וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 סימנים לכך שכדאי לבצע בדיקת ראייה אצל האופטימטריסט

אלון שאול, אופטומטריסט בכיר

עודכן לאחרונה: 27.8.2023 / 11:01

מתי בפעם האחרונה ביצעתם בדיקת ראייה? סביר, שבניגוד לבדיקות רפואיות שנקבעות בשל כאבים ותזכורות, רובנו נוטים להזניח את בדיקת הראייה, וזה עלול לפגוע לכם קשות בבריאות

בדיקת ראייה. ShutterStock
בדיקת ראייה/ShutterStock

מתי בפעם האחרונה ביצעתם בדיקת ראייה? סביר, שבניגוד לבדיקות רפואיות שנקבעות בשל כאבים ותזכורות, רובנו נוטים להזניח את בדיקת הראייה, וזה עלול לפגוע לכם קשות בבריאות.

בדיקת ראייה הינה כלי משמעותי בתחום רפואת העיניים, שלצד חשיבות הראייה התקינה, ניתן לזהות באמצעותה בעיות רפואיות אחרות, אם בעיניים או בגוף באופן כללי.

אז איך יודעים מתי יש לקבוע תור לבדיקת ראייה? הנה 6 סימנים שיגרמו לכם לרוץ אל האופטומטריסט:

1. אם עברה יותר משנה מאז בדיקת העיניים האחרונה. השיטה המדויקת היא לתאם בדיקת ראיה מדי חצי שנה עד שנה. זהו המעקב ההדוק ביותר סביב העיניים ומצבן התפקודי והבריאותי.

2. סובלים מכאבי ראש כרוניים? לרוב כאבי ראש חזקים בפרט מאחורי העיניים ואזור השליש העליון של הגולגולת, מעיד על מאמץ בזמן התמקדות וראייה, מאמץ טבעי שהעין מתאמצת כדי לחדד את הראייה. לרוב לא נשים לב למאמץ היומיומי הזה ועל כן לאחר פרק זמן יתחילו לחצים מאחורי העיניים שמביאים לכאבי ראש. כאבי הראש האלו הפכו נפוצים יותר ויותר בעידן השימוש המוגזם במסכים.

כאב ראש. ShutterStock
כאבי הראש הפכו נפוצים יותר ויותר בעידן השימוש המוגזם במסכים/ShutterStock

3. כאבי עיניים. כאבים בעיניים, מאחורי האישונים, מסביבם או לצידם יכולים להעיד על מצב דלקתי מסוים, אותו ניתן לגלות בבירור רק בבדיקת עיניים מקיפה ולכן חשוב לא להתעלם מכאבי עיניים פתאומיים. הבעיות המתלוות לכאבים אלו יכולות להיות בגלל אי תפקוד סינוסים או זיהום בעין - אין לדעת ועל כן יש לבדוק.

4. נפיחות ואדמומיות בעיניים. סימנים המעידים על בעיה תפקודית בפרט אם הם לא חולפים אחרי 24 שעות, כנראה שלא מדובר בסתם עייפות. אם מתווסף למצב הזה גם גרד, רגישות לאור או דמע מוגבר וחריג. יש לגשת לבדיקת ראייה ובדיקת עיניים אצל רופא.

5. הבזקי אור מוזרים. אם בשדה הראייה יופיעו בפתאומיות, כתמים כהים ובפרט לאחר התבוננות במשהו בהיר יותר, חשוב לשים לב לתדירות בה זה קורה, ועד כמה זה משמעותי בהפרעה לסדר היום.

6. שדה ראיה מטושטש או כפול. קורה שמעייפות הראייה אכן מטשטשת קלות וחוזרת לסורה לאחר כמה מצמוצים, אולם - כאשר הסימפטום הזה מתרחש ללא קשר לעייפות והוא גם אינו חולף ישנה כאן ככל הנראה בעיה גדולה יותר. הסיבות יכולות להיות מבעיה בקרנית ועד סוכרת, ועל כן, יש לגשת לבדיקת ראייה.

7. הופעת קושי בראייה. זהו אולי הסימן הברור ביותר, כאשר מתקשים לראות מדויק וחד, בין אם בראייה למרחוק, או קרוב. אלה מצריכים בדיקת ראייה מיידית.

לצד בדיקת ראייה סטנדרטית, מוצעות כיום מערכות בדיקה חדשניות טכנולוגיות, שמאפשרות לגלות מבעוד מועד בעיות עיניים בשלבי התרחשות שלהן, צילום קרנית או רשתית ללא מגע יד אדם, וכלים נוספים שיאפשרו לשמור על בריאות העין, ולכך ערך מוסף וסיבה מספקת להגיע אל האופטומטריסט באופן שגרתי.

הכותב הוא הבעלים של "אופטיקה רואים א.א"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully