וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא לפנקסנות: במקום להתווכח - תאמו ציפיות וחלקו את המשימות

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 22.8.2023 / 10:51

כשנולדים הילדים - נפתחים הפנקסים. מי התעורר יותר, מי קילח יותר, מי נשאר יותר בבית כשהם חולים והרשימה עוד ארוכה. כך תימנעו מוויכוחים ותבצעו את המשימות בלי להרגיש שהצד השני לא נושא בנטל כמוכם

הורים עייפים עם תינוק. ShutterStock
הורים לילדים, במיוחד קטנטנים שדורשים טיפול אינטנסיבי, קורסים תחת עול המשימות ומשוועים למעט מנוחה/ShutterStock

אמא, אבא, את הפנקס שלכם כבר פתחתם הבוקר? אם לא, כל השאר זה בונוס. ועכשיו ברצינות: הורים לילדים, במיוחד קטנטנים שדורשים טיפול אינטנסיבי, קורסים תחת עול המשימות ומשוועים למעט מנוחה. הבעיה היא שהורות היא עבודה ללא הפסקה והמקסימום שתוכלו לקבל הוא העברת האחריות להורה השני או לדמות מטפלת אחרת הנמצאת עם הילד שלכם ברגע נתון.

הריבים הכי נפוצים אצל הורים, ובעיקר הורים טריים, הם "אני עשיתי ואתה לא", "אני עושה יותר ממך" וכדומה. בזמן ויכוח כזה נוהגים הורים לרשום בפנקס הדמיוני שלהם מה הצד השני עשה ולהשוות. כדי להימנע מהתסכול והאיבה שיכולה להיווצר מכם, עליכם להתחיל בחלוקה נכונה של משימות, כזאת שמתאימה באופן אישי לכל אחד מכם והוסכמה על ידי שני הצדדים - וכך תפסיקו לרשום ותתחילו לנשום.

הנה כמה דוגמאות לחלוקה אפשרית:

תורנות התעוררויות בלילה או מוקדם בבוקר

יש לכם יום ממש עמוס מחר שמתחיל מוקדם מאוד בבוקר? בקשו מבן או בת הזוג להיות אחראיים על התעוררויות הלילה או היקיצות המוקדמות מדי בבוקר. קל לכם יותר להירדם אחרי שהעירו אתכם? קחו על עצמכם אתם את הקימה לתינוק שבוכה כשלא מוצא את המוצץ בלילה וחזרו לישון מיד אחרי, כאילו כלום.

מי שחזק יותר פיזית אחראי על אמבטיה

כמובן שזה לא מחייב, אבל מקלחות לילדים קטנים דורשות לעתים מאמץ פיזי (להכניס לאמבטיה, להוציא מהאמבטיה, להחזיק שלא יחליקו), וההורה שיש לו יותר כוח פיזי יכול להיות יותר "על זה".

אמא מתוסכלת לפעוטה מנסה לעבוד מהבית. ShutterStock
לאף אחד לא קל להישאר בבית עם ילד חולה/ShutterStock

מי שמתקתק במטבח אחראי על הארוחות

לא צריך להיות שף כדי להכין ארוחות לילדים, אבל מי שקל לו יותר במטבח, זה שיודע להעמיד סיר במהירות או להכין מאפינס שילדים אוהבים - יכול להיות זה שאחראי יותר על הכנת האוכל בבית. חלוקה שיכולה לעבוד ולהתקבל יפה היא שאחד מכין והשני מנקה אחריו.

מי שאחראי יותר דואג לדברים שצריך בשוטף

תמיד יש את ההורה האחראי יותר, שזוכר את התור לרופא, הכסף שצריך לשלוח בביט עבור המתנה לגננת, זה שיודע שנגמרו החיתולים וצריך לקנות וכיוצא בזאת. אין טעם שתתחלקו בזה שניכם וכדאי שמי שטוב יותר ב"מנהלות" פשוט יהיה אחראי עליהן.

מי שהעבודה יותר מאפשרת לו יישאר בבית כשהילד חולה

לאף אחד לא קל להישאר בבית עם ילד חולה, אבל יש מי שהעבודה שלו יותר גמישה ומאפשרת ומי שפחות. עם זאת, כאן מדובר במקרה שתצטרכו לדבר עליו בכל פעם מחדש מאחר שאי אפשר לתזמן מראש את ימי המחלה, ולפעמים יהיו בלת"מים שעלולים לא לאפשר גם להורה הכי גמיש להישאר עם הילד בבית.

ההורה הסבלני ביותר יהיה אחראי על הרדמות

לא כל אחד בנוי לשבת בחדר חשוך ולהחזיק את היד לילד עד שהוא משחרר (וזה יכול לקחת הרבה זמן). יש מי שמסוגלים להתמודד עם הסיטואציה יותר בקלות ויש מי שפחות. אתם כבר תעשו את התיאום ביניכם, ואם גם האחראי יתחיל לאבד סבלנות - עשו החלפה. מה שמוביל לטיפ הבא.

טיפ מנצח: לבקש החלפה

לקחתם על עצמכם משימה אבל אתם מרגישים שאתם ממש לא מצליחים לעמוד בה? יש לכם יום קשה מדי? אתם מרגישים שאתם עומדים להתפוצץ וחייבים להירגע? זה הזמן לבקש מההורה השני להחליף אתכם. כן, גם אם זאת "משימה שלכם". חלוקת התפקידים בבית אמנם נעשתה כדי להקל עליכם להתמודד עם המשימות, אך היא גמישה ונתונה לשינויים בהתאם לצורך.

אם כן, הסוד הוא לא לחלק חצי חצי ביניכם את הכל, אלא לעשות חלוקה אישית ומדויקת שתואמת את היכולות והצרכים של כל אחד מכם ולשמור על נתיב תקשורת פתוח במידה ותצטרכו החלפה. כאמור, החלוקה היא לא קבועה ולא מחייבת, וברור שגם ההורה שלא מתקתק ארוחות במטבח יצטרך להכין ארוחת ערב לילדים, אך כשיש ביניכם באופן תיאורטי חלוקה ברורה - כל אחד יודע את מקומו וצפויים לכם פחות ויכוחים ופחות פנקסנות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
זוג הורים עם תינוק. ShutterStock
הסוד הוא לא לחלק חצי חצי ביניכם את הכל/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully