וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלא בוויטמינים ומינרלים: למלון יש כמה יתרונות שלא הכרתם

אורלי ויסיד מזרחי

עודכן לאחרונה: 8.8.2023 / 7:31

הוא אולי פחות פופולרי מאבטיח, אבל המלון לא פחות בריא ממנו ולא פחות טעים, אם תשאלו אותנו. הנה כל היתרונות של הפרי הקייצי המתוק

מלון. ShutterStock
מלון/ShutterStock

הקיץ כבר בשיאו ועמו שפע פירות מרעננים וטעימים. המלון הוא אחד מהם והוא נחשב פופולרי בקרב ילדים ומבוגרים. אבל הוא לא רק מהווה פינוק מענג בימי הקיץ החמים, אלא גם מציע יתרונות בריאותיים רבים.

הוא שייך למשפחת הדלועים, לאותה משפחה ששייכים גם המלפפון, הקישוא, האבטיח והדלעת. מגיע בכתום או בירוק, עגול או מוארך, נמצא אותו ברחבי העולם ולו זנים רבים בעלי טעם ומראה ייחודיים, המציגים מאפיינים ייחודיים שונים. גם בארצנו הקטנטונת ניתן למצוא אותו במגוון זנים, כך שכל אחד יכול לאמץ את הזנים המועדפים עליו ולגוון ככל הניתן.

ערכים התזונתיים

המלון עשיר במים, כ90% מתכולתו, מכיל מעט קלוריות כ35 קק"ל ל100 גרם, אינו מהווה מקור לחלבונים ואינו מכיל שומן, דל בנתרן וסוד הקסם שלו שהוא עשיר בוויטמינים A, C , חומצה פולית וויטמינים מקבוצת B . ומה לגבי מינרלים - בוודאי תשאלו? ובכן הוא עשיר באשלגן, זרחן, מכיל גם מגנזיום וסידן.

מלון. ShutterStock
מלון/ShutterStock

מהם יתרונותיו התזונתיים של המלון?

1. מלא במים. עצם היותו בעל תכולת מים גבוהה, ובעל תכולה גבוהה של אלקטרוליטים כמו אשלגן ומגנזיום, הוא מתאים בכדי לעזור בשמירה על מאזן נוזלים תקין ומניעת התייבשות. המלון יכול להיות פתרון טוב למניעת התייבשות בימי הבילוי הארוכים מחוץ לבית בים ובבריכה, כמובן לא כתחליף למים.

2. מלא בוויטמינים: המלון עשיר בוויטמין C ובכך תורם לחיזוק מערכת החיסון, ויטמין C גם תומך בייצור קולגן, החיוני לשמירה על העור והשיער, על כן אכילת מלון מסייעת גם לבריאות העור והשיער. בנוסף, המלון עשיר בוויטמין A אשר תורם לבריאות העין והראייה וויטמיני B התורמים לתפקוד תקין של המוח.

3. מהווה מקור טוב לסיבים תזונתיים: צריכה קבועה של מלון יכולה לסייע במניעת עצירות ולתרום לבריאות מערכת העיכול, בנוסף הימצאות הסיבים התזונתיים תקדם תחושת מלאות ושובע.

4. מכיל נוגדי חמצון: בין היתר המלון מכיל בטא קרוטן וויטמין C אשר מסייעים בנטרול רדיקלים חופשיים ובכך מפחיתים את הסיכוי לחלות במחלות כרוניות כגון מחלות לב וסרטן

5. עוזר בשמירה על משקל: יכול להיות חלק מתפריט מאוזן לשמירה על משקל גוף תקין, הוא דל בשומן ובקלוריות ומציע פינוק מתוק ומשביע מבלי לפגוע בצריכה הקלורית. החלפת חטיפים עתירי קלוריות במלון יכולה לסייע בניהול המשקל וקידום אורח חיים בריא.


אורלי ויסיד מזרחי היא דיאטנית קלינית, מכון בריאות האישה במחוז השרון, מכבי שירותי בריאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully