וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים ספורט רק בסופי שבוע? יש לנו חדשות מעולות בשבילכם

עודכן לאחרונה: 4.8.2023 / 8:33

אין לכם זמן פנוי במהלך השבוע ואתם רצים או רוכבים על אופנים רק בסופי שבוע? מחקר חדש מצא כי זה לא משנה מתי אתם עושים את הספורט שלכם - העיקר שאתם עושים אותו. אבל יש כוכבים קטנה

טיול אופניים. ShutterStock
טיול אופניים/ShutterStock

אז כמה פעמים בשבוע אתם באמת צריכים להתאמן וכמה זה מספיק כדי לשפר את הבריאות הלב שלכם? מחקר חדש שניתח נתונים מה-Biobank הבריטי ניסה לענות על השאלה הזו בדיוק.

במחקר הנוכחי, בסביבות 90,000 אנשים בריאים בגיל העמידה לבשו חיישן מד תאוצה שתיעד את רמות הפעילות שלהם במשך שבוע עם תשומת לב מיוחדת לפעילות בינונית עד נמרצת. החוקרים מצאו כי בשש השנים שלאחר הערכת מד התאוצה, אנשים שעשו פעילות סדירה בינונית עד נמרצת סבלו פחות משבץ, התקף לב, אי ספיקת לב ופרפור פרוזדורים (קצב לב לא סדיר) בהשוואה לאנשים עם אורח חיים יושבני.

הממצא החדש של מחקר זה מצא שלא היה הבדל בתוצאות אצל אנשים שעשו יותר ממחצית מהפעילות שלהם בסוף השבוע (מה שזכה לכינוי "לוחמי סוף שבוע") בהשוואה לאלו שפיזרו אותה על פני שבוע שלם. זה לא משנה מתי זה נעשה, פעילות גופנית מתונה עד נמרצת הייתה קשורה לשיפור בריאות הלב.

150 דקות בשבוע

"ההנחיות הנוכחיות של ארה"ב אינן מציינות שאתה צריך לפזר את הפעילות הגופנית שלך. ממצא זה באמת תואם את מה שהיינו מצפים למצוא. ההנחיות הן 150 דקות בשבוע", אמרה ד"ר בת'ני גיבס, פרופסור חבר ויו"ר המחלקה לאפידמיולוגיה וביוסטטיסטיקה בבית הספר לבריאות הציבור של אוניברסיטת מערב וירג'יניה לאתר healthline. "למרות שאני חושבת שאנשים מדמיינים שהם צריכים לפזר את זה, התוצאה הזו עשויה לעזור לאנשים להרגיש שאם יש להם יותר זמן במהלך סוף השבוע, המוטיבציה שלהם תגדל לעשות יותר".

הדמיה של תאי דם בעורק. ShutterStock
הדמיה של תאי דם בעורק/ShutterStock

"זה ענק"

ממצאי המחקר הראו שפעילות גופנית מרוכזת ומפושטת הייתה קשורה לסיכון קרדיווסקולרי נמוך יותר. הסיכון להתקף לב היה נמוך ב-27% עבור "לוחמי סוף שבוע" ו-35% נמוך יותר עבור אלו שפיזרו את הפעילות הגופנית שלהם על פני מספר ימים.

המחקר מצא גם כי הסיכון של "לוחמי סוף שבוע" לאי ספיקת לב היה נמוך ב-38% וב-36% עבור מתאמנים רגילים. הסיכון לפרפור עורקים היה נמוך ב-22% וב-19%, ובשבץ מוחי הוא נמוך ב-21% וב-17%, בהתאמה.

"הפחתת הסיכון היא בסדר גודל של כ-20 עד 40%. זה ענק", אמר ד"ר כריסטופר טנאיין, קרדיולוג מבית החולים לנוקס היל. "זה דומה לנטילת תרופות להורדת כולסטרול".

"בין אם אתה 'לוחם סוף שבוע' או מישהו שמפזר את הפעילות הגופנית לאורך השבוע, אתה שואב הגנה דומה ממחלות לב וכלי דם מפעילות גופנית", הוסיף טנאיין. "היינו ממליצים לפזר פעילות גופנית לאורך השבוע, אבל תוצאות המחקר הזה אומרות לנו שלרכז אותה בסופי שבוע שבהם לאנשים יש יותר זמן פנוי, היא גם המלצה טובה, במיוחד אם הדפוס הזה הוא מה שאפשרי לאורח החיים העמוס של מישהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully