וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצופים משתגעים: למה העור של טליה מהאח הגדול כתום?

עודכן לאחרונה: 15.9.2022 / 8:06

משתתפת האח הגדול טליה עובדיה מעוררת המון עניין, בעיקר סביב התזונה שלה. אבל אנחנו לא פה כדי להתעסק בקלוריות שהיא אוכלת, אלא להבין אחת ולתמיד - האם צריכה מוגברת של גזר באמת משפיעה על גוון העור?

האח הגדול/צילום: רשת 13

בימים האחרונים הרשת סוערת סביב התזונה של טליה מהאח הגדול. חלק מהאנשים דנים בתפריט הדל שלה, ורבים אחרים לא נרגעים מהעובדה שבכל פרק היא אוכלת כמות גזרים לא מבוטלת (בשילוב טחינה) ועורה הפך כתום. אז החלטנו לבדוק האם הטענות כי גזר משנה את גוון העור אכן נכונות.

לשם כך פנינו לד"ר להבית אקרמן, מומחית ברפואת עור, והתשובה לה הייתה חד משמעית - כן. "הגזר מכיל בטא קרוטן שזה כרומופור (חלק ממולקולה הגורם לצבע) בצבע אדום-כתום. מלנין למשל הוא כרומופור חום. החומר הזה שנמצא בשפע בהרבה פירות וירקות בעצם מהווה רכיב שממנו נוצר ויטמין A. באופן שגרתי החומר הזה נצרך דרך האוכל (בעיקר מירקות ופירות) ואם צורכים ממנו יותר מדי מופיעה תופעה שנקראת קרוטנמיה - שזה קבלת גוון צהבהב בעור".

טליה. רשת 13 האח הגדול, צילום מסך
גוון כתום? טליה מתוך פרק של האח הגדול/צילום מסך, רשת 13 האח הגדול

"התופעה יכולה להתחיל בידיים ובלבן של אישוניי העיניים ובהמשך זה יכול לשקוע בכל העור ולשוות לעור מראה צהוב. ולא - אין מדובר בצהבת, מאחר וערכי הבילירובין תקינים וזה לא קשור לכבד", מסבירה ד"ר אקרמן ומוסיפה כי "מדובר בתופעה אסתטית לחלוטין ללא השפעה בריאותית. אבל חשוב לדעת שיש מחקרים שמראים שצריכה מוגברת של החומר עלולה להגביר שכיחות לסרטן ריאות, לסרטן ערמונית ולאירוע מוחי".

על פי מומחים, הצריכה המומלצת ליום של בטא קורטן היא 2-7 מ"ג ליום. מעבר לזה זה יכול להצטבר ולא להועיל. "באופן כללי כל דבר טוב, אם צורכים ממנו יותר מדי, יכול להצטבר ולהפוך לדבר פחות מועיל, במקרה הזה אין צורך במאגרים של החומר, מאחר והגוף לא יכול להשתמש ביותר ממה שהוא צריך והעודף פשוט נאגר", מסבירה ד"ר אקרמן. בתוך כך התזונה שלנו באופן כללי משפיעה גם על העור כיוון שהעור הוא איבר חי הגדול ביותר מבין כל אברי הגוף.

לסיכום מסבירה ד"ר אקרמן כי "ככל שהצבע של הירק או הפרי יותר בוהק וחזק, רמת הבטא קרוטן בו עולה. החומר לא נהרס בבישול. תפקידו של הבטא קרוטן בגוף ובעור זה לשמש חומר שממנו יווצר ויטמין A ולשמש כנוגד חמצון ששומר על העור מפני רדיקלים חופשיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully