וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכב שומרי הגלקסיה מגלה איך הגיע לגוף שרירי, ולמה הוא כמעט הגזים

עודכן לאחרונה: 3.10.2023 / 9:15

כריס פראט סיפר על ההכנות הפיזיות שנרשו כדי שיוכל להכנס לחליפה של "סטאר לורד", וזה כלל הרבה מים. הרבה מאוד. אז מה כולם רוצים ממנו עכשיו?

כריס פראט בדמותו סטאר לורד בסרט "שומרי הגלקסיה". Marvel, אתר רשמי
כריס פראט בדמותו סטאר לורד בסרט "שומרי הגלקסיה"/אתר רשמי, Marvel

אומנם מזג האוויר עדין חם ואנחנו נדרשים לשתות כמויות יפות של מים, אבל ראיון שערך לאחרונה השחקן, כריס פראט, כוכב סדרת הסרטים "שומרי הגלקסיה", גרם ללא מעט הרמות גבה.

פראט אמר ל"ואניטי פייר" שחלק משגרת הכושר שלו וההכנות לדמותו של "סטאר לורד", הייתה כרוכה בשתיית שתי כוסות מים על כל קילוגרם ששקל, מדי יום, והוסיף כי הוא "השתין כל היום, כל יום" וש"החלק הזה היה סיוט".

ובכן, מדובר בהרבה מאוד מים, מה שגרם לקהילה הרפואית ולגולשי הרשתות החברתיות להזהיר את הציבור מפני הרעלת מים.

מה זו הרעלת מים?

שתייה מופרזת של מים גורמת לירידה משמעותית בריכוז המלחים בדם (בעיקר הנתרן) עד לרמות מסוכנות - מצב הנקרא היפונתרמיה. במקרים נדירים, שתיית כמות קיצונית בתוך פרק זמן קצר עלולה להיות קטלנית. כמו דברים רבים בחיים, הכל שאלה של מינון. כמעט כל דבר בכמות מוגזמת עלול להיות מסוכן וכך גם מים. נדרשים בערך 6ליטרים של מים כדי להרוג אדם ממוצע ששוקל 75 ק"ג.

למה זה קורה? מנגנון הוויסות של מאזן הנוזלים בגוף הוא מנגנון יעיל וחשוב, כאשר בכל הפחתה של סך כמות המים בגוף, עולה גם ריכוז יוני המלח (הנתרן Na +). העלייה הזו מפעילה את תחושת הצמא ואת מנגנון השימור של מים בכליות. במצב ההפוך, כאשר אדם שותה או מטופל בכמות גדולה מדי של נוזלים חלה ירידה בריכוז המלחים בדם, מה שמוביל להגברה בהפרשת המים על ידי הכליות. למרות החשיבות שלו, המנגנון הזה לא מושלם, ולמרבה הצער בספרות המקצועית מתוארים מקרים רבים של הרעלות מים שהגיעו עד כדי מוות.

הרעלת מים היא נדירה, והרעלת מים קטלנית נדירה אף יותר. למרות שזה נשמע מפחיד, עבור אנשים בריאים הרעלת מים נמנעת בקלות על ידי שתיית כמויות מים רגילות. הרעלת מים היא בדרך כלל תוצאה של שתייה מופרזת ביותר במהלך פעילות גופנית ממושכת, תחושות פסיכוגניות של צמא קיצוני ותחרויות שתיית מים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully