וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכשיר בגודל 5 ס"מ שמושתל מעל הלב: זה ההליך שעבר ראש הממשלה הבוקר

דורון קופרשטיין

16.7.2023 / 10:51

לאחר שעבר בדיקת EPS באמצעות צנתור, לבירור בעיות בהולכה החשמלית אל הלב, החליטו רופאי המחלקה הקרדיולוגית בשיבא להשתיל בחזהו של ראש הממשלה מכשיר זעיר לניטור פעילות קצב הלב. הקרדיולוג פרופ' יהודה אדלר עם פרטים על ההליך

בוידאו: נתניהו אחרי שפונה לשיבא: "מרגיש טוב, ביליתי בשמש בלי כובע ומים - לא רעיון טוב"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו עבר הבוקר (ראשון) בדיקות קרדיולוגיות נוספות בבית החולים שיבא תל השומר שבו הוא מאושפז, בלשכתו אמרו כי "הבדיקות תקינות, מצבו טוב מאוד והוא צפוי להשתחרר בהמשך היום". ובכל זאת, הבוקר השתילו רופאי המחלקה הקרדיולוגית של בית החולים, מנטר דופק תת עורי בחזהו של נתניהו, שתפקידו לאתר הפרעות בקצב הלב.

מוקדם יותר, ככל הנראה כבר אתמול, עבר ראש הממשלה בדיקת EPS, כפי שדווח בוואלה! מדובר בהחדרת צנתר אחד או מספר צנתרים דר וריד הירך של המטופל, המגיע עד ללב. הצנתר מתפקד כאלקטרודה ורושם את הפעילות החשמלית המתרחשת בלב, ובכך מסייע באבחון הפרעות קצב.

רופאי המחלקה הקרדיולוגית בשיבא מסרו כי תוצאות בדיקה זו היו טובות, אולם למרות זאת, החליטו על השתלת מנטר קצב הלב (ILR).

ILR מכשיר. https://shop2503.carlsplace.org/, צילום מסך
ILR מכשיר/צילום מסך, https://shop2503.carlsplace.org/
"ראש הממשלה סובל מבעיית הולכה בלב ועבר התעלפויות, כך שגם אם היה מדובר באדם רגיל, היו משתילים לו את המכשיר הזה".

"מדובר במכשיר קטן באורך 4-5 ס"מ, שמושתל בגופו של החולה באזור החזה העליון בצד שמאל על-ידי חתך זעיר שנתפר לאחר החדרת המכשיר", אומר לוואלה! בריאות הקרדיולוג פרופ' יהודה אדלר, "המכשיר התת עורי לניטור פעילות קצב הלב יכול לספק נתונים לתקופה של כמה חודשים עד כמה שנים כדי לאתר הפרעות בקצב הלב או לצורך בירור של אירועי עלפון חוזרים".

למה ראש הממשלה זקוק למכשיר זה?
"יש קריטריונים ברורים להשתלת המכשיר הזה. ראש הממשלה סובל מבעיית הולכה בלב ועבר התעלפויות, כך שגם אם היה מדובר באדם רגיל, היו משתילים לו את המכשיר הזה".

אם תתגלה הפרעה בקצב הלב, מה הטיפול הלאה?
"אם קיימות הפרעות אז מטפלים או בתרופות או משתילים קוצב לב, ואפשר גם לבצע צריבה (אבלציה) באמצעות צנתור. העובדה שתוצאות בדיקת ה-EPS שלו היו טובות, מאוד מרגיעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully