וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה סופי: אלה 7 התסמינים הנפוצים (והקצת משונים) של קוביד ארוך

עודכן לאחרונה: 1.2.2023 / 11:58

השמנה, נשירת שיער ועוד 5 תסמינים מוכרים יותר ופחות. זה מה שחוקרים מצאו כתסמינים הכי נפוצים של התופעה שעדיין מסעירה את העולם

בווידאו: סין פתחה את גבולותיה לעולם/רויטרס

קוביד ארוך, התעלומה הרפואית שממשיכה לבלבל את מוחם של מדענים וחוקרים רפואיים, מגיעה עם רשימה נרחבת של תסמינים. אבל מחקר חדש צמצם את 47 התסמינים המדווחים ל-7 בלבד. לפי המחקר של אוניברסיטת מיזורי, שפורסם בכתב העת Open Forum Infectious Disease, שהסובלים מקוביד ארוך עשוים לפתח 7 תסמינים בריאותיים בלבד, פחות מהתסמינים השכיחים שדווחו בעבר.

לדברי הצוות, נדרשה הבנה טובה יותר של ההשפעות ארוכות הטווח של קורונה על רקע המגיפה המתמשכת, ולכן הם ניתחו קבוצת חולים גדולה ומגוונת כדי לקצר את רשימת התסמינים הקשורים לקוביד ארוך.

אישה במסיכה משתעלת. ShutterStock
לא מה שחשבתם. אישה משתעלת/ShutterStock

לאחר בחינת נתונים של 17,487 חולים שאובחנו עם קורונה ב-112 מתקני בריאות בארה"ב לפני ה-14 באפריל 2022, החוקרים קלטו 47 מהבעיות הבריאותיות הנפוצות ביותר שדווחו. לאחר מכן הם ערכו השוואות על הסימפטומים המדווחים.

לאחר בחינת הנתונים שלהם, הצוות מנה את הדברים הבאים כשבעת התסמינים הנפוצים ביותר של קוביד ארוך:

  • דפיקות לב
  • עייפות
  • נשירת שיער
  • כאבי מפרקים
  • כאבים בחזה
  • קוצר נשימה
  • השמנת יתר

"למרות מספר עצום של תסמיני קוביד ארוך שדווחו בעבר על ידי מחקרים אחרים, מצאנו רק כמה תסמינים הקשורים ספציפית לנגיף שגורם לקורונה, לפני שבדקנו את הנתונים, חשבתי שנמצאה כמות מספקת של התסמינים הקשורים ספציפית לקוביד ארוך, אבל זה לא היה המקרה", אמר אחד מעורכי המחקר, צ'י-רן שיו, מנהל מכון MU למדעי הנתונים.

עוד בוואלה!

בארה"ב מאשרים: קוביד ארוך יכול לגרום למוות

לכתבה המלאה

"כעת, חוקרים יוכלו להבין טוב יותר כיצד SARS-CoV-2 עשוי להשתנות או להתפתח על ידי יצירת קשרים חדשים שאולי לא ידענו עליהם קודם לכן. בהמשך נוכל להשתמש ברשומות רפואיות אלקטרוניות כדי לזהות במהירות תת-קבוצות של חולים שאולי יש להם מצבים בריאותיים ארוכי טווח אלה", הוסיף שיו.

החוקרים מקווים שהממצאים שלהם יוכלו לעזור לרופאים ומטפלים לסייע לחולים שלכאורה פיתחו קוביד ארוך. הם גם אמרו שהתוצאות יכולות לשמש בסיס למחקר עתידי על המצב המתמשך. מוקדם יותר החודש, מחקר אחר שפורסם ב-BMJ עורר תקווה בקרב חולי קוביד ארוך לאחר שגילה שרוב תסמיני הקורונה הארוכים המתפתחים לאחר זיהום קל ונמשכים מספר חודשים חולפים בסופו של דבר תוך שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully