וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקעים מתחת לעין: הטיפול שעוזר באזור הכי מסובך לתיקון בפנים

ד"ר סיון מרסר

עודכן לאחרונה: 1.8.2023 / 10:30

עיגולים שחורים מתחת העיניים הם תופעה נפוצה ומתסכלת המשווה לפנים מראה עייף ועצוב. רגע לפני שאתם מתייאשים חשוב שתכירו את כל הטיפולים

אישה מביטה בעצמה במראה. ShutterStock
תופעה שאפשר למצוא את צעירים ומבוגרים כאחד/ShutterStock

עומס החום הפוקד אותנו בימים אלו ובכלל האקלים החם והלח בישראל, הם האחראיים לעייפות המתמשכת שחלה בקרבנו, אך הוא לא היחיד שאחראי למראה העייף והאפרורי ולמבט עיניים טרוטות. תופעת שקעי עיניים או עיגולים שחורים מתחת העיניים היא תופעה נפוצה ומתסכלת המשווה לפנים מראה עייף ועצוב. אבל יש גם חדשות טובות והסיבות לתופעה רבות כמו גם הפתרונות שיש לרפואה להציע על מנת, לטשטש, לתקן, או לשפר אותה.

העור באזור העפעפיים התחתונים הוא העור הדק ביותר. בנוסף הוא ידוע גם כעור דל ברקמת השומן התת עורי שלו שעם הגיל, הופך באופן טבעי לדק ויבש עוד יותר. עם הגיל גם חלה צניחה של אזור הלחי העליונה וזאת בשל הידלדלות מואצת של רקמת השומן התת עורית. כתוצאה מנסיבות אלו, שכבת כלי הדם הוורידיים הכחלחלה משתקפת דרך עור שקוף כמעט.

במרבית המקרים, תהליך ההתבגרות מלווה בהעמקת השקע הטבעי שמתחת העיניים, הקרוי 'מרזב הדמעות' מה שמחמיר מאוד את המראה הכהה וזאת בעקבות ההצללה הכהה שהוא יוצר במקום. אך ישנם מקרים בהם הבעיה יותר מורכבת בשל המבנה איתו נולד האדם, כך שבמידה והוא שקוע באזור זה - הוא יגרום למראה עייף של כהויות ושקעים תחת העיניים כבר בגיל צעיר ממש, אפילו בעשור השני לחיים.

עיגולים בעיניים. ShutterStock
תהליך ההתבגרות מלווה בהעמקת השקע הטבעי שמתחת העיניים/ShutterStock

המחקר בתחום הרפואה האסתטית והתפתחותו הטכנולוגית צמחו בעשור האחרון מאוד, לצד החיוביות והעלייה המתמדת בביקוש ודרישת השוק לחלופות לא ניתוחיות, הביאה איתה המגמה גם את פריצות השוק, ואכן דווקא בכל הקשור לעיניים והטיפול באנטומיה סביבן בהיעדר מומחיות ספציפית מהווה לא מעט אי שביעות רצון, ומכאן שלא פשוט לקבל החלטה של לטפל באזור הזה ולצאת מרוצים מהתוצאות.

מעטים יודעים כי טיפול בשקעי עיניים הוא בין הטיפולים המורכבים ביותר בתחום ההזרקות והאסתטיקה בשל הטכניקה שלו ומורכבות האזור, לכן לרוב הטיפול יתבצע באמצעות קנולה לאחר דקירה ראשונית עם מחט. למרות מורכבותו מדובר באזור הכי פחות כואב בכל הקשור לטיפול אסתטי, זאת בשל אוטונומיית האזור וגם כי לרוב בחומר הייעודי לאזור ישנה מנת לידואקין (רכיב מאלחש).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

למי הטיפול מתאים?

טיפול באזור שקעי העיניים נכון לכל מי שאבד לו נפח הפנים שלו כבר בגילאים יחסית צעירים, הן בשל גנטיקה והן בשל מצב רפואי כזה או אחר. שינוי במראה הכללי של הפנים יתרחש לרוב בגלל ירידה במשקל או שינויי מבנה עם הגיל, שם, עם העלייה בגיל לצד נוכח אובדן הנפחים, המבנה הופך גולגולתי וזו הסיבה השכיחה ביותר שגורמת להצללה כהה תחת העיניים, כמובן לצד עייפות ומראה אפרפר.

שימו לב, יש הבדל בין מצב של אובדן נפח לבין מצב של כהות מתמשכת, מפני שהפיתרון עבורה הוא לא בהכרח טיפול שקעי עיניים. מטופל/ת המחפשים פיתרון רק לכהות סביב העיניים, עודפי עור או שקיות של ממש, לא בהכרח פוטנציאלים, ויכולים לפנות לייעוץ בעבור מיצוק של האזור באמצעות תכשירים ייעודים או מכשור קליל מותאם לאזור העיניים. אם מדובר רק בכהות אפשר לבדוק גם תכשירי עיניים המטפלים בהאחדת הגוון והבהרה של פיגמנטציה תוך דיכוי מלנין בעור.

טיפול בשקעי עיניים, תקף באופן עקרוני לשנה ומעלה, אם כי התוצאה לנצח תהיה אינדיבידואלית, ויהיו כאלה שגם לאחר שנתיים שלמות לא ייאלצו בתיקון או טיפול חוזר. לרוב הכל תלוי במצב הראשוני בו מתחילים לטפל, כמו גם, מה היא נקודת המוצא שאותה נתבקש לשפר. מה שכן, לאחר הטיפול וגם לאחר שהוא מתפוגג לחלוטין - המראה לעולם לא יחזור למצבו הראשוני, ותמיד ייראה טוב יותר מהמקור.

תהליך ההחלמה הוא מיידי, וכך גם התוצאה. כאשר הטיפול מבוצע ביד מיומנת ובטכניקה הנכונה התוצאות מיידיות עם אפקט מרשים. חשוב לציין כי חומצה היאלורונית אינה בעלת אפקט של נפח בלבד, היא מעודדת גם יצור קולגן ולכן התוצאה הולכת ומשתפרת בהמשך.


ד"ר סיון מרסר היא מומחית ברפואת עור אסתטיקה ולייזר

  • עוד באותו נושא:
  • עיניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully