וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארנולד שוורצנגר חושף את התפריט שלו, והאמת היא שהוא פשוט מדהים

עודכן לאחרונה: 15.6.2023 / 7:30

ידענו שאנחנו אוהבים את ארנולד שוורצנגר, אבל אחרי שגילינו שהוא אוכל בעיקר חלבונים מן הצומח כדי לתחזק את השרירים שלו, אנחנו מתים עליו. הנה התפריט שלו

ארנולד שוורצנגר. GettyImages
טבעוני? ארנולד שוורצנגר/GettyImages

אגדת פיתוח הגוף והשחקן ארנולד שוורצנגר חשף את מקורות החלבון שלו לאחר שהפך ל-80 אחוזים טבעוני. מושל קליפורניה לשעבר, בן ה-75, השוקל 113 קילוגרמים וצורך 250 גרם חלבון מדי יום, נחשב כבר עשרות שנים לשיאן הכושר הגופני והביצועים. בשנים האחרונות הוא הוציא את הרוב המכריע של הבשר מהתזונה שלו, והחליף אותו בחלבונים מהצומח כמו עדשים, סלט והמבורגר צמחוני.

בפרק בפודקאסט שלו Arnold's Pump Club podcast, הוא אמר, "כשאני רוצה חלבון, המרכיבים העיקריים שלי הם ביצים, סלמון ועוף. אבל לאחרונה אני אוכל יותר ויותר המבורגרים צמחוניים עם עדשים ושעועית". בשר לדבריו מהווה רק 20 אחוזים מהחלבון שהוא צורך.

אז מה הוא אוכל ביום?

"בבוקר לאחר האימון שלי, אני בדרך כלל אוכל שיבולת שועל עם יוגורט יווני או גרנולה", אמר שוורצנגר. "לארוחת צהריים אני תמיד אוכל סלט, לפעמים עם המבורגר צמחי או אולי סלמון או עוף. בפעמים אחרות, זה עם טמפה או חביתה. לארוחת ערב, אני תמיד אוכל מרק. אני אוהב לאכול קל בארוחה האחרונה שלי".

הכמות היומית של חלבון המומלצת למבוגרים היא לפחות 0.8 גרם חלבון לכל קילוגרם משקל גוף ביממה.

המבורגר מן הצומח. ShutterStock
פריט עיקרי בתזונה של שוורצנגר. המבורגר מן הצומח/ShutterStock

אילו סוגי חלבונים מהצומח קיימים?

ניתן כמובן ליהנות מחלבונים מהצומח פשוט על ידי רכישת אבקות חלבון טבעוניות הספציפיות לסוג החלבון המועדף עליך. אבל הנה כמה מהסוגים הנפוצים יותר של חלבונים טבעוניים:

  • סויה (טופו, טמפה, חלב סויה, אדממה)
  • אפונה
  • אורז חום
  • המפ
  • זרעי דלעת
  • זרעי צ'יה
  • קינואה
  • חומוס
  • שקדים
  • עדשים

ישנם סוגים רבים אחרים של חלבונים על בסיס צמחי זמינים, כגון חלבון זרעי חמניות, חלבון בוטנים וחלבון שיבולת שועל. לכל סוג חלבון יש את הפרופיל התזונתי והיתרונות הייחודיים לו, לכן חשוב לבחור מגוון מקורות חלבון כדי להבטיח צריכה נאותה של כל חומצות האמינו החיוניות וחומרי תזונה חשובים אחרים. חלבונים טבעוניים שלמים מכילים את כל תשע חומצות האמינו החיוניות שגוף האדם צריך כדי לתפקד כראוי. חומצות אמינו חיוניות לא יכולות להיות מיוצרות על ידי הגוף ויש לקבלן מהתזונה.

חלבונים לא שלמים, לעומת זאת, הם חלבונים שאינם מכילים את כל חומצות האמינו החיוניות. רוב מקורות החלבון הצמחיים אינם שלמים, אך על ידי שילוב של חלבונים צמחיים שונים, ניתן להשיג את כל חומצות האמינו החיוניות. למשל, שילוב של דגנים וקטניות, כמו אורז ושעועית או אפילו ממרח חומוס עם לחם, יוצר חלבון מלא. דוגמאות אחרות למקורות חלבון לא מלאים כוללות אגוזים, זרעים וירקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully