וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיאטת הכושר: התזונה שהיא שוות ערך ל-4,000 צעדים ביום

בקיץ הישראלי, הליכה ברגל לפעמים קשה יותר מאימונים במכון ממוזג. אז חיפשנו בשבילכם דרך לעקוף את הצורך לצעוד כל כך הרבה בכל יום ומצאנו תפריט איכותי וטעים שאמנם לא יחליף את הפעילות החשובה הזאת, אבל יתרום לשיפור הכושר גם אם אין לכם כוח לזוז

אישה הולכת. ShutterStock
חם ללכת בחוץ עכשיו/ShutterStock

הליכה, כמו שאתם בטח יודעים, היא אחד הדברים הכי טובים (ופשוטים) שאתם יכולים לעשות כדי לשפר את הבריאות. היא תורמת לחיזוק הלב, מחדדת את המוח, עוזרת להפחית מתחים ובאופן כללי אפילו יכולה לתרום להארכת תוחלת החיים ולמניעת מחלות.

הבעיה היא שבחיים עצמם ובייחוד בקיץ הישראלי, הליכה היא לא תמיד משימה כזאת פשוטה. למרבה המזל, גם מדענים ורופאים מכירים את הבעיה הזאת ומנסים לחשוב בשבילכם על דרכים לשפר את הכושר, גם אם אין לכם כוח ללכת אלפי צעדים בכל יום. אחת הדרכים הקלות לאזן את המשוואה הזאת היא פשוט לאכול בריא יותר - והאמת היא שהתפריט שיכול לעזור בכך הוא גם לא כזה מורכב או מסובך.

שוות ערך ל-4,000 צעדים בכל יום

במחקר חדש שפורסם בכתב העת European Journal of Preventive Cardiology נמצא כי שינויים מסוימים בתזונה היומית יכולים להשפיע לטובה על בריאות מערכת העיכול, הלב ואפילו על הכושר הגופני במידה דומה לזו של 4,000 צעדים בכל יום. המחקר נערך על 2,380 בני אדם בארצות הברית, שגילם הממוצע עומד על 54 ויותר ממחציתם הן נשים.

במסגרת המחקר, המשתתפים ביצעו התעמלות על אופני כושר (ספינינג) תוך שהמדענים עוקבים אחר רמות החמצן בדם שלהם בזמן הפעילות. במקביל, הנבדקים מילאו שאלונים שבחנו את התזונה שלהם, בדגש על 126 מזונות ספציפיים שהם אכלו, או לא אכלו, בתקופה האחרונה.

תפריט בריא משפר את הכושר - בייחוד בקרב צעירים

ד"ר מיכאל מיי, מומחה למחלות לב וכלי דם מהמרכז הרפואי בית ישראל בבוסטון ומי שהוביל את המחקר הנוכחי, הסביר בהצהרה לעיתונות ואמר: "המחקר שלנו מספק נתונים מדויקים ומהימנים שתומכים בסברה כי דיאטות מסוימות יכולות להביא לכושר גופני טוב יותר. השיפור בכושר שראינו אצל משתתפים שאכלו מזונות בריאים יותר היה דומה להשפעה של 4,000 צעדים נוספים בכל יום".

לדברי החוקרים, התוצאות שנשקפו מהמחקר לא תלויות במגדר, גיל, רמת הפעילות הגופנית בשגרה, מסת הגוף, עישון, וכן מצבים רפואיים כמו סוכרת, כולסטרול ולחץ דם גבוה. ד"ר מיי אף הדגיש כי "בקרב אנשים בגיל העמידה, דפוסי תזונה בריאים יותר אף השפיעו בצורה משמעותית יותר על הכושר. בנוסף, הקשר בין תזונה לכושר היה דומה בין נשים וגברים, אבל בלט יותר באנשים שגילם נמוך מ-54".

עם זאת, החוקרים מודעים לעובדה שהמחקר שלהם הוא תצפיתי בלבד, ולא מוכיח קשר של סיבה ותוצאה בין תזונה בריאה לכושר גופני. לדבריהם, הסיבה להשפעה הזאת יכולה להיות גם הפוכה. כלומר שייתכן כי מי שמבצעים יותר פעילות גופנית בשגרה, גם בוחרים לאכול מזונות בריאים יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
דיאטה ים תיכונית. ShutterStock
תזונה מפורסמת שמקבלת המון מחמאות/ShutterStock

אז איזה תפריט ישפיע על הכושר בצורה הטובה ביותר?

ממצאי המחקר הנוכחי מצטרפים לשורה ארוכה של נתונים שכבר פורסמו בשנים האחרונות ומראים כי התפריט הבריא ביותר, זה שתורם לשיפור הבריאות בשורה ארוכה של היבטים, הוא גם זה שנפוץ מאוד בקרב המדינות הקרובות אלינו.

את הדיאטה המפורסמת הזאת אתם בטח כבר מכירים כ"דיאטה ים תיכונית", אשר נקשרה במחקרים רבים לבריאות, איכות חיים גבוהה וגם אריכות ימים. דיאטה כזאת נפוצה ביוון, איטליה וספרד (ובעיני חלק מהאנשים - גם כאן בישראל) והיא נשענת על הרבה פירות, ירקות, עוף, דגים, דגנים מלאים, שעועית, אגוזים וזרעים. היא גם כוללת יין במידה ובאופן כללי מעודדת אכילת מזונות מקומיים ועשירים, עם חומרי גלם עונתיים וכמה שפחות אוכל קנוי ומעובד.

"כיום יש הרבה סיבות די משכנעות להיצמד לתפריט הזה - ואנחנו מספקים עוד אחת בהקשר של כושר גופני", סיכם ד"ר מיי. "דיאטה ים תיכונית, עם יותר מזונות טריים ופחות מאכלים מעובדים, בשר אדום ואלכוהול, היא דרך מצוינת וגם מהנה להגביר את השליטה על הבריאות שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully