וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טליה, מאחוריך: דור ה-Z מתמכר לגזר בטענה שהוא מעניק שיזוף טבעי - אך מומחים מזהירים

עודכן לאחרונה: 20.8.2023 / 0:15

משפיעני הטיקטוק מעודדים צעירים לאכול שלושה גזרים ביום, לכל הפחות, כדי להעניק לעור שלהם מראה שזוף טבעי. מומחים יוצאים נגד הטרנד

משפיענית היופי איזבל טוענת שאכילת שלושה גזרים ביום תשנה את "תת הגוון הטבעי" של העור שלכם/tiktok.com/@isabelle.lux

טרנד המעודד אכילת גזר נשמע כמו דבר שכדאי לאמץ אותו, אך מומחים טוענים שאכילה מוגזמת של גזר למטרת הענקת גוון עור שזוף אינו נכון ואף יכול ליצור בעיות.

זוכרים את טירוף טליה עובדיה מ"האח הגדול" והגזר? שנה עברה מאז והנה הטרנד התפשט לו גם אל מחוץ לארצנו הקטנטונת. משפיעני טיקטוק רבים התמכרו לאכילת גזר וטוענים שהוא מעניק להם שיזוף טבעי, אולם טריק היופי הזה לא מעניק שיזוף ברונזה - אלא זוהר כתמתם. בסרטוני טיקטוק רבים הגזר מוצג כתרופת פלאים לקבלת שיזוף מהיר, ללא צורך בחשיפה לשמש או למיטת שיזוף.

אחת ממשפיעניות היופי עם כחצי מליון עוקבים בטיקטוק המליצה באחד הסרטונים שלה - שצבר מאז 3.4 מיליון צפיות - על אכילה של שלושה גזרים גדולים ביום ואומרת שזה "ישנה את תת הגוון הטבעי של העור שלכם". משפיענית אחרת טוענת שהיא כבר לא "חיוורת" מאז שהתמכרה לגזר ואחרת אפילו הציעה מתכון משלה למיץ גזר המביא ל"שיזוף מהיר ומשודרג".

מומחים טוענים שהטריק הידוע אינו מסוכן בדרך כלל, אך הוא בהחלט לא מעניק שיזוף. במקום זאת, הגוון הכתום של העור הוא קרוטנמיה, מצב בו עור הגוף נצבע צהוב כתוצאה מהימצאות רמות גבוהות של הצבען בטא קרוטן בגוף, מה שקורה עקב אכילה מוגזמת של ירקות המכילים צבען זה. לכל מזון שעשיר באופן טבעי בבטא-קרוטן, כמו משמש, מנגו, דלעת, בטטה וכמובן גזר - יש פוטנציאל להפוך את העור לכתום.

"קרוטנמיה, כאשר היא קשורה רק לתזונה, בדרך כלל אינה מזיקה", אומר ד"ר דואן מלור, תזונאי מאוניברסיטת איסטון, "אך אכילה של הרבה ירקות עמוסים בפיגמנט הזה עלולה להביא למחסור בחומרים מזינים אחרים, מכיוון שמזונות אחרים עלולים להישאר מחוץ לתזונה היומית", הוא מוסיף.

הזוהר הכתום הרצוי יכול גם להסוות מצבים בריאותיים חמורים יותר, כמו צהבת. ד"ר מלור הסביר: "זה גם חשוב שאדם יגש להיבדק אם הוא שם לב שגוון העור שלו משנה את צבעו. לחלק מהאנשים חלו שינויים גנטיים שאומרים שהם פחות מסוגלים להמיר בטא-קרוטן לויטמין A - ולכן צריך לוודא שהם צורכים מספיק מזונות עשירים בויטמין A כמו גבינה וביצים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

משפיענית הטיקטוק איזבל (@isabelle) פחות מעודכנת בדעת המומחים ופרסמה כמה סרטונים על יתרונות הגזר שצברו יותר מחמישה מיליון צפיות ביחד. בסרטון אחד היא מציגה תמונות של עצמה כשהייתה צעירה יותר ללא "השיזוף הטבעי", כשהיא מתעקשת שצריכת הגזר שלה בשנים האחרונות היא שהעניקה לה את הזוהר הטבעי. בסרטון אחר היא אומרת: "פשוט תאכלו שלושה גזרים גדולים ביום. אני עושה את זה כבר שנים, אני כבר לא מזייפת שיזוף, אני לא יוצאת ביום כשיש אור שמש". היא שיתפה תמונות של צבע העור הטבעי שלה, שלדבריה הוא "חיוור וורוד כמו של החזירה פפה".

בסרטון אחר שמקדם את טרנד השיזוף, @adixovic אמר שהוא הפך מ"חיוור" ל"צבעוני" יותר ללא שמש או שימוש במוצרים, אלא רק על ידי אכילת גזר. הסרטון, שצבר 190 אלף צפיות, טוען גם כי הבטא קרוטן בירק הכתום "טוב לאקנה" ו"מגן מפני אור השמש".

@adixovic You cant replace tanning from the sun but this is a healthy alternative to use all year around and without the need of unhealthy tanning salons feel free to ask #selfimprovement #carrots #skincolor #tanning #naturaltan #fypシ #fypage #fypシ゚viral #viral #trending ♬ Memory Reboot - VØJ & Narvent

מומחים מזהירים כי ביגוד, קרם הגנה, משקפי שמש והישארות בצל הם הדרכים היחידות להגן מפני השפעות השמש. "בעוד שבטא קרוטן הקיים בגזר ובירקות אחרים הוא נוגד חמצון, הוא אינו מספק רמות נאותות של הגנה מפני חשיפה לקרינת UV", אומרת ד"ר אמה ודג'וורת', יועצת דרמטולוגית ודוברת קרן העור הבריטית. היא הוסיפה: "הסתמכות על זה להגנה מהשמש עלולה לגרום לכם להישרף ולהביא לנזק לעור".

טיקטוקרית אחרת, @izaszyszko, שיתפה מתכון למיץ גזר שלכאורה יעזור לכם לקבל את צבע השיזוף הכתום. היא מוסיפה למיץ שלה גזר, פלפל, ג'ינג'ר, כורכום ולימונים לפני שהיא מעבריה אותו לבקבוקים קטנים. לסרטון שלה יש יותר משמונה מיליון צפיות והרבה מגיבים שטוענים שלגזר יש את הכוח להעניק "שיזוף משופר" ו"הגנה מפני השמש".

עוד בנושא:
הצופים משתגעים: למה העור של טליה מהאח הגדול כתום?

נחשף טריק גאוני שמחיה גזר ישן ומרקיב והופך אותו לאכיל - בחמש דקות

מתכון לשיזוף:

@izaszyszko sunshine shots ? for an enhanced tan and healthy glow. this is basically your summer prep, because we know it all starts from the inside. these will not only give your skin a glow, help you catch sun and maintain your golden tan but also protect you from the UV lights!! Ingredients: 200g carrots 2 yellow peppers chunk of ginger 2 pieces of turmeric 2 lemons Juicer used: @Nama, use code IZA10 on their site for discount. Im wraring @lululemon and @Nike #freshjuice #skinjuice #healthyskin #glowingskin #tanenhancer ♬ Let Me Love You - John Gibbons & Franklin

משפיענים אחרים טוענים שהם התחילו לאכול יותר גזר מאז שהטרנד הפך לוויראלי בטיקטוק. @alycemadden, לדוגמא, שיתפה סרטון שבו היא אוכלת גזר עם הכיתוב "זאת אני מאז שהבחורה ההיא אמרה שאכילת גזר העניקה לה שיזוף".

בימי הביקוש לגזר של טליה עובדיה, ד"ר להבית אקרמן, מומחית ברפואת עור, סיפרה: "הגזר מכיל בטא קרוטן שזה כרומופור (חלק ממולקולה הגורם לצבע) בצבע אדום-כתום. מלנין למשל הוא כרומופור חום. החומר הזה שנמצא בשפע בהרבה פירות וירקות בעצם מהווה רכיב שממנו נוצר ויטמין A. באופן שגרתי החומר הזה נצרך דרך האוכל (בעיקר מירקות ופירות) ואם צורכים ממנו יותר מדי מופיעה תופעה שנקראת קרוטנמיה - שזה קבלת גוון צהבהב בעור. התופעה יכולה להתחיל בידיים ובלבן של אישוניי העיניים ובהמשך זה יכול לשקוע בכל העור ולשוות לעור מראה צהוב. ולא - אין מדובר בצהבת, מאחר וערכי הבילירובין תקינים וזה לא קשור לכבד. מדובר בתופעה אסתטית לחלוטין ללא השפעה בריאותית. אבל חשוב לדעת שיש מחקרים שמראים שצריכה מוגברת של החומר עלולה להגביר שכיחות לסרטן ריאות, לסרטן ערמונית ולאירוע מוחי".

על פי מומחים, הצריכה המומלצת ליום של בטא קורטן היא 2-7 מ"ג ליום. מעבר לזה זה יכול להצטבר ולא להועיל. "באופן כללי כל דבר טוב, אם צורכים ממנו יותר מדי, יכול להצטבר ולהפוך לדבר פחות מועיל, במקרה הזה אין צורך במאגרים של החומר, מאחר והגוף לא יכול להשתמש ביותר ממה שהוא צריך והעודף פשוט נאגר", סיכמה ד"ר אקרמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully