וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה קרה לפנים של קייט מוס? נזקי העישון מעולם לא נראו ברורים כל כך

19.9.2023 / 0:04

מעריצי דוגמנית העל קייט מוס נחרדו מממצב העור שלה בתמונות האחרונות בהן תועדה מעשנת מחוץ למסעדה יוקרתית. מומחים טוענים שסיגריות יכולות להרוס את המראה שלכם, לא רק את הבריאות

קייט מוס בפרסומת ל-SKIMS/SKIMS

מעריציה של קייט מוס בת ה-49, נחרדו ממצב העור שלה כפי שנראה בתמונות האחרונות של דוגמנית העל מעשנת מחוץ למסעדה לונדונית יוקרתית. בעקבות הפרסום מומחים הזכירו את מה שאתם כבר אמורים לדעת - עישון סיגריות לא רק פוגע בבריאותכם - אלא גם במראה שלכם.

התמונות שפורסמו ברביעי האחרון מציגות את מוס שנראית פחות זוהרת מבדרך כלל, או כפי שתיאר זאת אחד המגיבים: "'מקלות הסרטן' האלה יגרמו לך להזדקן תוך רגע". אכן, ידוע שעישון גורם לנזק גלוי לעור, לשיניים ולשיער, כמו גם לאיברים פנימיים ולמעשה לכל חלק אחר בגוף האדם. "אתם צורכים הרבה כימיקלים מהעישון", אמר ל-Post ד"ר ראמאן מאדן, מנהל רפואת עור קוסמטית ב-Northwell Health בלונג איילנד. "יש לזה השפעה גדולה על העור וזה יכול לגרום להזדקנות מוקדמת", הוסיף מאדן.

עישון מקטין את ייצור הקולגן, הסביר ד"ר מאדן ולעיתים קרובות גורם לעור רפוי, נפול וחסר צבע. ניתן לראות את ההשפעה של העישון על העור שעל הידיים, הרגליים ובכל הגוף, כולל החזה: "אצל מעשנים, העור נמשך כלפי מטה - ולכן העישון יכול לגרום גם לשדיים נפולים", אמר מאדן. העישון גורם גם לשקיות שחורות מתחת לעיניים, עור מצהיב ולעיכוב ריפוי של פצעים בעור.

התמונות שעוררו סערה:

עישון משפיע גם על השיער בגלל התכווצות כלי הדם והיצרות של כלי הדם שמפחיתה את זרימת הדם. עם זרימת דם מופחתת לזקיקי השיער, העישון מקצר את תוחלת החיים שלכם, מה שעלול להוביל לנשירת שיער.

ההשפעות הנראות לעין נראות גם בפה: עישון גורם להצהבה של השיניים, מחלות חניכיים והצטברות רובד בשיניים. גם העיניים עלולות לסבול מניוון מקולרי, יובש, קטרקט ומחלות עיניים אחרות הנגרמות או מחמירות בגלל העישון.

ככה היא נראית מאופרת:

הידיים והאצבעות נושאות גם את נטל העישון - ולא רק מהחזקת סיגריה בוערת: אדם יכול לסבול מהתאלות - התנפחות של הרקמה הרכה בקצות האצבעות והציפרוניים. "התאלות משנה את צורת מיטת הציפורן", אמר מאדן, "והאצבעות של אנשים יכולות להפוך לכחולות או אדומות בגלל כיווץ כלי דם ואספקת דם נמוכה".

אנשים עם מצבים אוטואימוניים מתמודדים עם אתגרים נוספים מעישון. סיגריות הן טריגרים אופייניים להתלקחות של פסוריאזיס, זאבת ומחלות אחרות המשפיעות על העור. לאנשים שמקווים לתקן את הבעיות הנראות לעין באמצעות פרוצדורות קוסמטיות כמו מיקרודרמברזיה יש חדשות רעות נוספות: "למטופלים שזקוקים להליך, עישון יעכב את ריפוי הפצעים שלכם. עישון מעכב ריפוי פצעים", סיכם מדאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully