וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני דור ה-Z טוענים שהם מאחרים יותר בגלל "עיוורון זמן": האם זה מצב רפואי אמיתי?

עודכן לאחרונה: 1.8.2023 / 0:13

טיקטוקרית הדורשת התאמות לסובלים מ"עיוורון זמן" ומאחרים באופן כרוני זכתה למבול של תגובות קשות, אולם יש כעת מומחים שמאשרים כי מדובר במצב רפואי לכל דבר

דורשת שיתחשבו בה בגלל "עיוורון זמן"/@chaotic_philosopher

איחור כרוני הוא לא רק התנהגות לא מנומסת ומזלזלת בסובבים - אלא דבר הנחשב כיום למצב רפואי מוכר. מספר מומחים אפילו נתנו שם למצב - "עיוורון זמן" וקישרו אותו להפרעת קשב וריכוז או לבעיות נפשיות אחרות.

על אף שיש אסטרטגיות ושיטות טיפול שיכולות לעזור, ישנו מסםפר לא מבוטל של אנשים שאומרים שהם "סובלים" מהמצב מתקשים לקבל טיפול ראוי. כעת, משתמשת טיקטוק זכתה ללעג על כך ששאלה במהלך ראיון עבודה "האם יש התחשבות באיחורים של אנשים שמתמודדים עם 'עיוורון זמן'?". היא חטפה מבול של תגובות לועגות לסרטון בו סיפרה על כך. "עשי לעולם טובה וספקי להם את המידע הזה בכל ראיון שאת הולכת אליו", הגיב משתמש אחד ואחר הוסיף: "לי יש עיוורון ממשי - אני אשכרה עיוור ואני תמיד עומד בזמנים".

המשתמשת, שזוהתה בתור שרה טרפרן על ידי news.com.au, האשימה את הלעג ב"קיטוב פוליטי" והוסיפה: "אני חושבת שטנחנו חיים בתרבות שבה עובדים פשוט מפוטרים בגלל שהם מתמודדים עם איחורים... צריך לשנות את התרבות הזו". היא סירבה להיכנע להאשמות שטענו שהיא "פשוט מפונקת", ואמרה "אם אנשים חושבים שזה בסדר להתייחס ככה לאחרים - זה פינוק".

זה היה ראיון העבודה של הטיקטוקרית:

@chaotic_philosopher I'm tired of workers' rights not being prioritized in this country. And we're entitled for suggesting it should be different... I don't think so. #workersrights #employeerights #workers #capitalismsucks #capitalism #thesystemisbroken #fyp ♬ original sound - ♻️?Chaotic Philosopher♾️??

"לכולם יש עיוורון זמן לפעמים"

בעוד שהתגובות שקיבלה הן בעיקר שליליות, פסיכולוגים ומומחים אחרים מודים ש"עיוורון זמן" הוא מצב רפואי אמיתי ועבור אנשים שיש להם אותו - משימות יומיומיות עשויות להיות קשות לביצוע. "עיוורון זמן" מתבטא בקושי בתפישה של זמן - הבנה של כמה זמן עבר, או כמה זמן ייקח לעשות משהו - וזה יכול להיות מצב די בעייתי לאנשים", אמרה סטפני סרקיס, פסיכותרפיסטית המתמחה בהפרעות קשב וריכוז, ל-USA Today, "זה דבר אמיתי שנחקר רבות".

על אף הקשר של המצב להפרעות קשב וריכוז, "עיוורון זמן" יכול להופיע אצל כל אדם הסובל מדיכאון, חרדה, הפרעה דו-קוטבית, הפרעת דחק פוסט-טראומטית או מצבים נפשיים אחרים. "זה לא בלעדי ל-ADHD, אבל זה משפיע לא מעט על ADHD", אמר סרקיס.

"לכולם יש עיוורון זמן לפעמים", אמר ד"ר מייקל מאנוס, מומחה לבריאות התנהגותית של ילדים במרפאת קליבלנד. "כולנו יכולים להיתפס למשהו ולהיכנס 'לזון'", הוסיף מאנוס. "עם זאת, יש אנשים עם הפרעת קשב וריכוז הנוטים יותר להתקשות להיות מסוגלים לשפוט כמה זמן ייקח לעשות משהו או לאבד את תחושת הזמן. כאשר אנשים עם הפרעות קשב וריכוז עושים משהו שהם אוהבים, הם יכולים בקלות רבה יותר להיכנס עמוק לתוך היפר-פוקוס", אמר מאנוס.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

ברשת פחות פרגנו לסובלת מאיחורים:

התאמות לסובלים מ"עיוורון זמן"?

עיוורון זמן

זה אמיתי! יש לי גם
נשמע הגיוני
איזה שטויות!
360 משתתפים

מה עושה מי שסובל מאיחור כרוני?

פסיכולוגים ומומחים אחרים לבריאות הנפש, אפילו משתמשי טיקטוק שסובלים גם מ"עיוורון זמן" - הציעו מספר אסטרטגיות לטיפול בבעיות הנגרמות מכך. "יש לי את אותה בעיה אבל אנחנו צריכים לעשות את ההתאמות הנכונות בשביל זה, כמו התרעות תכופות בטלפון או שעונים מצלצלים", כתב לה משתמש טיקטוק בתגובה.

"לשים תזכורות בעולם הפיזי יכול להסב את תשומת ליבך ברגע האמת ולהשאיר אותך ממוקד במשימה", הציע מאנוס. "נצלו את הטכנולוגיה שיש לנו", המליץ ​​סרקיס, "אפליקציות ממש מועילות, אז השתמשו בטיימרים שלכם כמה שיותר. השתמשו באפליקציות שעוזרות לכם לתזמן ולתעדף. שנו את הצליל של הטיימר שלכם אם המוח שלכם התרגל אליו".

מומחים אחרים ציינו ששעונים אנלוגיים עשויים להיות טובים יותר משעונים דיגיטליים בהצגת כמה זמן עבר וכמה זמן נותר לפני פגישה. חוסר שינה יכול להחמיר את עיוורון הזמן. "אם אתם סובלים מחוסר שינה ועוברים הרבה שינויים בחיים, זה באמת חשוב לדבר על זה עם מישהו", אמר סרקיס.

אם האסטרטגיות הללו אינן מספיקות, שקלו לפנות לעזרה מקצועית, מכיוון שמספר טיפולים ותרופות יכולים לעזור לאנשים אם הם מתמודדים עם ADHD, הוסיף סרקיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully