וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה?! הרגליים של הגבר הזה הפכו סגולות אחרי שחלה בקורונה

עודכן לאחרונה: 15.8.2023 / 10:17

גבר בן 33 הגיע למרפאה עם טענה שרגליו הופכות סגולות כל פעם שהוא עומד. התסמונת המוכרת למדע היא תסמין נוסף ומוזר של קוביד ארוך. הנה כל הפרטים

בווידאו: מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי אומר שרואים כבר את סוף מגיפת הקורונה/צילום: רויטרס

בן 33 הופנה למרפאת מומחים לאחר שחווה את אחד הסימפטומים החריגים של קוביד ארוך במשך שישה חודשים. כשהוא עמד, רגליו הרגישו כבדות, מגרדות ומעקצוצות, ובמקביל הן גם הפכו סגולות. למרבה הפלא, התסמינים נעלמו כאשר הוא נשכב.

המקרה המיוחד פורסם בכתב העת היוקרתי The lancet. נכתב שם כי לחץ הדם והדופק של המטופל נלקחו על ידי הצוות בשכיבה, ולאחר 8 דקות של עמידה. הדופק שלו נמצא בטווח התקין בשכיבה, אך גבוה בעמידה. האיש דיווח על תסמינים אחרים, כגון תחושת ערפל ורועד, שהיו עקביים עם תסמונת האי-סבילות לעמידה (POTS).

בדרך כלל, כשאתה קם חלק מהדם נע למטה בגוף , בגלל כוח הכבידה. הגוף מפצה על כך על ידי הגדלת מעט קצב הלב והצרת כלי הדם , כדי להבטיח את זרימת החמצן ללב ולמוח. "אם יש לך POTS השינויים האוטומטיים האלה לא קורים", מסבירים האתר האינטרנט של קרן הלב הבריטית. "כשאתה עובר למצב זקוף אספקת הדם ללב ולמוח יורדת וקצב הלב עולה כדי לפצות ולנסות להגביר את זרימת הדם".

רגליו של גבר הפכו סגולות אחרי שחלה בקורונה. the lancet , University of Leeds, אתר רשמי
רגליו של גבר הפכו סגולות אחרי שחלה בקורונה/אתר רשמי, the lancet , University of Leeds

המטופל חלה בקורונה שנה וחצי לפני שנראה על ידי הצוות, ונחשד שחלה שוב חצי שנה אחרי ההדבקה הראשונה, בעקבות הזיהומים, הוא נבדק על ידי מרפאת מומחים עקב תחושות של תשישות, כאבי שרירים, ערפל מוחי ותסמינים נוספים הקשורים לקוביד ארוך.

הצוות כותב במאמרם כי יש "הוכחות מתגברות לקשר בין קורונה לדיסאוטונומיה של POTS", שעלולה להתרחש בעקבות זיהומים ויראליים. מחקר קודם מצא ש-POTS התרחש ב-20 חולים שהיו בריאים בעבר בעקבות שחלו בקורונה.

"זה היה מקרה בולט של כיחלון הקצוות (Acrocyanosis) בחולה שלא חווה זאת לפני ההדבקה שלו בקורונה", אמר עורך המחקר, ד"ר מנוג' סיון, בהצהרה, שקרא למודעות למצב החריג בקרב הציבור והקהילה הרפואית. "חולים שחווים זאת עשויים שלא להיות מודעים לכך שזה יכול להיות סימפטום של קורונה ודיסאוטונומיה ממושכת ועשויים לחוש מודאגים ממה שהם רואים. באופן דומה, ייתכן שהרופאים לא יהיו מודעים לקשר בין אקרוציאנוזיס לקוביד ארוך. עלינו להבטיח שתהיה יותר מודעות לדיסאוטונומיה בנגיף הארוך, כך שלרופאים יהיו הכלים הדרושים להם כדי לנהל מטופלים כראוי".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

7 התסמינים הכי נפוצים של קוביד ארוך

בחודש פברואר האחרון מחקר צמצם את 47 התסמינים המדווחים ל-7 בלבד. לפי המחקר של אוניברסיטת מיזורי, שפורסם בכתב העת Open Forum Infectious Disease, שהסובלים מקוביד ארוך עשוים לפתח 7 תסמינים בריאותיים בלבד, פחות מהתסמינים השכיחים שדווחו בעבר. התסמינים הם: דפיקות לב, עייפות, נשירת שיער, כאבי מפרקים, כאבים בחזה, קוצר נשימה והשמנת יתר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully