וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא יכול להיות יותר מושלם: 5 יתרונות בריאותיים של אננס

ליבי קזרנובסקי נחשון

27.6.2023 / 4:30

יום האננס חל היום, ולא שצריך סיבה לחגוג לפרי הכי טעים שקיים, אבל זו הזדמנות טובה לספר לכם על מעלותיו הבריאותיות, ויש לא מעט כאלה

Household Hacker

אננס אומנם נחשב לפרי טרופי שגדל בארצות רחוקות, אבל כיום גם בישראל ניתן למצוא אותו. הפרי הכל כך טעים הזה מגיע למרבה הצער עם תג מחיר לא קטן, אבל עבור רבים זה לא משנה מפני שמדובר באחד הפירות הכי טעימים שקיימים. אבל הטעם שלו הוא לא היתרון היחיד שלו ויש בו מספר מעלות שאולי לא ידעתם עליהן, החל ממגוון רב של ויטמינים ומינרלים, תרומה לשיפור הפוריות, שיפור מערכת העיכול, בריאות העור ועוד.

לכבוד יום האננס הבינלאומי, הנה 5 סגולות של אננס שכדאי להכיר.

1. עשיר בחומרים מזינים ויכול להפחית את הסיכון לסרטן

אננס הוא מקור טוב לוויטמינים ומינרלים. הוא עשיר במיוחד בוויטמין C, שחשוב לחיזוק המערכת החיסונית ולהגנה על הגוף מפני מחלות. 100 גרם אננס יספקו כ-60% ממנת הוויטמין C היומית המומלצת.

אננס מכיל גם ויטמין A שטוב לעיניים, ואשלגן שעוזר בוויסות רמות לחץ הדם. יתר על כן, אננס מכיל נוגדי חמצון המסייעים בהגנה על הגוף מפני נזקים מרדיקלים חופשיים. רדיקלים חופשיים אלו מולקולות שעלולות לפגוע בתאים ולתרום להתפתחות סרטן. כך שעל ידי צריכת אננס, ניתן גם להפחית את הסיכון לסרטן.

פריחת האננס משק לוי. נמרוד סונדרס
יפה מבחוץ ומבפנים. אננס/נמרוד סונדרס

2. מנסים להרות או נמצאים בטיפולי פוריות? נסו אננס!

אננס מכיל אנזים בשם ברומלין שנמצא כבעל השפעות חיוביות על הפוריות ונחקר על השפעותיו הפוטנציאליות על ויסות מחזורי הווסת בנשים. כמה מחקרים העלו כי ברומלין עשוי לסייע בוויסות מחזורי הווסת על ידי הפחתת דלקת במערכת הרבייה העלולה לשבש את האיזון העדין של ההורמונים המווסתים את המחזור החודשי. הפחתת דלקת במערכת הרבייה יכולה בתורה לתרום לשיקום האיזון ההורמונלי התקין ולהסדרת מחזורי הווסת כך שהוספה מתונה של אננס עשויה לתרום לשיפור הפוריות.

יש אנשים המאמינים שאכילת אננס, במיוחד ליבת האננס המכילה רמות גבוהות של ברומלין, עשויה לעזור לשפר את סיכויי ההתעברות גם לאחר הפריה חוץ גופית כשהרעיון מאחורי אמונה זו הוא שברומלין עשוי לסייע בהפחתת דלקת ברחם ולשפר את זרימת הדם לרחם, מה שיכול ליצור סביבה נוחה יותר לעובר. עם זאת, אין הוכחות מדעיות התומכות בטענה זו, וחשוב לציין כי לצריכת כמויות גדולות של תוספי אננס או ברומלין עלולות להיות תופעות לוואי שליליות.

3. עוזר בשיפור פעילות מערכת העיכול

אננס מכיל שילוב ייחודי של אנזימים, כולל ברומלין, שיכול לעזור לשפר את תפקוד מערכת העיכול. על פי מחקר שפורסם בכתב העת Planta Medica, ברומלין יכול לעזור בפירוק חלבונים במערכת העיכול, מה שמקל על ספיגתם. דבר שיכול לעזור להקל על תסמינים של הפרעות עיכול, נפיחות ועצירות.

ננס הוא גם מקור טוב לסיבים תזונתיים, שיכולים לעזור לקדם יציאות סדירות. יתר על כן הסיבים באננס יכולים גם לעזור להורדת רמות הכולסטרול ולהפחית את הסיכון למחלות לב. בסך הכל, הוספה של אננס לתזונה עשויה לעזור לשפר את בריאות העיכול שלך ולתמוך בבריאות הכללית.

4. משפר את בריאות העור

על פי מחקר שפורסם בכתב העת Journal of Cosmetic Dermatology, אותו הברומלין יכול לעזור לשפר את מרקם העור ולהפחית את המראה של קווים עדינים וקמטים. בנוסף, אננס הוא מקור עשיר של ויטמין C, שהוא נוגד חמצון רב עוצמה שיכול לעזור להגן על העור מפני נזקים הנגרמים על ידי רדיקלים חופשיים. ויטמין C יכול גם לעזור לקדם את ייצור הקולגן, שחשוב לשמירה על גמישות העור ומוצקותו. כך שאננס יכול לעזור לשפר את המרקם והמראה של העור ובמקביל גם לספק הגנה מסוימת מפני נזקים.

5. מגביר את רמות האנרגיה

אננס הוא מקור טוב למספר חומרים מזינים שחשובים לייצור אנרגיה, כולל כאמור ויטמין C , מנגן ותיאמין. ויטמין C הוא נוגד חמצון המסייע בהגנה על הגוף מפני נזקים הנגרמים מרדיקלים חופשיים, אשר יכולים לתרום לעייפות ולרמות אנרגיה נמוכות. מנגן הוא מינרל הממלא תפקיד מפתח במטבוליזם האנרגיה, ועוזר להמיר מזון לאנרגיה שיכולה לשמש את הגוף. תיאמין, הידוע גם בשם ויטמין B1, הוא חומר תזונתי חשוב נוסף לייצור אנרגיה, שכן הוא עוזר להמיר פחמימות לאנרגיה. בנוסף, אננס מכיל סוכרים טבעיים, כגון פרוקטוז וגלוקוז, שיכולים לספק דחיפה מהירה של אנרגיה בעת הצורך.

עם זאת, חשוב לזכור כי מומלץ לצרוך אננס במתינות מכיוון שהוא גם עשיר בסוכרים טבעיים, וצריכה מרובה ולא מאוזנת עלולה להוביל לעלייה ברמות הסוכר בדם ולהתרסקות האנרגיה לאחר מכן.


ליבי קזרנובסקי נחשון היא דיאטנית קלינית, מכבי שירותי בריאות מחוז צפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully