מה באמת צריך לדעת לפני ההליך. למי זה מתאים ומה ההשלכות שצריך לקחת בחשבון, במיוחד כאשר עוברים הקטנת חזה בגיל כה צעיר.

השד ממוקם מעל הצלעות והשריר של בית החזה. השד עצמו אינו שריר והוא מורכב מאונות מסתעפות אשר יוצרות את בלוטות החלב, צינורות החלב, רקמת חיבור סיבית ורקמת שומן. כל אלו ממוקמים מתחת לעור העוטף את השד. רקמת השומן שונה מאישה לאישה וזה בהתאם לגיל ולמשקל הגוף. בלוטות הלימפה, אשר תפקידן לרכז נוזלים מרקמות הגוף ממוקמות בבית השחי ומתחת לדופן בית החזה. לכן, כאשר לוקחים בחשבון את ניתוח ההקטנה, יש להתחשב בכל הנתונים והסביר למנותחת מהן ההשלכות. אחת הסוגיות החשובות היא היכולת להניק אחרי ניתוח כזה. חשוב לומר שזה לא חד משמעי וזה תלוי בכמות הרקמה שהוסרה והאם צינוריות החלב נפגעו.

אישה עם חזה גדול. ShutterStock
אישה עם חזה גדול/ShutterStock

ניתוח הקטנת חזה, לרוב יבוצע בשל מספר סיבות:

סיבה רפואית אורתופדית: במקרים רבים כאשר החזה מאוד כבד ביחס לגוף. דבר זה עלול לגרום לבעיות של כאבים בדרגות שונות, בגב העליון, בצוואר, פריצת דיסק, עקמת, עומס על הגב, פריחה מתחת לשד והרבה חוסר נוחות.

סיבה אסתטית: סיבה נוספת של מראה מגושם, קושי בהתאמת בגדים, עמידה שפופה, מראה מבוגר, הזעה מרובה מתחת לקפל וריח לא נעים.

סיבה פסיכולוגית רגשית: זו הסיבה שיכלה להוות את אחת הבעיות היותר כבדות משקל, ובמיוחד אצל נערות מתבגרות. החזה לפעמים מתפתח מאוד מהר והגוף משתנה בתקופה מאוד קצרה - בדיוק בזמן שגישת החיים של הנערה הופכת הכל לשחור /לבן. זה השלב שהן מפתחות את דימוי הגוף שלהן שמושפע וישפיע על מהלך חייהן הבוגרים ועשוי לגרום לנזק נפשי לכל החיים.

מאחר ובניתוח עצמו, הרופא יוריד נפח של רקמת שד, בממוצע בין 400 ל-800 גרם מכל צד, ולאחר מכן יעצב את מבנה השד מחדש (על ידי הסרת עודפי עור ומיקום הפטמה במקום הנכון), השד יראה מתוח, מורם וקטן יותר. ההחלמה מהניתוח אורכת בין שבוע שבועיים וחודש לאחר מכן יש להמנע מספורט מאומץ.

עוד בוואלה!

המון נשים בוחרות להקטין את החזה. למה זה קורה?

לכתבה המלאה

מסתבר שניתוח להקטנת חזה, מקבל מקום גבוה מאוד של שביעות מהתוצאה בקרב המנותחות. הוא משפיע מהר מאוד על מכלול הבעיות שחזה גדול גורם והאפקט הוא מיידי.

חשוב להדגיש כי להורים יש נטייה לחשוש מלאפשר למתבגרים לעבור ניתוחים בגיל צעיר, לרבות ניתוח מהסוג הזה שהשלכותיו משמעותיות. אבל ממש כמו במקרה של אייר, היא זכתה לתמיכה והבנה מהמשפחה. צריכה להיות סיבה ממש טובה ורצון עמוק ועז לעבור שינוי שכזה.

יחד עם זאת כאשר כל הסיבות מצביעות על צורך אמיתי של הקטנת חזה. המנותחת צריכה להיבדק ורק אחרי שכל הפרמטרים נבחנים ניתן להקטין חזה גם בגיל הצעיר כמו במקרה של אייר, רקמת השד שלה הפסיקה לגדול ודבר זה אפשר לה לעבור את ההקטנה גם בגילה הצעיר. יתרה מכך, הסיבות והנתונים יחד עם תמיכת המשפחה, אפשרו לאייר לעבור את הניתוח וההחלמה ממנו כדי להחזיר לה את הביטחון והיציבה לגופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully