וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הירק הכי בריא בעולם, ויש סיכוי שאתם לא מכירים אותו

עודכן לאחרונה: 20.8.2023 / 8:38

ירקות ירוקים ועליים הם חוד החנית של התזונה מן הצומח, אבל לא דין חסה כדין ברוקולי. מחקר מצא את ה"ירק הבריא בעולם". מה גרם לו לזכות?

כל מה שאתם צריכים לדעת על סיבים תזונתיים/מערכת וואלה!

אתם כבר יודעים ששילוב של ירקות ופירות לתזונה היומית שלכם היא דבר קריטי לבריאות, אבל האם יש ירקות שטובים יותר מאחרים?

מחקר שפורסם בכתב העת של המרכז למניעת ובקרת מחלות בארה"ב כבר בשנת 2014 זוכה שוב לכותרות בעולם. המחקר דירג ירק אחד דורג כ"מזון הבריא בעולם" - גרגיר הנחלים,

כדי לבצע את המחקר, המדענים ציינו כל פרי וירקות לפי "תכולת החלבון, הסיבים, הסידן, הברזל, האשלגן, התיאמין והריבופלבין" שלהם. כמו כן נותחו כמות הניאצין, חומצה פולית, אבץ וויטמינים A, B6, B12, C, D, E ו-K.

רשימת העלים הכי בריאים שיש

סלט גרגיר נחלים במסעדת זויה. דרור עינב
סלט גרגיר נחלים במסעדת זויה/דרור עינב

היתרונות הבריאותיים של גרגיר הנחלים

ישנם שני חומרים מזינים בולטים בגרגר הנחלים - ויטמין C וויטמין K. שניהם מצויים בשפע בירוק העלים ומציעים מגוון יתרונות. ויטמין C ידוע כמובן בתפקוד החיסוני שלו, אבל הוא גם ממלא תפקיד בייצור קולגן, ספיגת ברזל, חילוף חומרים של חלבונים והגנה נוגדת חמצון. רוב האנשים מקבלים מספיק ויטמין C על בסיס יומי, אבל אכילת גרגיר נחלים היא דרך מצוינת להבטיח שיש לך הרבה מהוויטמין המועיל הזה.

ויטמין K הוא חומר תזונתי פחות מוכר שיש לו מספר תפקידים חיוניים בגוף, כולל תרומה לקרישת הדם ובריאות העצם. הוא נפוץ ביותר בירוקים עלים, וגרגר הנחלים הוא מקור מצוין לוויטמין זה.

גם תוצרת אחרת כמו תרד, ברוקולי, פטרוזיליה, דלעת וחסה רומית דורגו גבוה במחקר. הפירות "הבריאים" ביותר הם פלפל אדום, דלעת, עגבנייה, לימון ותות.

מחברת המחקר ג'ניפר די נויה, פרופסור לסוציולוגיה באוניברסיטת וויליאם פטרסון, אמרה: "פירות וירקות קשורים מאוד לסיכון מופחת למחלות כרוניות. זה כולל מחלות לב וכלי דם ונוירודגנרטיביות וכמה סוגי סרטן".

"הציונים עשויים לעזור למקד את הצרכנים בצרכי האנרגיה היומיומיים שלהם, וכיצד להשיג את מירב החומרים התזונתיים מהמזון שלהם. הדירוג מספק בהירות לגבי האיכות התזונתית של המזונות השונים ועשויים לסייע בבחירה של פריטים צפופים יותר בחומרים מזינים בקבוצת הכוח."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully