וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות המכשיר המהפכני הזה, חווית ההיריון כבר לא נראית אותו דבר

בשיתוף פלסאנמור

9.7.2023 / 14:21

מכשיר ייחודי בלעדי ללקוחות כללית מאפשר לנשים הרות לבצע בדיקות אולטרסאונד בבית. פרופ' ערן הדר מנהל היחידה לאם ועובר בבית החולים בילינסון מסביר איך המכשיר מפחית חרדות שקשורות להיריון, על המקרים שבהם נמנעה מצוקה עוברית, למי השירות מתאים, ומה צפוי לנו בעתיד

מכשיר האולטרסאונד הביתי של Pulesnmore. יח"צ,
מכשיר האולטרסאונד הביתי של Pulesnmore/יח"צ

ד' הייתה בשבועות האחרונים להריונה, היא חשה בטוב ולא הרגישה בשום דבר חריג אצל העובר, למרות זאת היא החליטה לעשות עוד בדיקת אולטרסאונד ביתית אחת אחרונה באמצעות מכשיר האולטרסאונד הביתי של Pulesnmore, שאותו רכשה במסגרת שירות בלעדי ללקוחות כללית מושלם. סרטון הבדיקה נשלח למוקד המומחים של בילינסון מקבוצת הכללית אשר זיהו מיעוט מי שפיר והפנו אותה למיון, שם הבחינו גם בהאטה בדופק של העובר. המטופלת נכנסה לזירוז לידה, וזמן קצר לאחר מכן הצטרפה בת חדשה ובריאה למשפחה. "יכול להיות שאם היא הייתה מחכה מספר ימים, היינו מגיעים למצב של עובר במצוקה", אומר פרופ' ערן הדר, מנהל היחידה לרפואת האם והעובר ומנהל המוקד לאולטרסאונד ביתי בבית החולים בילינסון.

"את המכשיר פגשתי לראשונה לפני כשלוש שנים כשחברת Pulesnmore פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת לנשים לעשות בדיקת אולטרסאונד בביתן. כרופא, הייתי צריך להתרגל לרעיון שלא אני מחזיק את המכשיר", אומר פרופ' הדר ומסביר: "בשלב הפיילוט נתנו לנשים את המכשיר והיינו צריכים להוכיח שהן יכולות לבצע את הבדיקה בעצמן. באופן לא מפתיע נשים בהיריון יודעות איך לעשות לעצמן ובעצמן בדיקת אולטרסאונד. ראינו שנשים יודעות לבצע בדיקה באופן עצמאי עם ההדרכה המתאימה באחוזים מאוד גבוהים כדי שנראה את שלושת המדדים הבסיסיים שמראים שהעובר תקין, והמדדים הללו הם דופק, תנועות, ומי שפיר". מספר פרופ' הדר.

האולטרסאונד הביתי להיריון של Pulsenmore מבוסס על טכנולוגיה חדשנית וראשונה מסוגה בעולם המאפשרת לנשים בהיריון לבצע מביתן בדיקת פשוטה ומונחית על ידי אפליקציה. השירות זמין כיום ללקוחות כללית מושלם בלבד. במסגרת השירות, לאחר שהנשים מבצעות את הסריקה, המידע עולה בתוכנה ייעודית שבה משתמש צוות המומחים של בית החולים בילינסון. הצוות כולל רופאים ורופאות נשים וטכנאיות אולטרסאונד בניצוחו של פרופ' הדר. הצוות המיומן הוא זה שמבצע את הפענוח של הסרטונים שמעבירות הלקוחות, צופה בסרטוני הבדיקה ונותן תשובות, ומלווה מרחוק את האימהות שבדרך. כל זאת בנוסף לליווי ההיריון השגרתי שניתן בקופת החולים במסגרת סל ההיריון.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
פרופ' ערן הדר. עומר קפלן,
פרופ' ערן הדר/עומר קפלן

אילו נשים מגיעות אליך במסגרת השירות?

"יש לנו קהל מגוון של כל סוגי הנשים וההריונות. נשים מתחילות להרגיש תנועות של העובר בטווח השבועות 18-22, ואת המכשיר אפשר לקבל החל מהשבוע ה-14. זה אומר שבשבועות הראשונים של השירות אין דרך לוודא שהעובר בסדר, למעט בדיקה במרפאה. המשמעות היא, שבתקופת השירות הראשונה בדיקת אולטרסאונד ביתית היא עוד דרך לבדוק את התפתחות ההיריון.

"קהל נוסף של נשים שהשירות מיועד עבורן, הוא אלו שהיו להן סיבוכים שונים בהיריון קודם, כמו למשל הפלה, היריון בסיכון, וכדומה. הבדיקה הביתית לא מחליפה בדיקות אחרות במעקב ההיריון, אבל היא מוסיפה עוד נדבך של ביטחון ושקט נפשי. אלא שממש לא צריך להיות עם היסטוריה של סיבוכים או היריון נוכחי בסיכון. גם בהיריון תקין לחלוטין, ואלו רוב ההריונות, המכשיר מעניק ביטחון בכך שההיריון מתפתח באופן תקין. כבר היום יש לנו אלפי מנויות על השירות, שמתחלקות בין היריון ראשון, הריונות נוספים, עם גורמי סיכון ובלעדיהם".

כלומר השירות הזה מתאים לכולן?

"כמעט, בשלב זה המכשיר מתאים לכל אישה בהיריון של עובר בודד, משום שביצוע ופענוח בדיקה של היריון מרובה עוברים מורכב יותר. ייתכן שבהמשך נוכל לאפשר גם היריון תאומים. בצד הטכני, השירות תומך ברוב מכשירי הסמארטפון (מומלץ לבדוק באתר הכללית את התאמת מכשיר הסמארטפון טרם הרכישה), ומוצע בעלות של 350 שקלים שכוללת את המכשיר, ג'ל לביצוע הבדיקה ושירות הפענוח של המוקד. בכל היריון ניתן לבצע עד 50 בדיקות לאורך התקופה ולא יותר משלוש בדיקות ביום. המכשיר מתאים להיריון אחד"

נשמע שהמכשיר הזה משנה ממש את חווית ההיריון.

"יש נשים שאומרות לי שהן לא מבינות איך הן היו בהיריון קודם בלי המכשיר הזה. יש נשים שמנצלות את כל 50 הבדיקות במסגרת השירות משום שהן באמת זקוקות לשכבת הביטחון הנוספת הזו. נשים אחרות עורכות בדיקות בתדירות נמוכה יותר, וגם הן מרוצות מכך שהן לא צריכות לחכות שבועיים-שלושה, לפעמים אפילו חודש בין ביקורת לביקורת. חוץ מהצד הרפואי, יש גם את חווית ההיריון מהצד הרגשי. דמיינו מצב שבו מטופלת בהיריון שני יושבת בשישי בערב בבית ועושה שיתוף מסך מהטלפון למסך הגדול. היא יושבת על הספה לצד בעלה, עם אמא שלה ובנה הבכור בן השלוש, וכולם יושבים ורואים את העובר. זו ממש חוויה חדשה שלא הייתה קיימת בעבר".

מהו תהליך הבדיקה מבחינת המטופלת, למה היא צריכה לצפות מהרגע שהמכשיר בידיה?

"הטלפון החכם נכנס לתושבת של מכשיר Pulsenmore. באפליקציה של השירות יש סרטון הדרכה באנימציה ברורה שמסביר איך להפעיל את המכשיר ואיך להעביר אותו על הבטן, כדי להבטיח שלא מפספסים שום דבר בבדיקה. כל בדיקה כזו נמשכת כשלוש דקות והיא עוברת למוקד תוך 15 עד 30 דקות בזמני עומס. אנחנו מתחייבים לספק פענוח עד 4 שעות מרגע קבלת סרטון הסקירה הביתית, במקרים רבים גם פחות מזה".

"אם שלושת הפרמטרים שאנחנו בודקים תקינים, הלקוחה מקבלת מסרון לטלפון עם קישור לתיק הרפואי בכללית, שם יהיה כתוב שהכל תקין. אם יש בעיה כלשהי, המוקד יתקשר ללקוחה ונבקש ממנה לערוך בדיקה חוזרת. לרוב מדובר בעניין טכני כמו החזקה לא נכונה או תזוזה מהירה מדי, אבל לפעמים מדובר במשהו מהותי ואז נפנה למיון. אציין שיותר מ-97% מהבדיקות תקינות, וגם מבין הבדיקות הלא תקינות, במקרים רבים במיון רואים שהכל בסדר ואין צורך בטיפול. אולם עבור המיעוט הקטן ששם מתברר שבאמת משהו לא תקין, הבדיקה הביתית יכולה ממש להציל חיים".

השירות הזה שינה משהו גם בחוויה שלך כרופא?

"בהחלט כן. אני עובד בבילינסון, בית חולים גדול במרכז הארץ. בשגרה היומית שלי אני רואה נשים בבית החולים שלי, אבל כאן מדובר במוקד שפועל בפריסה כלל-ארצית אנחנו רופאים ורופאות, טכנאים וטכנאיות שיושבים במרכז הארץ, בפתח תקווה, ומפענחים בדיקה של מישהי באילת. פעם התקשרתי לאישה ברמת הגולן כדי להפנות אותה למיון והיא אמרה לי שזה לא כמו בתל אביב, לנסוע 10 דקות למרכז הרפואי הקרוב. פתאום הרגשתי איך זה להיות רופא בפריפריה. מוקד ארצי שכזה זה לא רק לטפל בנשים במרכז הארץ בבית חולים גדול, וממש השתנו לי דברים בצורת החשיבה".

איך אתה רואה את עתיד שירות הבדיקה הביתית?

"כיום אולטרסאונד ביתי מוסיף שכבת ביטחון נוספת, אבל הוא לא מחליף אף בדיקה תקופתית. העתיד הוא בתצורת האונליין שצפויה להיכנס בקרוב ותפתח לנו הרבה מאוד אפשרויות בנוסף לשלושת הפרמטרים שנבדקים כעת. נוכל ממש לקבל פרופיל ביופיזיקלי מלא, לראות מצג ומנח של העובר, וזה יקפיץ את השירות הזה מדרגה משמעותית. העולם כולו ילך לכיוון של בדיקות ביתיות, וממש כיף להיות בצד פורץ הדרך של כללית ו-Pulsenmore, זה משהו שאף אחד אחר בעולם לא עשה".

מכשיר האולטרסאונד הביתי של Pulesnmore. יח"צ,
מכשיר האולטרסאונד הביתי של Pulesnmore/יח"צ

האולטרסאונד הביתי של פלסאנמור (Pulsenmore) מבוסס על מתמר נייד המתחבר לטלפון החכם ומופעל על ידי האישה ההרה. המכשיר נשלט באמצעות טלפון חכם כשברקע פועלות מערכת סריקה, ניווט ואפליקציה שמותקנת בו ומפעילה את המתמר. התמונות והסרטונים של העובר משודרים בצורה מוצפנת לשם פענוח וייעוץ מרחוק. בכל סריקה נשלחים חמישה סרטוני אולטרסאונד קצרים שמשודרים למוקד ההיריון הייעודי בבית החולים לנשים בבילינסון . השליחה מבוצעת באפליקציה מיוחדת, המאפשרת לשלוח את הסריקה באופן מידי ומאובטח. תשובת הרופא הכוללת ניתוח של המדדים שהתקבלו בבדיקה נשלחת ישירות לתיק הרפואי של המטופלת, וכאשר כל המדדים בבדיקה נמצאו תקינים המטופלת מקבלת הודעת SMS עם קישור לכללית און־ליין לצפייה בסיכום הביקור. אם נמצא מדד שאינו תקין, הרופא יוצר קשר טלפוני עם המטופלת ומנחה אותה כיצד עליה לפעול. רק לאחר השיחה יישלח סיכום הביקור לתיק הרפואי של המטופלת. האולטרסאונד הביתי מתממשק למכשירי אנדרואיד, והחל מהשבוע גם במכשירי אייפון. לקוחות כללית מושלם זכאיות לרכוש את מכשיר האולטרסאונד הביתי להיריון במחיר מסובסד באתר כללית כולל משלוח עד הבית. השירות ניתן לשימוש כבר מאמצע החודש הרביעי להיריון, משבוע 14 ומעלה.

שעות פעילות המוקד בין השעות 08:00-22:00, 7 ימים בשבוע.

למידע נוסף ולרכישת השירות ניתן להיכנס לעמוד אולטרסאונד ביתי

בשיתוף פלסאנמור
  • עוד באותו נושא:
  • היריון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully