וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה אוכל בכל יום הרופא שאחראי לעליה של דיאטת הפליאו

לפני למעלה מעשור פרסם ד"ר לורן קורדיין בן ה-72, ספר על תזונת הפליאו והקפיץ אותה לתודעה. כיום כשהוא עדיין עוקב אחרי הדיאטה הוא מספר על התפריט היומי. אז אילו מזונות מככבים?

מוצרי מזון. ShutterStock
מוצרי מזון/ShutterStock

דיאטת הפליאו - הידועה גם בשם "איש המערות" או דיאטה מתקופת האבן - עוסקת באכילת מזונות הדומים לאלו שבני אדם אכלו בתקופת הפליאוליתית, שהתרחשה לפני מיליוני שנים. המשמעות היא לאכול רק מזונות מציד וליקוט - מזון שלם, לא מעובד, כגון ירקות, אגוזים, זרעים ובשר. הדיאטה כוללת גם הוצאה מהתפריט של לחם ופסטה.

הדיאטה הזו הובאה למיינסטרים בעיקר על ידי ד"ר לורן קורדיין, שסייע לפופולריות של התנועה עם ספרו "דיאטת הפליאו" משנת 2010. בגיל 72, הוא עדיין עוקב אחר דיאטת פליאו מדי יום, וכך גם אשתו.

ביצים קשות. ShutterStock
כמובן שפותחים את היום עם ביצים/ShutterStock

ארוחת בוקר

ד"ר קורדן מתחיל את היום שלו עם כמה אפשרויות קלאסיות, כולל ביצים ומבחר פירות טריים. עם זאת, במקום נקניק כמקור החלבון שלו, הוא בוחר בדגים. בקלה, הרינג והליבוט הם חלק מהבחירות המועדפות עליו. 'גם אני אוהב דגים קטנים', הוא אמר לאתר הדיילי מייל.

ד"ר קורדן גם עושה בדרך כלל שגרת אימונים קפדנית דבר ראשון בבוקר לפני ארוחת הבוקר. הוא מתחיל ברכיבה של 90 דקות על אופניים, ואחריה שוחה בסביבות קילמוטר למשך חצי שעה. ואז בהמשך היום, הוא מסיים בהליכה או בריצה במשך שעתיים. "הייתי אומר שפעילות גופנית משחקת תפקיד חשוב בחייו של כל אחד", אמר. "ככל שאתה יכול לעשות יותר פעילות גופנית, כך ייטב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
כבד. ShutterStock
מלא בערכים תזונתיים. כבד/ShutterStock

ארוחת צהריים

ארוחת הצהריים פחות מגוונת. "אני לא יושב ואוכל רשמית אחת, שתיים, שלוש ארוחות ביום", אמר. "לפעמים אני סתם חוטף. בדרך כלל, הארוחה הגדולה של היום היא או ארוחת בוקר או ערב".

הוא נתן דוגמא לארוחת צהריים אופיינית ככזו שהורכבה מקערה של מולים, כבדי עוף, משמשים וביצים.

ד"ר קורדיאן אמר שכבדי עוף כלולים מכיוון שהם "מזונות צפופים מאוד בחומרים מזינים". הוא הסביר כי "אחד הרעיונות בדיאטת פליאו הוא שאתה רוצה לנסות לאכול מזונות שנותנים לך את הכמות המקסימלית של חומרים מזינים לקלוריה", הסביר.

ד"ר קורדיין גם ציטט מחקר של האפידמיולוג והמומחה להשמנה אדם דרונובסקי על הקשרים בין תופעה זו לעלייה במשקל. "זה סוג של הרעיון הבסיסי מאחורי השמנת יתר הוא שאנשים שאוכלים מזון בצפיפות נמוכה, הם אוכלים עודף קלוריות כדי להגיע לרמת החומרים המזינים שהם צריכים. ואנשים שאוכלים מזונות עתירי רכיבים תזונתיים משיגים ערך קלורי נמוך יותר, וזו הסיבה שהם נוטים להיות רזים יותר".

אוכל יווני, פידקיה. ShutterStock
אוכל יווני, פידקיה/ShutterStock

ארוחת ערב

ד"ר קורדן ממליץ לנקוט משנה זהירות כאשר יוצאים לאכול במסעדה. "אתה צריך להיזהר במה שאתה מזמין". הוא הוסיף כי "דבר אחד שאני לא אעשה זה אם נלך למסעדה איטלקית ואין להם כלום מלבד פסטה, אני אנסה להשיג מנה לא פסטה כמו קציצות בלי הפסטה".

כשנשאל על ארוחת הערב, הוא נתן דוגמא. "לאשתי יש כמה צלעות טלה. צלעות טלה הן המנה העיקרית. הסלט עשוי עגבניות ואבוקדו, והיא מקפיצה כמה ירקות - בצל וקישואים עם מעט פלפל".

כוס יין אדום. ShutterStock
שותה לפעמים כוס יין אדום/ShutterStock

קינוח

"אני בדרך כלל משתדל לאכול פירות כקינוח", הוא אמר והוסיף "ולפעמים אולי אשתה כוס יין אדום".

יין אדום עשיר בנוגדי חמצון הנקראים פוליפנולים, תרכובות טבעיות חיוניות המונעות נזק לתאים שעלול להוביל לזיהום ודלקת. נמצא כי סוג של פוליפנול ביין אדום הנקרא רזברטרול מסייע במניעת נזק לכלי דם, בהפחתת כולסטרול LDL ובמניעת קרישי דם.

הוא הוסיף כי מדי פעם יש לו מעט חשק שוקולד מריר אבל בדרך כלל הוא נמנע ממתוקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully