וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 פירות שמכילים כמויות מפתיעות של חלבון

אולי הם לא באמת יכולים להחליף בשר, מוצרי חלב וקטניות כמקור מרכזי של חלבון בתזונה, אבל בטח תופתעו לגלות עד כמה הפירות שאתם מכירים כל כך טוב יכולים לספק עוד השלמה קטנה ומשמעותית של הרכיב הכל כך חשוב הזה

אבוקדו ובננה. Sharaf Maksumov, ShutterStock
גם טעימים, גם בריאים וגם מכילים חלבון. אבוקדו ובננה/ShutterStock, Sharaf Maksumov

כשמדברים על מאכלים עשירים בחלבון, רוב האנשים יחשבו מיד על חזה עוף, טונה ומוצרי חלב. הטבעוניים בקהל כנראה יחשבו על סויה או על קטניות כמו חומוס, עדשים ושעועית. ההימור שלנו הוא שכמעט אף אחד לא יחשוב על פירות, אבל כן, מסתבר שיש לא מעט פירות אהובים עם כמות מפתיעה של חלבון, שמצטרף לעוד שורה ארוכה של רכיבים שקיימים בהם ויכולים לשפר את הבריאות. הנה כמה מהבולטים שבהם שכדאי לכם להכיר:

1. אבוקדו
אבוקדו הוא אחד מהפירות הנדירים האלו שמציעים עסקה שהיא כמעט יותר מדי טובה בשביל להיות אמיתית. יש לו מרקם עשיר, טעם ממכר, הוא משתלב בכל כך הרבה מאכלים טעימים וגם מכיל כמות מכובדת של שומנים טובים, סיבים ואשלגן. בנוסף, אולי תתפלאו לגלות שב-100 גרם של אבוקדו תמצאו לא פחות מ-2 גרם חלבון, כמעט כמו זה שאפשר למצוא במוצרי חלב מסוימים.

2. בננה
את הפרי האהוב הזה אנשים נוטים לאכול לפני פעילות גופנית ואחריה, בעיקר כדי לקבל אנרגיה זמינה בקלות. כולנו יודעים שבננה היא מקור מצוין לאשלגן ומחקרים אף מצאו כי היא תורמת להעלאת האנרגיות בצורה דומה לזו של משקאות איזוטוניים לספורטאים. ואם זה לא מספיק, ב-100 גרם של הפרי האהוב הזה תמצאו כ-1.1 גרם חלבון.

תפוז מקולף על קרש חיתוך. ShutterStock
לאכול אותו ככה, בלי לוותר על אף חלק. תפוז/ShutterStock

3. תפוז
התפוז מוכר לכולנו בעיקר בגלל הכמות המכובדת של ויטמין C שקיים בו, אבל גם במקרה הזה, כנראה תופתעו לגלות שתפוז בינוני מכיל כ-1.2 גרם חלבון. רק חשוב לזכור שאם אתם מעדיפים את המיץ ולא את הפרי השלם, כוס אחת כזאת תספק לכם רק כחצי גרם חלבון. אז אם אתם באמת רוצים למצות את כמות החלבון המקסימלית מהפרי, כדאי לאכול אותו ככה, כמו שהוא, בלי לוותר על שום חלק (כן, גם הסיבים).

4. אשכולית
ואחרי שעסקנו בפירות מתוקים בהגזמה, הנה פרי שהוא בדיוק ההיפך. האשכולית, כמו התפוז, אמנם הרבה יותר מרירה, אבל גם היא מכילה כמויות גבוהות של ויטמין C וכן, גם כמות יפה (יחסית) של חלבון. אשכולית בגודל בינוני מכילה כ-1.6 גרם של חלבון צמחי, אם כי חשוב להדגיש שהיא גם עלולה לשבש את הפירוק של תרופות מסוימות ולכן אם אתם נוטלים תרופות באופן קבוע, כדאי להתייעץ עם רופא על ההשפעות האפשריות שלה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
פירות יער ודובדבנים. ShutterStock
ריכוז גבוה של נוגדי חמצון/ShutterStock

5. פירות יער
פירות כמו פטל אדום, פטל שחור ודובדבנים נחשבים בריאים מאוד למוח ולמערכות נוספות, בגלל ריכוז גבוה של נוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים בתוכם. בנוסף, הפטל השחור מכיל כמות מרשימה של חלבון - 2 גרם בכוס אחת, בעוד שהפטל האדום מכיל כ-1.5 גרם בכוס. בכוס של דובדבנים תוכלו למצוא כ-1.6 גרם של חלבון, אבל כדאי לזכור שהכמויות האלו לא קיימות בפירות יער אחרים.

6. משמש
את אחד מהפירות הכי טובים ברשימה הזאת שמרנו לסוף. המשמש המוכר והאהוב מכיל הרבה רכיבים שמשפיעים לטובה על הבריאות, כמו ויטמין C, מינרלים, נוגדי חמצון וסיבים. בנוסף, הוא נחשב לאחד מהפירות עם שיעור החלבונים הגבוה ביותר - 1.4 גרם ב-100 גרם. ואם זה לא מספיק, הפרי הקיצי הזה תורם לשיפור פעילות מערכת העיכול ואף עשוי להשפיע לטובה על מדדים כמו סוכר בדם, כולסטרול ולחץ דם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully