וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר מהפכני: זריקת ההרזייה הפופלרית הצליחה להפחית ב-20% גם שבץ ואירועי לב

דורון קופרשטין

עודכן לאחרונה: 8.8.2023 / 21:47

מחקר חדש שפורסם היום וכלל למעלה מ-17 אלף איש הוכיח לראשונה שתרופה לטיפול בהשמנה הצליחה להפחית את הסיכון לאירועי לב, שבץ מוחי ותמותה ב-20%. מומחה ישראלי: "תרופות לירידה במשקל אינן טרנד חולף אלא סטנדרט טיפולי למחלת ההשמנה"

ויגובי. באדיבות נובונורדיסק, אתר רשמי
ויגובי/אתר רשמי, באדיבות נובונורדיסק

מחקר חדש שפורסם היום (יום ג') הוכיח לראשונה שתרופה לטיפול בהשמנה הצליחה להפחית את גם את הסיכון לאירועי לב, שבץ מוחי ותמותה.

מהמחקר עולה שהתרופה "ויגובי" (סמגלוטייד במינון 2.4 מ"ג), שידועה כזריקת ההרזיה להפחתה במשקל, הורידה את הסיכון לבעיות לב חמורות ב-20%, כך עולה מהודעת חברת התרופות "נובונורדיסק", יצרנית התרופה.

במחקר, שנערך ביותר מ-41 מדינות, ובכללם גם בישראל, השתתפו 17,604 מבוגרים מעל גיל 45, שסובלים מהשמנת יתר או עודף משקל ובנוסף, סובלים ממחלת לב כלילית (CVD), אך ללא היסטוריה של תחלואה בסוכרת.

על פי הממצאים שפרסמה חברת התרופות, בקרב אלו שקיבלו את התרופה וויגובי, בנוסף לטיפולים הרגילים, נרשמה הפחתה של כ-20 אחוזים בתמותה, באירועי הלב ובמקרי השבץ המוחי, לעומת קבוצת הביקורת שלא קיבלה את הטיפול להורדה במשקל. ממצאי המחקר המלאים אמורים להתפרסם באחד הכנסים המדעיים בשנה הבאה.

בפעם הראשונה תרופת הרזייה מוכיחה יעילות בהפחתת מחלות אחרות

"לאנשים החיים עם השמנת יתר יש סיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם, אך עד כה, לא היו תרופות להרזיה שהוכחו כיעילות בהפחתת משקל וגם בהפחתת הסיכון להתקף לב, שבץ או מוות מסיבות קרדיווסקולריות", אמר מרטין הולסט לאנג, סגן נשיא חברת נובו נורדיסק, יצרנית התרופה.

ד"ר סיימון קורק, מרצה בכיר באוניברסיטת אנגליה רוסקין באנגליה, אמר לניו יורק טיימס כי על אף שהממצאים מרשימים, יש להמתין לפרסום ביקרות עמיתים על המחקר. עם זאת ציין, "ממצאים אלו מוכיחים את הצורך הדחוף בהנגשת טיפולים יעילים ובטוחים לחולים עם השמנת יתר כדי למנוע מחלות עתידיות". לדבריו, התרופה יכולה לחסוך כסף למערכות הבריאות בעולם. "הממצאים מראים את הצורך לטפל בהשמנה כמו מחלה הדורשת טיפול אינטנסיבי".

"הממצאים של המחקר הנוכחי מתווספים למכלול הממצאים שהולכים ומתרבים הקובעים בצורה חד משמעית שלירידה במשקל באמצעות טיפולים תרופתיים אין רק השפעה אסטטית אלא היא יכולה להפחית את ערכי הסוכר בדם, להקטין את הסיכוי לאירוע לב ואפילו להפחית את הסיכויים לתמותה", אומר לוואלה! בריאות ד"ר רז הגואל, מנהל המרכז הרפואי לטיפול בהשמנה. "תרופות לירידה במשקל אינן טרנד חולף אלא סטנדרט טיפולי למחלת ההשמנה".

  • עוד באותו נושא:
  • הרזייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully