וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזיכרון שלכם נשחק? זה מה שאתם צריכים לאכול כל יום

עודכן לאחרונה: 19.6.2023 / 9:58

אם אתם עוקבים אחרי המדור אתם כבר יודעים כמה אנחנו אוהבים ומעריכים אגוזים. מחקר חדש מצא מה יכולים לעשות שני חופנים של אגוזי לוז, אגוזי מלך, קשיו ועוד, למוח שלכם

חמישה דברים שאולי לא ידעתם על המוח/מערכת "אסור לפספס"
חופן אגוזים. ShutterStock
שני חופנים ביום. אגוזים/ShutterStock

שילוב אגוזים בתזונה היומית מומלצת לרוב לשמירה על משקל תקין והגנה מפני מחלות לב וסוכרת. מחקר חדש מצא שצריכה יומית של אגוזים, מקור מזון עשיר בנוגדי חמצון, מועילה גם לבריאות המוח.

על פי המחקר האחרון שפורסם ב-Clinical Nutrition, אכילת שני חופנים של אגוזים מכל מיני סוגים (60 גרם) מדי יום יכולה לשפר את הזיכרון ולהגביר את בריאות המוח אצל מבוגרים.

איך זה עובד?

לצורך המחקר, החוקרים העריכו 28 אנשים בריאים עם גיל ממוצע של 65 ומדד מסת גוף ממוצע (BMI) של 27.9 לאחר שחולקו לשתי קבוצות. לקבוצה אחת ניתנו 60 גרם אגוזי מלך, פיסטוקים, קשיו ואגוזי לוז מדי יום במשך 16 שבועות, בעוד לקבוצה השנייה לא ניתנו אגוזים. הקבוצות החליפו דיאטה לאחר תקופה של 8 שבועות.

בסוף הניסוי, תפקוד המוח של המשתתפים הוערך על סמך גורמים שונים כגון תפקוד כלי דם במוח, תפקוד האנדותל (הריפוד הפנימי של כלי הדם), נוקשות עורקים, מיקרו כלי דם ברשתית וביצועים קוגניטיביים.

חוקרים מצאו כי המשתתפים שצרכו אגוזים מדי יום הראו שיפור ניכר בזרימת הדם בחלקים שונים במוחם. היה להם גם שיפור של 16 אחוזים במשימת זיכרון מילולי, שכללה זיכרון מילים.

עם זאת, החוקרים אמרו כי הצריכה היומית לא הראתה שיפור ניכר בתחומים אחרים כגון תפקוד ניהולי, מתח ואיכות החיים של המשתתפים. למרות שהמנגנון המדויק שבאמצעותו אגוזים מחזקים את הזיכרון לא ידוע, מומחים מאמינים כי נוגדי החמצון באגוזים עשויים להיות המפתח להפחתת הדלקת ולהורדת הסיכון לירידה קוגניטיבית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
רופאה מביטה בסריקות מוח. ShutterStock
שומרים על המוח/ShutterStock

משפר גם את חיי המין

בשנת 2019 חוקרים בספרד ערכו מחקר התערבות תזונתי עם משתתפים בריאים בגיל הפוריות (18-35) כדי לקבוע אם צריכה קבועה של אגוזים משפיעה על התפקוד המיני. במשך 14 שבועות ניתחו החוקרים 83 אנשים שעקבו אחר דיאטה מערבית שהייתה דלה בפירות וירקות ועשירה בשומנים מן החי.

הם חילקו אותם לשתי קבוצות ובמקביל נאמר להם להמשיך בתזונה הרגילה שלהם. רק בקבוצה אחת הוסיפו לגברים 60 גרם אגוזים שכללו 30 גרם אגוזי מלך, 15 גרם שקדים ו-15 גרם אגוזי לוז. במקביל, החוקרים ביצעו מדידות הכוללות היקף מותניים, לחץ דם ואיכות זרע. המשתתפים התבקשו גם למלא שאלון, שביקש פרטים על התפקוד המיני והביצועים שלהם במיטה במהלך המחקר.

הממצאים הראו כי הקבוצה שאכלה אגוזים לא בהכרח קיימה יחסי מין שנמשכו זמן רב יותר, אולם לגברים היה חשק מיני גדול יותר ואורגזמות טובות יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully