וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלתי נתפס: מכשיר רפואי בגודל צלחת נשכח בבטנה של יולדת במשך שנה וחצי

עודכן לאחרונה: 6.9.2023 / 9:53

במשך שנה וחצי יולדת לאחר ניתוח קיסרי חשה בכאבי בטן עזים, אבל כל הבדיקות והסריקות לא הראו דבר. עד שבדיקה אחת זיהתה כלי באורך של 17 ס"מ שנשכח בבטנה במהלך הניתוח. בבית החולים התנצלו

חדר ניתוח ניתוח קיסרי/מעריב

כלי כירורגי בגודל של צלחת אוכל נמצא בתוך בטנה של אישה 18 חודשים לאחר לידה של תינוקה בניתוח קיסרי, כך בפורסם בדוח של נציב הבריאות והנכות בניו זילנד.

המכשיר שהושאר בתוך גופה של האם הוא AWR, מכשיר בצורת גליל באורך של כ-17 ס"מ והוא משמש למשיכה של העור במהלך הניתוח. המכשיר הושאר בבטנה לאחר לידת תינוקה בבית החולים אוקלנד סיטי ב-2020.

האישה סבלה חודשים של כאבים כרוניים והלכה למספר בדיקות כדי לברר מה לא בסדר, כולל צילומי רנטגן שלא הראו סימן לנוכחות המכשיר. הכאבים התחזקו עד כדי כך שהיא ביקרה במחלקת המיון של בית החולים והמכשיר התגלה בבדיקת CT בטן והוסר מיד.

נציבת הבריאות והמוגבלות של ניו זילנד, מורג מקדואל, תבעה את Te Whatu Ora Auckland - מועצת הבריאות של מחוז אוקלנד - על הפרה של קוד זכויות החולה, בדו"ח שפורסם השבוע.

ניתוח קיסרי. ShutterStock
ניתוח קיסרי/ShutterStock

ועדת הבריאות טענה תחילה כי אחות, שהייתה בשנות ה-20 לחייה, שטיפלה באישה במהלך הניתוח הקיסרי לא פעלה במיומנות ובזהירות סבירים כלפי המטופלת.

"כפי שנקבע בדו"ח שלי, הטיפול נפל משמעותית מתחת לסטנדרט המתאים במקרה זה והביא לתקופת מצוקה ממושכת עבור האישה", אמר מקדואל. "היו צריכים להיות מערכות כדי למנוע את התרחשות זו."

הדו"ח הסביר שהאישה עברה ניתוח קיסרי מתוכנן בגלל חששות לגבי השליה, בעיה במהלך ההריון כאשר השליה מכסה לחלוטין או חלקית את פתח הרחם.

במהלך הניתוח בשנת 2020, ספירה של כל המכשירים הכירורגיים ששימשו בהליך לא כללה את ה-AWR, כך מצא דו"ח הוועדה. ייתכן שהדבר נבע "מהעובדה שה-Alexis Retractor לא נכנס לפצע לגמרי, מכיוון שמחצית מהמפשק צריך להישאר מחוץ למטופל ולכן הוא לא יהיה בסיכון להישמר", אמרה אחות לוועדה. התיק הועבר גם למנהל ההליכים, פקיד שיקבע אם יש לנקוט בצעדים נוספים.

עוד בוואלה!

הבטן כאבה לה במשך 10 שנים. זה מה שהרופאים גילו

לכתבה המלאה

ד"ר מייק שפרד, מנהל התפעול של קבוצת Te Whatu Ora Health ניו זילנד התנצל על הטעות בהצהרה. "בשם שירות בריאות האישה שלנו, אני רוצה לומר כמה אנחנו מצטערים על מה שקרה למטופלת, ולהכיר בהשפעה שתהיה לזה עליה ועל משפחתה".

הוא הוסיף כי: "אנחנו רוצים להבטיח לציבור שמקרים כאלה הם נדירים ביותר, ואנחנו נשארים בטוחים באיכות הטיפול הכירורגי והיולדות שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully