וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה המצמררת שבגללה אתם חייבים להפסיק לעשות קנאקים בצוואר

27.9.2023 / 0:10

רופא מזהיר אנשים מההרגל המגונה של עשיית קנאקים בצוואר - גם אם זה גורם לכם להרגיש טוב יותר

רופא מזהיר: אל תעשו קנאקים בצוואר/@everariasmd

הגיוני להניח שעשיית קנאקים בצוואר היא פעולה שמזיקה לנו, בדיוק כמו פכירת אצבעות, אך כעת מתברר מדוע מי שהתרגל לעשות את זה חייב להפסיק. רופא העביר צמרמורת בעמוד השדרה הקולקטיבי של הרשתות החברתיות לאחר שחשף את הסיבה המטרידה מדוע אסור לעשות קנאקים בצוואר - גם אם אתם מרגישים שזה עושה לכם טוב ומשחרר אתכם. הוא פירט את הסיבות בסרטון שצבר מאות אלפי צפיות בטיקטוק. "שעת סיפור על מדוע אתם לא צריכים לפקוק את הצוואר שלכם", פתח ד"ר אבר אריאס את הסרטון.

הרופא, שמתמחה ברופאה פנימית, משתף תכופות אזהרות על בעיות רפואיות שדווחו עקב הרגלים רעים שלנו - עם יותר מ-135,000 העוקבים שלו בפלטפורמה. בסרטון האחרון שלו הוא כתב: "לעולם אל תלכו שוב לכירופרקט". ד"ר אריאס שיתף את סיפורה המטריד של אישה בת 20 ששברה את צווארה לאחר שעשתה קנאקים. "אז הייתה מטופלת בת 20 ומשהו שנכנסה לחדר המיון לאחר שסיפרה שניסתה לפקוק את הצוואר שלה", הסביר, "אחרי הפעם השנייה, היא שמעה קול שבירה והתחילה לסבול מכאבים רבים". היא נכנסה לחדר המיון, ואז הצוות של אריאס גילה שלמטופלת יש "שבר דחיסה בצוואר", כלומר היא שברה את עצמות הצוואר שלה.

צעיר משחרר צוואר תפוס. Giphy
אל תעשו את זה שוב/Giphy

בעוד שבדרך כלל הדבר נגרם על ידי אוסטאופורוזיס - היחלשות העצמות עם הגיל - במקרה הזה זה נבע מהעובדה שלמטופלת הייתה "תסמונת יתר ניידות", שבה המפרקים שלה היו גמישים במיוחד. "בסופו של דבר היא כופפה את צווארה קצת יותר מדי והחלה לקבל את שבר הדחיסה", הסביר ד"ר אריאס.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

הנה ההסבר המלא שלו:

למרבה הצער, זו לא תופעת הלוואי היחידה של קנאקים. הרופא הסביר שהוא ראה כמה מטופלים שהיו אצל כירופרקט וסבלו משבץ מוחי בגלל שהמניפולציה בעמוד השדרה הביאה לנתיחה של עורק החוליות, שבה העורקים העוברים לאורך עמוד השדרה נקרעו. סימפטום מפחיד זה יכול לנבוע גם מקנאקים עצמיים, לדבריו. "אני מקווה שתשתמשו במידע הזה כדי לא לפקוק שוב את הצוואר שלכם", סיכם ד"ר אריאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully