וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכה על ארבע וטיפוס על עצים: "תנועת טרזן" קוראת לאימוץ "הגורילה הפנימית שבכם"

21.9.2023 / 0:05

"תנועת טרזן", שחבריה הולכים על ארבע, מחקים את הקופים ומתנהגים ממש כמו גורילות, צוברת תאוצה כשעוד ועוד אנשים מצטרפים אליה: "להיות בטבע זה סוג של ריפוי". צפו

חברי תנועת טרזן/tarzan_movement

תשכחו מיוגה כדרך האולטימטיבית להארה.

מספר הולך וגדל של אנשים מוצאים שהתרופה לאומללות של החיים המודרניים היא חזרה כמה שלבים אחורה בסולם האבולוציוני - ומעבר לחיים כמו קופים. חשבתם פעם איך זה ללכת על ארבע ולהוציא את הצד ה"חייתי" שבכם? ובכן, מסתבר שיש תנועה חדשה שנקראת "תנועת טרזן" - שילוב של דרך חיים וטרנד כושר שבו אנשים פשוט הולכים על ארבע, מטפסים על עצים, מחקים נהמות של שימפנזות ומתנהגים כמו סוג של גורילה.

"להיות בטבע זה סוג של ריפוי", הסביר ויקטור מנואל פלייטס הקובני, מייסד התנועה בריאיון שהעניק לאחרונה ל"אינדפנדנט". הוא שואף להפיץ את דרך החיים הזו באמצעות לימוד בכיתות (תמורת סכום של בערך 50 שקלים) כיצד לטפס על עצים וכיצד ניתן לעבור דרך היערות הסבוכים של אירופה וכן ללמד את הדור הצעיר כיצד לחקות את התנועות של הקופים.

מטפסים על עצים

"כחברה, אנחנו במשבר זהות גדול", אמר צ'רלי הולט, אחד ממאמצי שיטת האימון והטרנד הזה. "אנחנו מנותקים מהאנשים סביבנו. אנחנו חברה של אנשים שעובדים מתשע עד חמש ואין לנו מסתורין בחיים, על הכול אפשר לקבל תשובה על ידי לחיצת כפתור".

הולט סבור שלחיות בטבע ולחקות את התנועות של הקופים מהם לדעתו התפתחנו, עוזר לקבל תחושה של סיפוק ורוגע. הטרנד המוזר הזה התחיל בקטן עם כמה הבלחות, אבל תנועת טרזן התפשטה מפינלנד ועד ארה"ב ויש לה פעילים בעוד ועוד מקומות בעולם.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

וגם קופצים ביניהם

ובכלל - חיים על ארבע

אבל למעשה - זו שיטת אימון כושר קטלנית

החסידים שלו מקבלים את בשורת חיי הגורילה בהדרכות בהן הוא נראה מעין הכלאה בין מנהיג כת לג'ורג' מסרטי "הג'ונגל מת מצחוק".

איש הקוף מעלה לעתים קרובות סרטונים המתעדים את הסדנאות שלו ועיסוקים אחרים של חיקוי קופים ל-200,000 העוקבים שלו באינסטגרם.

באחד הקליפים הפופולריים יותר, ניתן לראות אותו מטפס בזריזות ומזנק בין העצים תוך הסבר על הפילוסופיה והטכניקה הנכונה שמאחורי טיפוס עץ הראוי לקוף. "ברגע שאתה שם את הרגליים על ענף עגול, זה מרגיש הגיוני, אתה פתאום יודע," הסביר פלייטס. "אם אני עולה על העץ, אני מתחיל לנסות ולחקור אותו, לאט, בעדינות. זה בדיוק כמו להכיר חבר חדש".

הוא הסביר בכיתוב שטיפוס על עצים זה לא רק "בילוי" אלא "שער" לשורשי הטיפוס שלנו בתור פרימטים.

בשום שלב לא דווח האם השלכת צואה היא חלק מהותי מאורח החיים שלהם, אבל בצילומים הם נראים מניפים את זרועותיהם כמו גורילות, פולטים ציוצי שימפנזה ורצים על ארבע.

העיסוקים האלה עשויים להיראות פרימיטיביים וסתמיים, אולם זה ככל הנראה אימון כושר אכזרי במיוחד, מכיוון שהוא כרוך בעצם זחילה, כיפוף והתגלגלות על ארבע ופעילויות אחרות עם ציוד הגנה מינימלי.

במילים אחרות, לתנועות האלה יש יישום מעשי מעבר להיותן איזה פטיש פרוותי פוסט-אפוקליפטי מוזר. מכיוון שזה לא מציאותי ללכת כמו קוף 24/7, ראשי התנועה ממליצים רק לתרגל מעת לעת "זחילה בארבע רגליים".

פלייטס סיכם את תנועת טרזן באחד מסרטוני האינסטגרם שלו, והסביר: "אנחנו באים ממשפחת הקופים. אני חושב שהגיע הזמן להכיר בצד החייתי הזה שלנו. בואו נעבור מאורח החיים העירוני המטורף למשהו פשוט. תחיו כמו טרזן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully