וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 טיפים ששווים זהב שיעזרו לכם עם הילדים בחופש הגדול

ד"ר שירלי הרשקו

עודכן לאחרונה: 11.8.2023 / 9:00

השבועיים האחרונים של אוגוסט הם אולי הזמן הכי קשה של הורים לילדים קטנים. הקייטנות נגמרות, הילדים משועממים ואתם צרירכים למלא את הזמן. כך תעברו את השבועיים האלה בכיף

אימא וילד משחקים בבריכה. ShutterStock
מוציא מאיזון את ההורים והילדים/ShutterStock

חופש זה כיף לילדים, אבל הרבה הורים חוששים (ובצדק) מה יהיה עם הילדים בזמן הזה. תקופה ארוכה של חוסר שגרה ומסגרת מוציאה את הילדים מאיזון (וגם את ההורים). החופש האמיתי של הילדים יורגש בעיקר החל מהשבוע הבא, כאשר מסתיימות להן הקייטנות, שעוד מצליחות לשמר את תחושת השגרה והמסגרת.

חמש אסטרטגיות שיעזרו לכם בחופש:

1. תכננו יחד סדר יום לחופש
שבו עם הילדים ובנו יחד מה הולך להיות ברמה החודשית והיומית. הכניסו פעילויות מיוחדות, אך גם את השגרה היומית. ואל תשכחו לשאול את הילדים מה הם רוצים. חשוב לעשות זאת מבעוד מועד, למשל בסופ"ש. למה בסופ"ש?

בספרות המקצועית זה נקרא מצב קר מול חם. המצבים הללו גורמים להטייה בקבלת ההחלטות שלנו. במצב חם אנחנו כבר נמצאים בסיטואציה עצמה, ואז קבלת ההחלטות שלנו יותר אימפולסיבית. במצב קר אנחנו מתארגנים לפני שמגיעים לסיטואציה עצמה, החשיבה רציונאליות ולוקחת בחשבון את ההשלכות העתידיות.

לכן ההמלצה שלי היא לקבוע עם עצמכם זמן בסופ"ש הקרוב בו אתם משתמשים בטבלה המצורפת ומתכננים מבעוד מועד את השבוע הקרב.

ילדה משחקת בצבעים. ShutterStock
הכניסו פעילויות מיוחדות לצד השגרה היומית/ShutterStock

2. הכינו את הילדים ליום המחרת ולפעילויות
תלו את הטבלה במקום נגיש וגלוי וחזרו אליה בוקר וערב. בכל פעם הסתכלו בתוכנית ותזכירו להם מה קורה מחר. נסיעה ארוכה או חופשה גדולה ידרשו הכנה מוקדמת משמעותית יותר.

דגשים עבורכם ההורים: הכניסו לטבלה את הפעילויות היומיות שלכם, גם מבחינת העבודה וגם מבחינת הבית. כל דבר שאתם רוצים שיקרה מקמו שם (כולל סידורים בבית ומטלות קטנות). ההמלצה היא לתכנן משימות קטנות, ברמה של שעה-שעתיים למשימה, ולתכנן בדיוק באיזה יום ושעה.

3. בסיטואציות בעייתיות: הימנעו, הסיחו וחלקו
אם הילד "מתחרפן" בסופר רצוי להימנע ממקומות כאלה איתו. ואם בכל זאת חייבים - לקחת מסיחים (אפילו אם הם מסכים). חלקו את הזמן הארוך לחלקים קטנים יותר.

4. שימו לב לספורט, תזונה, שינה ומסכים
בחופש חשוב להחליט על כללים ברורים של מה עושים בנוגע לצרכים בסיסיים. להגביל שעות מסכים ושינה, ולשלב פעילות גופנית והכנת מזון בריא מראש.

5. שלבו זמן משפחתי כייפי וזמן איכות
זה לא חייב להיות יום כיף בדיסנילנד. מחקרים מראים שחמש דקות בלבד של זמן אחד על אחד בלי מסיחים (טלפון) ממלאים את כוס תשומת הלב של הילדים.

הורים יקרים, רוצים לעזור לילדים שלכם? חשוב שתבינו שאתם הכלי המרכזי. מה שתדעו ותעשו יעבור ישירות לילדים שלכם.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ילדים משועממים. ShutterStock
גם זמן מנוחה הוא חשוב/ShutterStock

טיפים פשוטים וחשובים לצלוח את הקיץ

כדי שהחופש לא יעבור מהר ויתבזבז, ותרגישו שעבר בלי שהספקתם כלום, תכניסו לתכנון מראש את מה שאתם אוהבים ורוצים לעשות.
חשוב שכל בני המשפחה ישתתפו בתכנון החופש, ההורים והילדים בכל גיל. כך תוכלו ללמד את הילדים: סדרי עדיפויות, קבלת החלטות, גמישות, התחשבות וויתור.
אין חובה לעמוד בתכנון. אתם לא "עבדים" של התכנון, אלא הוא זה שאמור לעבוד בשבילכם. כך שאם יש בלת"מים אפשר לזרום איתם ולשנות בהתאם.
לא חייבים להוציא הרבה כסף בחופש. בסופו של דבר, ילדים אוהבים את הדברים הפשוטים ואת זמן האיכות עם ההורה (כמו למשל לבשל/לאפות יחד, לנסוע לים או להזמין חברים).
אל תעמיסו מידי. גם זמן מנוחה ושעמום חשובים. מחקרים מראים שבזמן הזה עולים הרעיונות הכי יצירתיים. מה גם שהילדים צריכים להתאושש משנת הלימודים ולאגור כוחות.
כדאי לשים לב לצרכים הבסיסיים: שינה ותזונה. כך לנסות לתכנן פעילויות בבוקר ולהכין מאכלים בריאים וזמינים ואף לקחת אותם לפעילויות השונות (גם חוסך כסף).


ד"ר שירלי הרשקו, היא מומחית בכירה בתחום הקשב. חוקרת וסופרת, מרצה באוניברסיטה העברית, בעלת מכון לאבחון וטיפול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully